Dreamer: Inspired by a True Story (2005)

Alternatieve titel: Dreamer: Mijn Droompaard

Drama / Familie

geregisseerd door John Gatins
met Kurt Russell, Dakota Fanning en Elisabeth Shue

Ben Crane (Kurt Russell) was ooit een succesvolle renpaardenfokker. Maar nu zijn stal leeg is werkt hij als paardentrainer voor de onsympathieke Palmer. Toch is zijn dochtertje Cale gek op haar vader én op de paarden. Ze smeekt hem dagelijks mee te mogen naar de renbaan. Maar op de dag dat ze eindelijk mee mag, ziet ze hoe het jonge paard Soñador valt en haar been breekt. Ben krijgt zijn ontslag en het paard wordt zonder pardon door Palmer afgeschreven. Maar Ben kan het niet over zijn hart verkrijgen het dier af te maken en hij besluit haar mee naar huis te nemen. Daar lijkt het afgedankte paard echter net zo veel pech te hebben als Ben. Cale ziet het niet zo somber in als haar vader en zet alles op alles om Soñador een tweede kans te geven.

avatar van tommykonijn
Ik had eigenlijk niet zo veel verwacht van de Film, Sterker nog ik dacht dat ik deze niet hoger dan 2* zou kunnen geven maar ik vond het een erg mooie Film, Oké geen Topper naar mijn mening en ook niet zo'n Film die je direct moet gaan kopen maar toch vond ik dit een heel erg mooie Film, Goed geacteerd ook door Kurt Russel.

**** (Net over de 3.5*)

avatar van darkjaap
dat vind ik niet ik vind het allemaal zo zoetsappig dat het gewoon slecht wordt..
het is dan wel een leuke gezinsfilm maar zelfs mn zusje van 6 wist al wat er ging gebeuren.
en Fanning vond ik ookal zo irritant met dat piepstemmetje al met al een krappe 2 * voor deze (flop)film

avatar van Verhoeven
Dreamer (2006)
Dit familiedrama dat gaat over een paard dat terug komt uit een diep dal, over een renpaardenfokker die maar net rond komt en een meisje met een droom kijkt snel en makkelijk weg. Alle griezelige randen zijn veilig voor de allerkleinste weggeschuurd. Vrij voorspelbare cinema waarbij Dakota Fanning onder de maat presteert, ze kan veel meer. Hopelijk blijft ze niet kiezen voor dit soort films. Verder blijft de film niet al te lang hangen en is de achterliggende gedachte dat het gezin de hoeksteen van de samenleving is. Iets dat we nog niet wisten. Dus een film voor de allerkleinste onder ons.

Ik heb de film vandaag ontvangen via Bol.com niet duur wel erg Goed €,7,95

avatar van Demoniac
Van deze film had ik geen hoge verwachtingen, omdat ik absoluut geen paardenliefhebber ben en ook niet zo van zoete familiefilmpjes hou. Toch is deze film mij erg goed bevallen. Er waren een hoop bekende acteurs in de film en alles kwam wel erg goed over op mij. Het verhaal is uiterst voorspelbaar en ook lang niet overal realistisch. Toch stoorde me dit nergens. De film krijgt van mij een ruime 4 sterren.

avatar van -happy
mooie film met een happy ending

avatar van hellblazer93
Had ook geen hoge verwachtingen van deze film omdat ik geen fan ben fan het genre en ook niet van het verhaal. Toch wonderbaarlijk vermakelijk met prima acteerwerk. Alles viel inderdaad wel zo filmachtig mooi op z'n plek maar het is hier nergens storend gelukkig. De film zal inderdaad niet lang blijven hangen, maar verder is dit toch een goed kijkvermaak.

leuke film met een mooie happy ending

I love deze film. echt heel erg mooi:D

avatar van Izella
Erg schattig

avatar van lizzy123
Deze film wilde ik vroeger zien. Het is een beetje een kinderlijke film. Het is weer een happy end. Het idee is erg mooi uitgewerkt. Een paard die valt. En met trainingen de race wint. De film was erg voorspelbaar, maar toch mooi.

avatar van soom
And I'm calling you, dreamer..

Mooie, ontroerende en sentimentele, Amerikaanse film. Dakota was niet zo vervelend als in War of the Worlds en Charlotte's Web, ze speelde op de een of andere manier op het niveau, wat ik zag in New Moon en Eclipse. Maar ze zal nooit echt een favoriete actrice worden, ik blijf Abigail Breslin bijvoorbeeld net ietsje leuker vinden.
Elisabeth Shue is leuk, Kurt Russell speelt goed. Beetje spannend, en ik moest de tranen weer eens uit m'n ogen halen, door een paar mooie scenes tussen Kurt en Dakota. Dus, hoewel het wel lekker sentimenteel is, met de emoties zit het zeker goed die het teweeg brengt.

3,5*.

avatar van Decec
Ik vond uitstekende dramafilm...
Paardenliefhebber...
Alweer actrice Dakota Flenning speelt goed...
Prima! 5 sterren...

avatar van Alittleromance
Op 29 december op Kenet om 14 uur. Zeker een aanraden waard om deze prachtige film te zien.

avatar van margo1
Een beetje te sentimenteel naar mijn smaak. De spelers zetten het verhaal echter overtuigend neer en dat maakte veel goed. Ik denk dat paardenliefhebbers echt plezier beleven aan deze film.

avatar van Alittleromance
Op 16 april op Nederland 3. Mis deze prachtige waargebeurde film niet.

avatar van PsychoDonkey
Mooie film, Dakota Fanning is echt een jong, maar goed actricetje, menig volwassen acteur/actrice zou van haar kunnen leren.

avatar van alexspyforever
Dit vond ik werkelijk een heel mooie film. Ontroerend eigenlijk de band tussen het meisje en het paard, alsook de band tussen vader en dochter. Dakota Fanning levert hier werkelijk een van haar beste acteerprestaties af.

Dakota Fanning, het kind-meisje dat ondertussen ook als tiener bevestigde, is de spil van deze familiefilm, die in de titel verwijst naar een waargebeurd verhaal, maar toch erg sentimenteel overkomt. Amerikanen houden er nu éénmaal van kinderen superintellectueel en tegen volwassen bestand voor te stellen.
Film blijft evenwel filmisch goed opgebouwd en kan ook rekenen op de behoorlijke acts van Russell en Kristofferson.

avatar van BlueJudaskiss
Aardige film die ik uiteindelijk iets te langdradig vond, maar het ziet er mooi uit en de cast is uitstekend.