ad

Releasedatum: 30 september 2016

• Google Play Bekijk via Google Play

Over American Honey

"Nothing to lose."

Star, een tienermeisje dat niets te verliezen heeft, sluit zich aan bij een groep rondtrekkende verkopers. Op die manier raakt ze verstrikt in een wervelstorm aan wilde feestjes, aanvaringen met de politie en de eerste prille liefde wanneer ze kriskras door het Midwesten trekt met deze groep buitenbeentjes.

imageimage

Social Media

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

I don't get what all the fuzz is all about!

Ja prachtig naturel acteer werk , en mooi gefilmd , je kon de zomer voelen en de sfeer ook .

Allemaal de moeite waard .

Maar het had ook iets onheilspellends , tenminste dat ervaar ik zo . Dus de hele tijd wachtte ik op iets schokkends . Waardoor ik compleet uit het veld zal worden geslagen .

En dat kwam dus niet .

De hele steeds die scene met die gasten in die bus ( met erg dikke muziek ) en dan werd er mee gezongen .

Ja ik krijg een beeld , maar blijkbaar niet genoeg , want het werd in je gezicht gedwongen .

De soundtrack was wel dus fantastisch . Niet iets wat ik zelf snel op zet , maar in die situatie was het wel tof .

Tot nu toe zijn alle films van film productie Films | A24 - a24films.com absoluut de moeite waard , en zelfs fenomenaal . Eerlijk .Echt overweldigend .

IK Heb hier daarom erg naar deze film uit gekeken .

Maar ben niet om ver geblazen .

Toch een 3 * .

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Viel me goed mee. Gebruikt een beetje de stijl van La Vie d'Adèle met de camera die voortdurend in de buurt van het hoofdpersonage blijft hangen. Dat helpt, want je leeft met haar mee. Het hele roadmovie sfeertje werkt best goed, met bijhorende millenial muziek en een licht getikt bijeengeraapt gezelschap. Het verhaal zelf houdt niet veel meer in dan een 18-jarig meisje dat door verschillende staten trekt om er samen met een groep bohemiens tijdschriftabonnementen te verkopen. Ik neem aan dat de tekst van het countrynummer "American Honey" het idee van de film suggereerde. Waarom anders zou men het nummer in zijn volledigheid nog eens laten spelen in de film? De leider van het gezelschap (gespeeld door Elvis Presleys kleindochter) heeft niet veel sympathie voor haar en met topverkoper Jake komt er een ingewikkelde romance naar boven. Zeker geen portret van een verloren generatie, want die passen eerder in de jaren '60 of '70 dan nu. Alles bij elkaar genomen zeker een meeslepende "slice of life".

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2057 stemmen

Vond het een heel vervelende film. half uur volgehouden maar toen afgehaakt. Dodelijk vermoeiend en zo zwaar over de top. Leuk als hippiefilm of zo maar verders nee.

Soms moet je iets meer geduld hebben Laurens

avatar van Gish

Gish

Herzien, AH blijft een erg sterke film. Uitzichtloze jongeren, verbonden met elkaar, feestend, lol makend, zingend, overdag werken en in de avond drinken. Het mogelijk alternatieve leven zien we tegen het einde als Star bij een supermarkt wat eten koopt voor kinderen van een straatarm gezin met een verslaafde moeder en een lege koelkast. Het Amerika van Trump en zijn voorgangers. De Amerikaanse droom blijkt vaak een dovende kaars. Schrijnend mooi gefilmd door Arnold. Meesterwerk.

avatar van vinejo

vinejo

Raar filmpje. Weinig mooie beelden. Waar gaat dit heen? Oppervlakkige personages. Je blijft kijken. En dan plots, plots grijpt men je bij de lurven. Tijdens de titelsong begrijp je waarover het gaat. Over niet in het plaatje willen passen. Over de kloof tussen arm en rijk. Over de onbezorgde jaren van de jeugd. Over de zinloosheid en de zin van alles. Non-conformisme. Over de schoonheid van prille liefde. Over onbevangenheid. En hoe die nooit meer terugkomt.

Aan al wie dit leest die jonger is dan 25: Geniet van deze jaren, ze komen niet meer terug.

Gish schreef:

Schrijnend mooi gefilmd door Arnold. Meesterwerk.

vinejo schreef:

Bij 40 begint het pas.

avatar van vinejo

vinejo

de grunt schreef:

Bij 40 begint het pas.

Ja, maar de onschuld, het vertrouwen, het geloof, de nieuwigheid van alles...

Ik heb heimwee naar de onbevlekte naïviteit van toen ik 20 was.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2057 stemmen

de grunt schreef:

Soms moet je iets meer geduld hebben Laurens

Nee hoor. Ik snap best dat sommige films een aanloop nodig hebben, maar deze aanloop irriteerde me kapot.

avatar van Capablanca

Capablanca

Interessante film. Als alternatief voor de Trumpiaanse consumptiemaatschappij scheppen hippies hun eigen wereldje, dat helaas net zo leeg en hol blijkt te zijn. Mooi close op de huid geschoten. Naar mijn smaak wel iets te lang, een kortere versie had het geheel wat intensiever gemaakt. En het verhaal van de tijdschriftenverkoop vond ik wat vergezocht. Als ik kiezen moet, geef ik de voorkeur aan Fishtank. Maar zeker de moeite waard.

avatar van Redlop

Redlop

Capablanca schreef:

Als alternatief voor de Trumpiaanse consumptiemaatschappij...

Wat is er Trumpiaans aan de consumptiemaatschappij?

avatar van De wind

De wind

Vind het eigenlijk best een goede film, gek genoeg. Zeer overtuigende rollen van zo goed als elk personages in de film (inclusief bijrollen / figuranten). Het verhaal heeft verder geen plot, althans geen opvallende maar dat is best fijn. Zeer vermakelijk maar al met al wel 1-1,5 uur te lang wmb.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19422 berichten

Deze destijds gemist in de bios, zoals me op de een of andere manier altijd bij Arnold overkomt. En ik had al een voorgevoel dat ik daar spijt van zou krijgen. Vier jaar later eindelijk gezien en ja hoor, werkelijk fantastische film. Kan zo bij de beste Amerikaanse films van de jaren '10. Gemaakt met de blik van een Britse regisseur. Veruit Arnolds beste film.

avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

de film zat in de programmatie van cinema canvas deze zomer en daarmee tussen The breakfast club, Jacky Brown, Bin jip, 37,5 degree le matin, Twelve monkeys, Raise the red lantern dus je kan vemoeden dat dit ook een belangrijk werk zou kunnen zijn maar ik ben nog niet overtuigd. Een meesterwerk zie ik niet. Goede film is het zeker. Het einde is werkelijk zeer mooi bv. De film komt op mij over als een krachtig statement over een Amerika met tegenstelling tussen rijk en arm, een Amerika van winkel malls, buitenwijken, lange wegen, grote vlaktes en (olie) industrie. Maar om nu te zeggen dat dit een lost generatie diepgaand en met visie schetst, hm

opmerking 1 : jammer om een liefdesverhaal als kern te nemen, is niet zo heel interessant en amour fou hebben we al veel gehad

opmerking 2 : braafjes, telkens wanneer het uit de hand zou lopen en dramatisch zou worden, wordt er weggecut (bv in het huis van die Texanen BBQ). Nochtans daar lag de diepgang.

Cineast Arnold toont een ander Amerika, probeert authenticiteit te vinden door op locatie te filmen, gebruikt enkel de muziek dat in het verhaal zit (geen score dus) en werkt met (bijna) geen professionele acteurs maar het ensemble is vlak en schetsmatig waardoor dit geen verhaal over een generatie kan zijn.

avatar van Hansiro

Hansiro

It feels like im fucking Amerika..

Sasha Lane en Shia Labeouf zijn een heerlijke combinatie om naar te kijken, vooral van Labeouf had ik dit soort rollen niet verwacht en heeft me echt verrast. Echt met een glimlach naar de scenes zitten kijken waarin ze samen op pad gaan om tijdschriften te verkopen! Verhaaltechnisch is het geen heel ingewikkelde film maar de manier hoe dit in beeld wordt gebracht is echt een heerlijke stijl, dicht erop en niet zo gelikt allemaal. SFEER is het juiste woord voor deze film, je kan haast alles voelen, de vrijheid, de sfeer van vrienden onderling, verdriet, liefde.. De soundtrack is niet helemaal mijn stijl, maar toch zijn alle nummers perfect verweven in de film en zing je ze toch ineens mee, erg goed gedaan!

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Inderdaad heerlijke sfeer in deze lange film die wel voorbij vliegt omdat het interessant blijft.

Enkel het einde snapte ik niet helemaal en was vrij abrupt.

avatar van Rickyman

Rickyman

Beetje tweestrijdig. Aan de ene kant, een fijne roadmovie met prachtige, sfeervolle momenten en een prima cast, die de huidige generatie uitstekend neerzet. Maar aan de andere kant dus ook enorm irritant en saai.

Ook de huidige muziek vind ik helemaal niks.

In mijn tijd, de nineties, ging het er gelukkig anders aan toe. Hoewel ik behoorlijk ruig heb geleefd hoor..

Heb me voornamelijk zitten vervelen bij deze film, had er meer van verwacht gezien de hoge waarderingen, maar begrijpelijk..

avatar van Noir

Noir

Leuke roadmovie met overwegend goede muziek. Hoofdrolspelers en figuranten doen het goed. De film had wat mij betreft wat korter en bondiger gemogen maar ik heb er alles bij elkaar toch erg van genoten.

avatar van mjk87

mjk87

Redlop schreef:

Wat is er Trumpiaans aan de consumptiemaatschappij?

Niks, maar het klinkt interessant. Net als dat de recensenten van NRC in elke Amerikaanse film wel Trumpism, Trumpland of iets anders met Trump moesten noemen. Tja, waar het hart vol van is...

avatar van mjk87

mjk87

Fijne film. Enorm sfeervol en bloedmooi gefilmd op momenten met erg fijn kleurgebruik en belichting. Verhaaltje is er nauwelijks en dat is prima, de film kabbelt heerlijk voort en kent enkele leuke momenten zoals met die Texaanse heren (die volgens mij niks kwaads van plan waren, zoals de meesten in deze film het goede lijken te willen doen). Lane is een geweldige lead en draagt de film met speels gemak en LaBeouf mag dan wel een mafketel zijn, hij toont weer aan voor dit soort rollen zeer geschikt te zijn met een gezonde portie arrogantie en uitstraling zonder vervelend te worden.

De film duurt alleen wel pakweg een goede 20 a 30 minuten te lang. De film wordt niet slechter (en eindigt zelfs geweldig) maar weet ook niets nieuws meer te brengen en dan gaat de speelduur wel meetellen. Daarom maar 4,0*.