Beats (2019)

geregisseerd door Chris Robinson
met Anthony Anderson, Khalil Everage en Emayatzy Corinealdi

Een jonge tiener is een echt muzikaal talent. Hij leeft echter teruggetrokken omdat hij lijdt onder het verlies van zijn zus. Hij ontmoet een gedesoriënteerde manager die in zijn muzikale carrière op het goede spoor probeert te komen. Tussen de twee ontstaat een onwaarschijnlijke vriendschap. Verenigd door hun wederzijdse liefde voor hiphop trachten ze elkaar te bevrijden van de demonen uit hun verleden en door te breken in de muziekscene van de stad.

avatar van Broek
Aardig filmpje. Vond de rol van Anthony Anderson erg fijn dit keer. Serieus staat hem wel goed naast al het Comedy geweld uit zijn carriere.

avatar van Big Chris
Goede film. Anderson en Everage spelen beide hun rol geloofwaardig en goed. Het verhaal steekt goed in elkaar en boeide me van begin tot eind.
De film is geen topper, maar wel een geslaagde amusante film.

avatar van Big Chris
De film is geen topper, maar wel een geslaagde amusante film.

avatar van Psycho-M
Prima filmpje voor een doordeweeks avondje.
Niet hoogvliegend, maar zoals hierboven ook al werd gezegd spelen Anderson en Everage een goede rol en zetten hun karakter geloofwaardig neer.
Voor mij hadden ze nog iets meer met de muziek/soundtrack mogen doen, maar goed nog steeds best een fijne muziekfilm.

avatar van KritischVentje
Niet veel soeps.

Anderson maakt de film nog een beetje kijkbaar. Ik vond Khalil Everage enorm zwak acteren en had moeite om empathie voor zijn situatie op te brengen. Uzo Aduba acteert sterk, maar soms wat ongemakkelijk in de scenes met Khalil door het kwaliteitsverschil. Verhaal is wat dun en daarom voor mij een echte categorie 'hmmm-ik-verveel-mij-zondagmiddag-15h00' film.
Geen hoogvlieger.

avatar van james_cameron
Sympathiek en onderhoudend, dit subtiel uitgewerkte drama over een jong muzikaal talent (Khalil Everage), die noodgedwongen teruggetrokken leeft na een traumatische ervaring. Anthony Anderson, doorgaans onuitstaanbaar in veel flauwe komedies, is hier prima als een aan lager wal geraakte manager die bevriend met hem raakt. Mooi opgebouwd, jammer alleen van het nogal gekunstelde en onbevredigende einde.