Amateur (2018)

Drama / Sport

geregisseerd door Ryan Koo
met Michael Rainey Jr., Josh Charles en Brian White

Terron, een 14-jarige jongen, wordt gerekruteerd voor een elite school. De jongen is een groot basketbaltalent. Toch heeft hij moeite te integreren in zijn nieuwe team. De coach laat hem intense trainingen en beproevingen ondergaan. Tot overmaat van ramp wordt Terron geconfronteerd met corruptie en hebzucht binnen de amateursport.

avatar van IH88
Amateur

Redelijk. Het grootste probleem van Amateur is dat je het allemaal al eens eerder hebt gezien, en zeker ook beter. Als sportfilm is dit allemaal redelijk standaard, met een jonge basketbalster die met allerlei problemen te maken krijgt. Er zitten zeker wat sterke momenten in de film (de laatste scene is indrukwekkend), en de hoofdrolspelers doen het prima. Iets meer inspiratie en scherpte had wel gemogen.