White Girl (2016)

geregisseerd door Elizabeth Wood
met Morgan Saylor, Brian 'Sene' Marc en Justin Bartha

Leah is een tweedejaarsstudente in New York waar ze recent naar een nieuw appartement is verhuisd met haar kamergenote Katie. Wanneer Leah de plaatselijke drugsdealer Blue in contact brengt met de hoofdredacteur van haar magazine, om cocaïne te verkopen aan plaatselijke clubhoppers, wordt Blue gearresteerd. Leah laat het er echter niet bij zitten en ze is vastberaden om hem vrij te krijgen, ongeacht wat het kost.

avatar van mikey
Niet zo'n beste film met hoogst irritant filmwerk: vooral veel extreem lelijke close uppers, en tijdens de erotiek ohhhhlala doet de camera erg zijn best, en slaagt ook altijd, om juist datgene waar het om gaat te omzeilen De camera houdt ook van grote out of focus objecten op de voorgrond zodat de helft van het beeld wegvalt.

Leuk voor millennials misschien. Niet geschikt voor volwassenen.

avatar van leatherhead
Best een tikje voorspelbaar af en toe, maar wel meer dan behoorlijk acteerwerk en visueel heeft de film net wat meer te bieden dan de gemiddelde drama's uit dit hoekje. Tel daarbij een best sterk einde en je hebt een aardig tussendoortje te pakken.

Qua preutsheid vond ik het voor een Amerikaanse film overigens best meevallen. Sommige scenes zijn wel degelijk wat explicieter dan doorgaans het geval is in dit soort films. Ruime 3*.

Aardige film over een jonge vrouw die in de problemen raakt nadat haar nieuwe vriendje in de gevangenis belandt. Een redelijk rauw drama met een simpel verhaal dat gemakkelijk weg kijkt. Ondanks dat het hoofdpersonage wellicht niet overal even geloofwaardig overkomt, wordt deze prima neergezet door Morgan Saylor.

avatar van SmackItUp
Goed genoeg om te willen blijven kijken, maar damn, deprimerend als hel.

avatar van Warp
scorsese schreef:
Ondanks dat het hoofdpersonage wellicht niet overal even geloofwaardig overkomt

Ik vond het juist wel geloofwaardig. Cocaïne maakt je een stuk losser en boost je ego, gooi daar dan ook nog een verslaving bij waar men onvoorspelbaar en onbetrouwbaar gedrag vertoond.

Ongemakkelijke film. Alles dat ze verkeerd kon doen deed ze verkeerd.
Beetje over the top.
Einde was ok maar zag je wel aankomen.

avatar van john mcclane 2
heftige en ruw werkje .
Dat Morgan Saylor kon acteren was al meer dan duidelijk in Homeland en hier is ze overtuigend als wat naïef,en roekeloos meisje.
En de hele sfeer is lelijk en er schijnt wat hopeloosheid door.
Het is behoorlijk expliciet om een voorbeeld te noemen de
het snuiven van Cocaïne van een lul word zonder schaamte getoont.
maar ook een overvloed aan sex e.d.
Het is heftig,maar het liet me niet met kippenvel of erg onder de indruk achter.
Wat je kan zien als een nadeel.
Maar het geeft dus wel een beladen triest beeld neer van een periode uit deze white girl .

avatar van bjerik76
mooi neerwaardse film van een naief meisje die eigenlijk dommer en minder verstandiger is dan haar vriend.
Film is op zich goed, maar het einde was wat mij betreft slecht.
Het is gebaseerd op een waar gebeurt verhaal, dus dan wil je toch wel weten wat / hoe verder met de personages er is gebeurt.
Is er een gevangenisstraf, hoe lang, hoe gaat het contact verder tussen de personages enz.
Maar ineens komt de aftiteling wat het toch wel naar beneden haalt omdat dat stukje nog net even bepalend kon zijn voor je stemming.

Het meisje leek wel op Eva van Wijdeven /DESIE uit Dunya en Desie die denk ik ook geschikt is mocht er een Nederlandstalige versie komen ( met hoop ik een iets uitgebreider eind)
maar heb deze nu al gezien, dus laat de NL versie maar.

avatar van Biosguru
Edgy om Edgy te zijn, net een bewegend Vice magazine fotoroman. Sex, Drug, Gangs, Politie en laat opblijven in de grote stad. Elke scene laat zich omschrijven in een Clickbait titel.

Ik vond het een goede film, het was voor mijn gevoel geloofwaardig en ik vond haar ook goed acteren. Ben blij dat ik niet eerst naar de beoordelingen hier heb gekeken, anders had ik hem overgeslagen.

avatar van Fortune
(Dumb) white girl.

Ik ben altijd wel te pruimen voor een neerwaartse spiraal film en gooi daar jeugd en drugs bij en dan kom ik kijken. Deze film heeft visueel best wel wat te bieden of een meerwaarde t.o.v. gemiddelde drama's. De acteurs deden het wat mij betreft behoorlijk goed en de romance vond ik ook best aandoenlijk.

Wat ontzettend jammer is en wat mij betreft de film volledig verpest is dat je je onmogelijk kan identificeren met de hoofdpersonage en haar dubieuze acties. Ik ben uiteraard een man maar het lijkt mij dat de meeste vrouwen/meisjes ook dom wicht naar het scherm zouden roepen bij deze film. Neerwaartse spiraal films zijn vaak verbonden met factoren waar de protagonist(e) ook niks aan kan doen of dat het te maken heeft met psychologische redenen of iets uit het verleden. In deze film zijn er constant domme handelingen waarbij de white girl zichzelf in de problemen werkt.

Drugsfilms kunnen uiteindelijk heel simpel een boodschap hebben als: doe geen drugs kinders (Carry Slee) of meer een maatschappelijke context als in Trainspotting. Ik weet niet of deze film nou een boodschap heeft of diepere lagen maar als er een boodschap is dan is het wel wees niet zo achterlijk en let een beetje op.

Ik vond het best wel bewonderenswaardig om te zien hoe de dumb white girl haar vriendje uit de gevang wil halen vanwege verliefdheid/romance maar waarom gaat ze dan in de tussentijd ook naar de club en lebbert ze een wildvreemde dude af en gaat ze ook nog met haar baas (weer) naar bed. Misschien is dat gewoon losbandigheid of gekheid en is de kous daarmee af. Het is zo tegenstrijdig dat de dumb white girl zeer irritant wordt. Ook dat ze in een gekke alcohol-cocaïne-infused avond topless door een club banjert en dan op het podium gaat staan. Nu feest ik al wat jaartjes af maar dit is totaal onherkenbaar voor mij maar misschien is dit meer (Springbreak) America taferelen. Er zijn nog veel meer dingen op aan te merken maar de sympathie ontbreekt compleet.

Nu las ik een interview met de regisseuse van deze film en zei zegt: "I think some people see the film and are so kind of shocked by the sex and drugs that they don’t realize this is a film really more about race and gender than sex and drugs."

Nu zitten die thema's daar ook gewoon in maar de film vertelt niks nieuws, niks wat we niet al wisten of je moet wel echt een dumb white girl zijn. En als dit een film was dat meer over ras en geslacht waarom komen er dan zoveel tegenstrijdige en domme dingen in voor. Die 'grote' thema's missen diepte en overtuiging.

Ik vind het een behoorlijk faal maar erg jammer want met aanpassingen aan het script en de beweegredenen van de hoofdpersonage had dit best wel een topper kunnen zijn.

Overigens ook best wel een white men are evil SJW indie hipster film

avatar van schumacher
Ik vond het toch een leuk filmpje.

avatar van Pazmaster
Prima drama over een losgeslagen chick die in het drugswereldje verzeilt raakt. Wanneer haar vriendje wordt opgepak zet ze alles op alles om hem vrij te krijgen, het loopt alleen een klein beetje uit de hand...
Een lekker rauw filmpje, vol seks en drugs, dat geen moment verveeld. De jonge cast doet het ook niet onverdienstelijk.

avatar van milan90
Op zich wel een aardig drama met die meid uit homeland. Ik vind haar altijd irritant maar ook sterk acteren. Het drama hing wel van toevalligheden aan elkaar. Geld zoek geraakt, baas doet degenerend en wist er volgens mij meer van. Hij was met zijn andere vriendin vlot vertrokken uit de nachtclub en Leah ging haar roes uitslapen. Probleem erbij maar weer op te lossen. Die advocaat vond ik irritant en miste alle logica, komt met een gepeperde rekening en doet het vervolgens prodeo en wat maakte dat haar vriend vrijkwam? Hier komt geen antwoord op. Zo ook met die drugsleverancier die nu en dan op de proppen kwam en uiteindelijk als een nood wordt uitgeschakeld, probleem opgelost.

avatar van Noud
Lekker wijf.. ojah en beetje voorspelbaar en lekker wijf.