Step Brothers (2008)

98 minuten / 106 minuten (unrated version)

geregisseerd door Adam McKay
met Will Ferrell, John C. Reilly en Mary Steenburgen

Brennan Huff (Will Ferrell) en Dale Doback (John C. Reilly), twee verwende volwassen mannen, wonen ieder nog bij hun alleenstaande ouders. Brennan bij zijn moeder en Dale bij zijn vader. Dit makkelijke leventje bevalt hen goed en beide maken geen aanstalten om uit huis te gaan. Er komt echter een kink in de kabel als de moeder van de ene man verliefd wordt op de vader van de andere en ze besluiten te trouwen. De twee mannen worden op deze manier stiefbroers.

avatar van HarmJanStegenga
John C. Reilly is wel één van mijn favoriete acteurs, maar of hij mij ook in deze rol kan overtuigen?

avatar van Spetie
wanneer komt deze film precies uit?

avatar van HarmJanStegenga
16 oktober komt hij hier in de bioscoop.

avatar van Spetie
hhm dat duurt nog wel even dus. Lijkt me op zich wel een leuke film. Vind Will Ferrell wel leuk ook ook John C. Reilly is meestal wel lachen.

The Last
Ferrel en Reilly waren een geweldig duo in Talladega Nights, hopelijk in deze ook (zelfde regisseur ook).

avatar van CTK
CTK
Net de trailer bekeken en hier kijk ik echt naar uit!

Barcel
Grappig, Reilly en Ferrell als broers. Ik kijk hier echt naar uit, wat CTK zei.

avatar van Dutchmeister
Dit wordt gewoon weer zon geniale film met Ferell. Die trailer alleen al haha.

avatar van Clueless Dork
Dit klinkt toch wel erg goed en met die cast nog wel.

avatar van danuz
Waar haalt Will het toch steeds vandaan. Ook dit klinkt weer wat flauw, maar is dat niet juist wat het zo hilarisch maakt ? Die blik op de poster ook..

avatar van Uier
Oeh, de opvolger van Anchorman en Talladega. Kan niet wachten!

avatar van Rocco1984
Ook net de trailer gezien! Geweldig. In principe wordt dit natuurlijk een 1-2tje voor Will Ferrel, en John C Reilly.

Het zal natuurlijk wel weer de typische Will Ferrel mix worden. Met als clou dat ze zich zelf altijd zullen tegenkomen etc.

Maar de manier waarop dit altijd weer wordt gedaan, in combinatie met zeer goede (doch flauwe) grappen is altijd zeer succesvol. Ik snap ook niet dat Will Ferrel niet zo'n held is hier in Nederland als in de US.

Kijk ook eens naar de kortere filmpjes van Will Ferrel. Zoals de Landlord, en dergelijke.

Kan niet wachten!!!!!

Zo wat was deze film droog.but me likey.

"I wanna roll you into a little ball and shuff you up in to my vagina" ......

geweldige comedy. af en toe wel een beetje saai kwa dialogen , maar voor de grootste gedeelte heb ik genoten. veel grappige momenten. om dubbel van te liggen .zeker een aanrader voor de Will Ferrell fans onder ons. John C. Reilly deed het ook geweldig trouwens.

avatar van wwelover
Zoals gewend van Ferrel een zeer geinige en redelijk flauwe komedie. Echt een film die nergens op slaat en daarom zo heerlijk is om naar te kijken.

Echt die Ferrel is een held.

avatar van Abri
Zeer geslaagde komedie! Zeker met wat poeroe erbij. Een aanrader voor mensen die net als ik last hebben van het Peter-Pan-Syndroom (Bang zijn om op te groeien)

Zaten een flink aantal goede grappen in. zoals:

You've got a nice collection of porn. Yeah, tnx it's mostly stuff from the '60 '70 and '80, it's like masturbating in a timemachine

Ik vind het ook altijd lachen dat Farell in z'n films vaak foute nummers gebruikt, zoals Franky goes to Hollywood in Zoolander en nu Vanilla ice in Stepbrothers

avatar van Dutchmeister
Ahh ik wil hem ook zien!!!!

Trailer is niet zo leuk als ik hoopte.

avatar van Dutchmeister
Nou die laatste scene met dat bed is toch echt dodelijk. HAHAHA

En deze film valt ook weer in de categorie, Sony Pictures brengt m hier niet uit in de bioscoop (of op de lange baan geschoven)

avatar van Spetie
Trailer viel mij ook lichtelijk tegen, maar ben toch wel benieuwd naar de film.

avatar van Dutchmeister
Gisteren eindelijk gezien:D Wat een film!!! haha. Die Ferell en Reily zijn samen perfect als 2 kinderen van 40.. Toen de 2 eenmaal in hetzelfde huis zaten heb ik mezelf kapot gelachen, vooral om Ferell.

avatar van Ninto
Wat een fucking malloten zeg! Echt kapot gelachen.

avatar van Dutchmeister
Ik ook verhoogd naar 5. Wat een mafkezen!!

avatar van Slynkin
Bijna net zo geweldig als talladega nights!

avatar van luigi22
Vond m echt geweldig!!:P

avatar van Kuwiel
Een lekkere onzin film , heb vreselijk gelachen !!

avatar van Ninto
Ik kan niet wachten op de DVD, wat een ongelooflijk geniale komedie is dit!!!

avatar van Wadjoe
Will Ferrell en John C. Reilly, een geniale combo blijkt maar weer eens. Geniale humor van Ferrell en Reilly zoals ik eigenlijk al had verwacht. Zeer grof en tegelijkertijd hilarisch taalgebruik leidde tot geniale scènes. Een aantal scènes zullen me nog voor een lange tijd bij blijven.

Toch had ik er stiekem wat meer van verwacht, was weer net teveel het standaard verhaaltje met geniale humor erin verwerkt. Wat je eigenlijk telkens weer terugziet, maar toch blijft het vermakelijk. Helaas betekende dit ook weer een cliché einde wat de boel een beetje verpeste.

Ergerde me ook vaak aan de mede en tegenspelers die vaak een poging tot 'grappig zijn' deden, maar die daar zeker niet in slaagden.