Pickpockets: Maestros del Robo (2018)

Alternatieve titel: Pickpockets

Colombia
Drama / Misdaad

geregisseerd door Peter Webber
met Carlos Bardem, Emiliana Perina en Dubán Andrés Prado

Het verhaal speelt zich af in Bogota, de hoofdstad van Colombia. Een 16-jarige straatjongen raakt op het slechte pad. Hij leert samen met twee vriendjes de kunst van het zakkenrollen. Een meester in de kunst van bedrog en misleiding leidt hen op tot succesvolle jonge dieven.

avatar van mikey
uitgezet! verschrikkelijke james bond achtige (nu met millennials) onzin over de kunst van het zakkenrollen in de straten van bogota. Verwacht ajb geen City of God spektakel. Peter webber sluipt langzaam maar zeker in het lijstje zwakzinnigste regisseurs ooit. Antoher Nutflix Dissaster

avatar van knusse stoel
In tegenstelling tot "Mikey", hebben wij ons prima vermaakt met deze film. Je krijgt precies wat je verwacht van dit soort verhalen. En het was best een boeiende film ondanks dat het geen echt bekende spelers voor ons waren. Je volgt de dagen en de belevenissen van arme jongens die waarschijnlijk de school niet hebben afgemaakt en/of geen werk kunnen vinden en op deze manier door de tijd komen en zich verrijken ten koste van hun (soms arme) slachtoffers. Toch zie je ook medeleven van hen, zoals de hoofdrolspeler die de beurs met inhoud (minus haar legitimatie) weer terugbrengt. Misschien ook een stukje eigenbelang om wederom kennis met haar te maken.
Een 7+ voor deze film!

Eerder matig.

Het verhaal is niet meteen erg origineel. Een groepje jongeren die kleine diefstallen plegen en onder de vleugels van grotere bendes proberen wegkruipen. Ditmaal in Bogota met een Britse regisseur aan het roer, maar erg veel verschil maakt dat jammer genoeg niet.

De film ziet er redelijk sfeervol uit, maar visueel weet het toch nooit echt een impact te maken. Webber doet af en toe wel z'n best, maar ik moest al te vaak aan To's Sparrow denken en dan is deze film telkens weer de verliezer van de vergelijking.

De personages zijn ook niet de meest interessante, acteerwerk is degelijk maar niks speciaals. En zo reutelt de film een bekend paadje af, nooit echt slecht of vervelend, maar ook nooit echt indruk makend. 't Is redelijke filler, maar het mag toch ook wel een beetje meer zijn.

avatar van Brabants
Leuke en vooral vlotte film met redelijk tot goed acteerwerk. Door de levensstijl die de jonge lui uit deze film hebben gekozen is er constant iets te beleven en enigszins continue spanning aanwezig. Uiteraard wordt de film gevoed met enige clichés en romance maar welke film wordt daar niet mee gevuld? Prima wegkijker.

avatar van boemboem27
Aardig maar niet meer dan dat.
Wordt wel aardig in geacteerd voor mij zijn het allen onbekenden.
Het Spaans heb ik me niet veel aan gestoord maar hoor liever het Engels.
Goed voor een tussendoortje.

zwakke film, moest echt mij inhouden om niet af te zetten.
Begint wel redelijk interessant maar al vlug is dit een zeer saaie dertien in een dozijn film.