Les Goûts et les Couleurs (2018)

Alternatieve titel: To Each, Her Own

Frankrijk

geregisseerd door Myriam Aziza
met Sarah Stern, Richard Berry en Catherine Jacob

Simone heeft al drie jaar een relatie met Claire, maar heeft nooit haar familie bezocht. Tussen haar gekke moeder, conservatieve vader en twee broers die altijd proberen om haar op te zadelen met mannen, is het moeilijk voor Simone om openlijk te leven. Dus wanneer ze verliefd wordt op de geweldige Sengalees Wali, mede dankzij zijn kooktalent, is het te veel. Simone zal een aantal moeilijke keuzes moeten maken.

avatar van IH88
Les Goûts et les Couleurs

Leuk. Les Goûts et les Couleurs is een kluchtig relatiedrama (drie of vier relaties, op een gegeven moment was ik de tel kwijt), maar er valt uiteindelijk ook veel te lachen. Het einde is iets te gemakkelijk (Claire is opeens wel heel toegeeflijk en vergevingsgezind), maar door de toon nam ik het allemaal niet al te serieus. Dat is waarschijnlijk ook de beste manier om deze film te gaan bekijken. De acteurs doen het goed, en de regisseur wil ook nog op een luchtige manier racisme aankaarten en verschillende stereotypen uitvergroten. En voor mij werkte het wel.