Step Brothers (2008)

98 minuten / 106 minuten (unrated version)

geregisseerd door Adam McKay
met Will Ferrell, John C. Reilly en Mary Steenburgen

Brennan Huff (Will Ferrell) en Dale Doback (John C. Reilly), twee verwende volwassen mannen, wonen ieder nog bij hun alleenstaande ouders. Brennan bij zijn moeder en Dale bij zijn vader. Dit makkelijke leventje bevalt hen goed en beide maken geen aanstalten om uit huis te gaan. Er komt echter een kink in de kabel als de moeder van de ene man verliefd wordt op de vader van de andere en ze besluiten te trouwen. De twee mannen worden op deze manier stiefbroers.

avatar van loreen
dom film

ook leuke grappen tussen

Zoals met de meeste Ferrell films na herziening toch maar iets opgewaardeerd.

avatar van HarmJanStegenga
Kijk nooit films op tv, maar kwam deze gister toevallig tegen en vond 'm (weer) zo leuk dat ik de film ook maar weer heb uitgekeken. Heerlijk debiele humor, veel gelachen. Ik waardeer de score ook met een halve punt op.

avatar van De GeuS
Gisteravond ook weer halverwege ingevallen in dit 'meesterwerkje'. 1,5 uur lang absurde, flauwe humor en als je net als ik alleen al om de kop van Ferrell moet lachen dan is dat puur genieten; verhoogd naar 4*

avatar van Jessen0wnt
Wel leuk filmpje dat lekker weg kijkt met wat flauwe ''grappen'' tussendoor. Het concept is wel aardig, maar toch voelt de film alles behalve 'goed'' bedacht. Een opeenstapeling en een, voor mij, nieuw jasje zorgt voor een leuke avond, maar daarmee is Step Brothers ook mooi omschreven. Voldoende, 3 sterren

avatar van Vinokourov
Heeft op zich nog wel wat humor, die aanslaat, maar op een gegeven moment worden Ferrell & Reilly als Step Brothers wel heel kinderachtig. Na een tijdje had ik de film ook wel gezien. Door toch nog wat geslaagde scenes (vooral in het begin) alsnog een voldoende.

avatar van Quisho
Weer een typische Will Ferrel film met een zeer matig verhaal en flauwe grappen. Alhoewel het eerste deel van de film nog wel aan te zien is. Maar de tweede helft van de film is enorm traag en flauw, en slecht geschreven.

Hij haalt het ook lange niet bij Anchorman. Als je die film al niet geweldig vondt kan je maar beter bij deze film wegblijven.

Als de film de lijn had doorgezet van de wel redelijk geslaagde eerste helft, zou het best een aardige film geweest kunnen zijn.

avatar van rep_robert
Hier verheug ik me stiekem wel op, 2 weken geleden deze film alweer met mijn vriendin gekeken en ik lig toch continu dubbel bij deze film.

avatar van Hectometerpaal
Dat stukje dat Will met zijn balzak op de drums sloeg.... Echt lang geleden dat ik me zo kapot heb gelachen.

avatar van DwarreI
Boats 'n hoes!

avatar van Richard_Voorhees
Leuk filmpje, al vond ik het duo Ferrell & Reilly in Talladega Nights beter. Deze film is zo af en toe iets te flauw voor mij. Nog steeds vermakelijk, dat wel. Goed genoeg voor 3*.

avatar van StevenMighty
Hilarische film

Leuk bedacht het idee van 2 volwassen venten die zich blijven gedragen als echte pubers, dat doen ze heel goed en zorgt voor een pak humor.
Humor die misschien niet voor iedereen weggelegd is, want wat ze uitkramen heeft natuurlijk vaak met sex of onzin te maken. Daar moet je je maar niet aan storen en gewoon de gekheid op je af laten komen

2e film die ik zag met Will Ferrel na The Other Guys die ik ook geweldig vond, vind hem echt heel grappig met dat uitgestreken gezicht.

Lachen dus deze film!

3,5 sterren

avatar van Timothyvdmeer
erg benieuwd naar deze film. Kan Will Ferrel altijd waarderen.
Heerlijke flauwe films die altijd een glimlach produceren.

Wat een achterlijke film was dit maar ó zo geweldig. Ik heb regelmatig in een deuk gelegen van het lachen om het onnozele gedoe en de fratsen van Will Ferrell en John C. Reilly. Gewoon geweldig, twee volwassen die zich gedragen als achterlijke kinderen en ook nog thuis wonen. Qua duo hadden ze wel wat weg van Jim Carrey en Jeff Daniels uit Dumb & Dumber. Het hele verhaal is eigenlijk te belachelijk voor woorden maar de uitvoering is geweldig en hilarisch (aanslag op de lachspieren). Op het einde zwakt het overigens wel wat af, hoewel de laatste 10 minuten weer ijzersterk zijn. Buiten de eerder genoemde personen spelen Mary Steenburgen en Richard Jenkins trouwens geweldig de rol van ouders.

avatar van T-man
Erg gelachen bij deze film. Will Ferrell vind ik sterk in deze film.

avatar van Waackx
Theunissen schreef:

eerst zei je nog dat Will Ferell niet grappig was en een vreselijk slecht acteur was,
van gedachten veranderd ?

Waackx schreef:

van gedachten veranderd ?

Bij welke film heb ik dat dan gezegd ? Of ben je soms in de war met Chuck Norris.

Will Ferell is zeker geen geweldig acteur en ik kan hem soms ook totaal niet pruimen maar ik heb hem al bij meerdere films gewaardeerd en dit ook gezegd.

avatar van Waackx
Theunissen schreef:

The Other Guys

Inderdaad, dat was ook inderdaad een zeer slechte film van hem. Toeval of niet maar films die ik daarna van hem heb gezien vond ik juist goed (films die ik allemaal vanaf een 3,5 heb gegeven):
- The Goods: Live Hard, Sell Hard (wel maar een heel kleine rol);
- Stranger Than Fiction;
- Casa de mi Padre;
- Step Brothers.

Waarschijnlijk heb ik hem destijds (bij het kijken van "The Other Guys" in 2010) te hard beoordeeld.

avatar van Fran
Heerlijke film die nergens over gaat en te flauw voor woorden is maar ZO ontzettend leuk. Ik heb wel constant in een deuk gelegen. Wat een figuren joh. Je zou ze maar in huis hebben. Het is lang geleden dat ik een goede komedie heb gekeken (komt grotendeels door mezelf omdat niet alle komedie mij gelijk ligt) maar dit is echt een hele goede.

Geregeld haak ik af als de humor te flauw wordt maar vaak is dat het geval als de humor in de film niet constant wordt gehouden en als er dan een goede flauwe grap wordt getoont valt hij niet in het contrast. Maar bij deze film wordt het ritme goed aangehouden. Je krijgt de ene flauwe grap na de andere voorgeschoteld en je verveeld je geen moment. Hierdoor blijven alle grappen goed aankomen.

Ook het einde is super. Als ze dat optreden geven. Blijf nog wel even hangen want tijdens de credits nemen ze alsnog die kids te grazen op het schoolplein. Hilarisch om die vechtscène te zien.

avatar van david bohm
Vrij grappige comedy met twee topacteurs op dit gebied, Will Ferrell en John C. Reilly. Het verhaaltje is tamelijk briljant in zijn eenvoud. Helaas zijn niet alle scenes in de film even sterk, maar wat geeft het.

avatar van Sergio Leone
Matig.

De eerste 30 minuten zijn verrassend leuk, met een hoog tempo en vrij degelijke moppen, maar een speelduur van 1h45 is simpelweg te lang. Ik moet de eerste komedie (van dit niveau dan) nog zien die zo lang z'n niveau kan aanhouden.
Want na verloop van tijd gaat Step Brothers best vervelen. De grappen worden wat eentoning, het verloop is er wéér maar eens eentje volgens het boekje, waarbij het hopen is dat het crisismoment niet te veel tijd in beslag neemt. Naar mijn goesting duurt dat hier evenwel te lang en kan het einde al niet veel steken oprapen.

Will Ferrell en John C. Reilly vormen niettemin een geslaagde tandem en zijn zowat het enige dat over de ganse lijn grappig is.
Andere rollen zijn meestal irritant (Richard Jenkins) of onopvallend (Mary Steenburgen).

Niet goed, niet slecht.

avatar van moviespotter
You have to call me dragon, you have to call me, nighthawk! Echt een geweldige komedie, echt al wel 10 keer gezien denk ik. Er zijn weinig komedies die me beter hebben vermaakt, maar ben dan ook een groot Will Ferrell fan.

avatar van Mr. Rockter
Opzich is de film erg leuk. Ik kreeg alleen wel de indruk dat de acteurs hun tekst niet konden onthouden omdat er telkens een nieuw shot van de persoon aan het woord wordt gemaakt. Zo wordt het soms een geflipper van het beeld tijdens een scene waarin veel gepraat wordt.

avatar van tattoobob
Geweldig leuke comedy...hier mogen ze van mij nog een deel van maken!!!!!

avatar van daxclusive
Wat een superleuke komedie!
Eigenlijk had ik er niet zoveel van verwacht, tegenwoordig is komedie niet meer wat het geweest is.
Het acteerwerk van beide stiefbroers is erg goed, vanaf het begin wist deze film al te boeien en heb ook regelmatig kunnen lachen. Een deel 2 zou super leuk zijn in de toekomst...

Een erg leuke film binnen het genre! Ik heb regelmatig hard moeten lachen tijdens deze film. Het verhaal zelf stelt niet veel voor en de setting is misschien wat flauw, maar de invulling door de cast is prima.

avatar van RaoulDuke
"This house is a fucking prison on Planet bullshit in the galaxy of This sucks camel dicks"

avatar van Brabants
Het concept van deze film is leuk en er zijn geen betere jongens voor deze rollen, dan Will Ferrell en John C. Reilly. Ze maken er een doldwaze komedie van en stelen als volwassen kinderen toch echt de show. Toch puilt de film zo nu en dan uit van overdreven komedie, wat helaas erg jammer is. Omdat het soms over het randje is en overdreven aanvoelt, haalt de film net niet die hoge waardering, maar blijft het toch zeker wel een geslaagde en leuke film om te zien. De film is in mijn beleving voldoende geclassificeerd met 3 sterren, maar ik doe er een halve bij omdat de combi van Will Ferrell en John C. Reilly als volwassen kinderen echt zeer geslaagd is.