Wheelman (2017)

Actie / Thriller

geregisseerd door Jeremy Rush
met Frank Grillo, Garret Dillahunt en Wendy Moniz

De bestuurder van een vluchtwagen moet racen om te overleven nadat een overval verkeerd afloopt. Met een auto bomvol geld en het leven van zijn familie dat in gevaar is, moet hij erachter komen wie hem heeft verraden. De enige persoon die hij kan vertrouwen is zijn veertienjarige dochter.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een film die doet wat het moet doen, veel actie en spanning in een korte tijdsduur stoppen. Frank Grillo draagt de film zonder enige moeite en de manier van filmen is erg doeltreffend gedaan.
Het verhaal laat zich daarbij ook nog niet makkelijk voorspellen, kortom een meer dan prima film en een leuke Netflix verrassing.

Goede film met een uitstekende Frank Grillo.

avatar van Filmkriebel
One location misdaadthriller waarin een chauffeur, een ex-bajesklant, diep in de nesten raakt tijdens een klus. Speelt zich dus volledig af in een wagen maar dat breekt gelukkig de pret niet. Door het over en weer bellen werd het al snel heerlijk spannend en Grillo vult zijn rol prima in. Natuurlijk sloeg het nergens op dat zijn dochter dertien jaar was. Waarom maakten ze er niet 16 van of zo? Je vraagt toch niet aan een dertienjarige om een sportwagen te besturen . en de actrice leek ook veel ouder. De climax mocht voor mij wat meer zijn maar heb me elke minuut vermaakt.

avatar van Grindhouse62
Ik heb zojuist Wheelman op Netflix gezien. Ik vond deze matige routine on the road actiefilm een herhaling van wat ik in veel van dit soort films heb gezien. Veel macho gelul via telefoon, maar gelukkig ook voldoende actie. Zeker een film die je gewoon een keer moet gaan kijken, maar geen voldoende waard. Een 2.5