• 8.222.771 stemmen

Geregisseerd door: Malik Vitthal

Met onder meer: John Boyega, Rotimi en Glenn Plummer

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Imperial Dreams

Als de 21-jarige crimineel Bambi weer vrijkomt uit de gevangenis, wil hij zijn leven beteren. Hij moet ook wel, want thuis wacht een jong zoontje op hem die niemand meer heeft sinds ook zijn moeder achter de tralies belandde. Voorgoed vaarwel zeggen tegen het criminele leven blijkt echter vrijwel onmogelijk voor Bambi.

image

avatar van McSavah

McSavah

Goed ontvangen op Sundance, begin november in Leiden te zien. Muziek van Flying Lotus.

kappeuter (crew films)

Aangekocht door Netflix. Release: 3 februari

avatar van Waku

Waku

Grauw en deprimerend misdaad drama.

Realistisch in beeld gebracht.

Prima geacteerd. Ook het kleine jongetje komt geloofwaardig over.

Verhaal en film is helaas erg kort.

Had het idee dat nog niet alles verteld was aan het eind van de film.

Geforceerd einde. Jammer.

"Imperial Dreams" had wat mij betreft zeker een dik half uur langer mogen duren..

3.5*/4*

avatar van IH88

IH88

Imperial Dreams

Sterke film. Boyega is fantastisch en vooral het samenspel met de jonge acteur die zijn zoon Daytone speelt levert mooie scènes op. De band tussen vader en zoon snijdt soms door je ziel, zeker als ze in een auto moeten gaan leven. De andere personages vond ik wat stereotype en mager uitgewerkt. Vooral de rol van de moeder in de gevangenis komt niet uit de verf. Net zoals de “gangster-oom” die het leven van Boyega lastig maakt.

Want je kan wel klaar zijn met het criminele leven, maar het criminele leven is niet klaar met jou. Een “never ending cycle” waar moeilijk uit te stappen is. Daarom is het einde ook zo frustrerend, want zonder dat je weet hoe hij het gedaan heeft is Boyega zonder zichtbare moeite uit het criminele leven gestapt. Er zijn wat stappen overgeslagen en dat is jammer.

avatar van Movsin

Movsin

Legio zijn de films die het hebben over een gevangene die het moeilijk heeft na zijn vrijlating om niet opnieuw in misdadigheid te vervallen.

Ook deze "Imperial Dreams". Niet groots maar toch uitstekend vertolkt en door de cineast duidelijk gemaakt dat de wetten het de individu niet altijd gemakkelijk maken om in een eerlijk leven te stappen. Alzo is het toch absurd en pijnlijk vast te stellen dat de overheid bezorgd is om het kind maar de ouder weinig kansen biedt om voor dat kind te zorgen.

avatar van Katniss

Katniss

Ik had minstens succes verwacht. Jammer van het einde.

avatar van alacer9

alacer9

Goeie realistische film!

avatar van YSV

YSV

Katniss, ik vind het einde niet slecht. Pijnlijk en verdrietig, maar een goede keus om het kind uit het millieu te halen. Met het resultaat zijn leven op orde te krijgen, wat toch redelijk lukt, ondanks dat de overheid hem laat barsten en totaal geen kansen biedt. Met kind, continu met criminelen om je heen, die je elke keer weer in de problemen brengt en ook nog eens de moeder van het kind in de bak.. Gedoemd om fout te gaan ook met het kind. Bovendien kan hij zijn zoon blijven zien. Toch redelijk een happy end. Wat in de praktijk vaak heel anders is. Hoofdrolspeler John Boyega zou zo een zoon kunnen zijn van Denzel Washington.

avatar van frans123

frans123

Sociaal drama, waar ik doorgaans niet zo gek op ben. Behalve deze film. Het kwam allemaal realistisch over zonder overdrijven. De USA is voor zwarte ex- gedetineerden een hel op aarde. Niemand helpt en als je aanklopt bij je criminele familie moet je er wat voor doen...verder gaan met criminaliteit...een vicieuze cirkel, waarin je net zo gevangen voelt als in de bajes. Ook speelt racisme een rol denk ik.Knap spel van hoofdrolspeler en jochie.En laten we wel wezen, in die auto als huis en levend op straat . had het jochie geen toekomst. Dat besefte pa later ook...De film is een weerspiegeling van sommige delen van het leven in Amerika. Een ex-gedetineerde die buiten de muren van de gevangenis staat moet de echte Strijd nog aangaan...overleven..Daar is een gevangenis peanuts bij...zeker in dit verhaal, wat exemplarisch is. Er zijn zo nog duizenden gevallen.

scorsese

Goeie film over een jongeman die uit de gevangenis komt en een beter leven wil voor hem en zijn zoontje. Wellicht allemaal al eens eerder gezien, maar wel prima uitgevoerd. De sociale omgeving waarin het hoofdpersonage zich bevindt wordt realistisch neergezet. De film heeft een rustig tempo en duurt zeker niet te lang. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van Thomas83

Thomas83

Het deprimerende alledaagse leven in de getto wordt mooi invoelbaar gemaakt in deze film. Het leven van die personages voelt echt als een grote vicieuze cirkel waar je zo moeilijk uit kan komen. Eigenlijk wil men in die krappe anderhalf uur wel iets teveel laten zien, waardoor alles wat te veel een soort theoretische opsomming dreigt te worden, maar het blijft allemaal binnen de perken uiteindelijk. Personages als die criminele oom en de agenten krijgen op tijd nog genoeg nuance mee.

Boyega is weer uitstekend. Vond de voice-overs van het schrijfwerk van zijn personage ook wel een aardige toevoeging. En de muziek is echt goed. Ook van het einde wel echt een fan. Wel serieus drama natuurlijk als Bambi de voogdij over zijn kind verliest, maar het is drama met een realistisch randje, en het slot blijft op een redelijke manier hoopvol. Smaakvol gedaan. 3.5*.

avatar van frans123

frans123

Katniss schreef:

Ik had minstens succes verwacht. Jammer van het einde.

Het einde is realistisch, jammer dat je dat niet begrijpt. Google er over zou ik zeggen

avatar van Katniss

Katniss

frans123 schreef:

Bedankt, een film van 3 jaar geleden gezien te hebbe. Geen idee waar dit over ging. Toch ene slecht teken zou je denken als het niet blijft hangen.