• 8.303.582 stemmen

Huit Rue de l'Humanite (2021)

Komedie | 125 minuten

Met onder meer: Dany Boon, François Damiens en Laurence Arné

Oorspronkelijke taal: Frans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Huit Rue de l'Humanite

Parijs is door COVID-19 in lockdown. Terwijl velen de hoofdstad ontvluchten, brengen zeven gezinnen deze periode door in hetzelfde gebouw. Zo ook een café-eigenares, een sporttrainer die wekelijks wat kilo's aankomt en diens verloofde. Een zwangere zangeres en een selfmade man die jaloers is op de intelligentie van zijn achtjarige zoon vullen het rijtje aan. De bewoners kennen elkaar nauwelijks, maar door de omstandigheden komt daar verandering in. Gedurende drie maanden delen ze lief en leed met elkaar.

imageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Corona-komedie van Dany Boon...

Jammer dat hij niet met wat originelers op de proppen komt.

kappeuter (crew films)

Zo'n beetje de slechtste timing / onderwerpkeus van een Dany Boon film ever.

Niemand die hier nog zin in heeft...

Wat is erger:

Dany Boon die het idee voor een c-komedie heeft en naar Netflix stapt om zijn idee te verkopen, of een Netflix bobo die denkt dat het een leuk idee is om hier een leuke komedie over te maken en om hiervoor Dany Boon te benaderen, die vervolgens geen nee durft te zeggen.

Ik heb overigens veel respect voor Dany Boon, maar ik vind zijn projecten de laatste jaren van een zeer bedenkelijk niveau met als kers op de taart deze film.

avatar van missl

missl

Ik vermaak me meestal wel met het absurde wat boon in zijn films laat gebeuren. Maar een film kijken over mensen die mondkappen dragen en binnen zitten, kan ik op dit moment nog niet aan.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Nogal lauw onthaal hier van de film, misschien dat we allemaal wat Covid-moe zijn. Krijgen we ook dit nog door ons strot geduwd.

Nu, viel al bij al wel mee eigenlijk. De film steekt wat de draak met de strenge maatregelen die destijds golden in Frankrijk. De film focust zich op een aantal erg diverse gezinnen in een appartementsblok. De buren hebben nauwelijks affiniteit met elkaar, maar worden op elkaar aangewezen doordat hun sociale cirkel zich noodgedwongen tot elkaar heeft veroordeeld.

Hier en daar zeker een aantal leuke personages. Die man met zijn hypochondrie en panische angst om besmet te geraken vond ik best geweldig. Erg leuke scènes met hem alvast. Die hufterige Belg was ook wel fijn om te volgen als ander uiterste. De andere personages waren wat bleekjes en saai.

Als lichte maatschappijkritische film met de klemtoon op de humoristische luchtige kant best wel eens fijn om gezien te hebben. Niet geweldig, maar zeker ook niet slecht.

avatar van Ardjuna

Ardjuna

Fisico schreef:

Volledig mee eens.

avatar van MiekjePiekje

MiekjePiekje

Een vermakelijke film. Op een leuke manier worden allerlei invalshoeken van corona belicht zonder echt een standpunt in te nemen. De verwarde professor, met zijn experimentele vaccin en gekke dierproeven was mijn favoriet. Maar ook de corona-panische man, de horeca eigenarese, de zelfingenomen vlogger, de kalverliefde tussen de kindjes...
Leuke karakters en verhaallijnen, soms over de top maar dat maakt het wel plezierig om naar te kijken.

avatar van Hanszel de P.

Hanszel de P.

Leuke, actuele film. Hoewel we nog (lang?) niet van alle corona perikelen af zijn, is dit wel een interessant overzicht van verschillende perspectieven erop. De horeca, de medici, het gedwongen worden om te veranderen van sommige bedrijven/ondernemingen.

Alles niet te zwaar gebracht en zonder stelling te nemen. Meer dan vermakelijk kijkvoer!