Step Brothers (2008)

98 minuten / 106 minuten (unrated version)

geregisseerd door Adam McKay
met Will Ferrell, John C. Reilly en Mary Steenburgen

Brennan Huff (Will Ferrell) en Dale Doback (John C. Reilly), twee verwende volwassen mannen, wonen ieder nog bij hun alleenstaande ouders. Brennan bij zijn moeder en Dale bij zijn vader. Dit makkelijke leventje bevalt hen goed en beide maken geen aanstalten om uit huis te gaan. Er komt echter een kink in de kabel als de moeder van de ene man verliefd wordt op de vader van de andere en ze besluiten te trouwen. De twee mannen worden op deze manier stiefbroers.

avatar van Kondoro0614
Step Brothers

Na de wat mislukkende film The Other Guys (2010) waar ik Will Ferrell niet goed in vond spelen had ik en begon ik met verschillende gedachtes aan deze film! Maar wat blijkt Will Ferrell speelt hier zijn rol prima en ik heb ween paar keer goed om hem moet lachen echter, met John C. Reilly waren ze net echte Stiefbroers, ook op deze personage kon ik goed lachen! Alleen heb ik nog niet veel films gezien met John C. Reilly erin, eigenlijk helemaal niks buiten Wreck-It Ralph om, maar daar weet ik dan ook niet zeker of hij een de stem in spreekte van een hoofdpersonage?

Step Brother verteld een opzich nog best wel leuk verhaal over twee "mannen" die nog steeds bij 1 van hun ouders wonen. Maar met "toeval" vinden die ouders elkaar leuk en trekt Brennan bij Dale in. Dit word natuurlijk 1 grote chaos aangezien ze elkaar in eerste instantie niet mogen... Het deel dat Brennan met zijn balzak over de drumstel van Dale wrijft is het goorst... Ook vond ik de cover van het liedje Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine in de auto vond ik verschrikkelijk! Maar ik denk dat het ook de bedoeling was...

Step Brothers vond ik een geweldig concept en er zat vaak slappe komedie in! En dit weet altijd mijn aandacht wel aan te trekken! Vooral toen ze elkaar aardig begonnen te vinden was super komisch!

Step Brothers geef ik een mooi 4.0* want dat vind ik voor deze film echt waard!

avatar van möök
Dumb and Dumber Meet the Parents. Maar dan een klasse minder.

avatar van Flat Eric
Een comedy in het onderbroekenlol genre. Je moet er van houden.
Desalnietemin bij deze film blijven hangen tijdens het zappen en het zorgde toch wel voor wat grinnik momenten bij me.

'sooo many activities!'.

Hele grappige en vermakelijke film!

avatar van wendyvortex
Ik had nog wel vertrouwen in de komische kwaliteiten van John C. Reilly, maar dat blijft hier allemaal op Will Ferrel-niveau. 80% van de gags mist doel of is aanleg al te flauw.
Okay bij de andere 20% kon er af en toe nog wel een glimlachje af, maar het niveau van de 21ste eeuwse komedies blijft van een heel mager niveau.

avatar van Corcicus
Niet zeveren he Wendy, Step brothers is één van de beste komedies vd 21e eeuw.

Ik vind dit totaal geen humor. Wat een overdreven geouwehoer over niets.

avatar van broncode
Na de '' klassieker '' get bad met will Ferrell, deze ook maar gekeken. Het gegeven is natuurlijk über grappig en met Will Ferrell's zijn humor een schot in de roos. Natuurlijk niet iedere grap werkt, maar die met de bunkbeds en gazon '' gevecht'' zijn geniaal. Ook wil ik de stiefvader Richard Jenkins niet onbesproken laten, want hij vulde zijn rol goed in, en is voor mij een van de sterke kanten van dit vehikel.

Lomp en inspiratieloos. Een heel simpele soort humor (?). Amerikanen kunnen ervan houden maar het is te karikaturaal met domme dialogen, veel lawaai om niets en heel vaak pijnlijk belachelijk
Gelukkig heeft Mary Steenburgen een lieve glimlach en ziet ze er zeer keurig uit voor een moeder van een 40-jarige zoon.