Regarding Henry (1991)

geregisseerd door Mike Nichols (I)
met Harrison Ford, Annette Bening en Bill Nunn

Henry is een advocaat die een schietpartij heeft overleefd, maar zich niks meer kan herinneren. Daarnaast heeft hij niet meer het vermogen om te kunnen praten en moet het weer leren. Zijn vrouw en dochter proberen hem er weer bovenop te krijgen.

neo (crew)
klein simpel dramafilmpje met goeie rollen van ford en bening

Tja, het is een echt Hollywoodverhaaltje over een onmogelijke man (qua gedrag, hoewel in de realiteit zijn nieuwste gedrag waarschijnlijk onmogelijk zou zijn, ) die door een ongeluk een beter mens wordt en zijn vrouw en kind gelukkig maakt. En zelfs een hondje koopt. Het is sentimenteel maar effectief. Echt. Want ik houd helemaal niet van Harrison Ford maar ik heb deze film al twee keer gezien.

avatar van Dragon
Inderdaad, typisch Hollywood-sentiment. Een voorspelbaar drama met te weinig diepgang en een happy-end, maar het geheel blijft uiteindelijk toch nog vrij genietbaar dankzij enkele goede acteerprestaties en komische noten.

De film begon gisteren een kwartier te laat op RTL 5, en om daarvoor te compenseren hebben ze de film een kwartier ingekort (onder andere misten de scene waarin Ford een hond koopt, en zijn beslissing om het ziekenhuis te verlaten: voor de reclame weigerde hij nog, en na de reclame zat hij opeens vrolijk thuis...). Dit keer realiseerde ik mij dit omdat mijn moeder de film al eerder gezien had, maar ik vraag me af hoevaak RTL dit doet en ik het niet door heb; films beginnen immers wel vaker veel te laat op RTL 5.

neo (crew)
Ik vind dit anders wel een zeer geslaagd onderdeel van de film

Ik heb hem ook gekeken...... Inderdaad wel een erg hollywood filmpje, de goede afloop enz.... Maar er zitten zeker herkenbare dingen in. Zelf heb ik hersenletsel en kan wel stellen dat er wat rake stukken in zitten. Maar toch voor een beter beeld van hersenletsel en de gevolgen daar van geeft dit nog niet echt een goed beeld. Maar ja voor mensen die er vrijwel onbekend mee zijn is het wel toegankelijker gemaakt door de feel good touch in deze film. Ik vergelijk het lichtelijk met Rainman als introductie tot het autisme. Al zullen er vast al wel veel meer films gemaakt zijn over hersenletsel en autisme maar voor het grotere publiek zeg maar... Ik denk dat als het puur over de beperkingen en het letsel zou gaan het toch wel een zware en best saaie film zou worden.

avatar van dave
tegenvaller zeg
had toch een betere ford verwacht.
simpel filmpje.

avatar van Carl
Het kon beter, maar het kon ook minder.
een 4*

avatar van Jorick
Een redelijke drama. Degelijke rol van Ford. 2.5*

kArIzMa_TuRk
owja deze, tijdje geleden joh. (4jaar geleden ofzo ) deze film is een vermakelijke film.. harrison deed het goed zoals we gewend van hem zijn.. ik geef een 3***

avatar van Werwolf
Hele tijd geleden gezien, maar deze film bood mij een prima kijkervaring. Leuke situaties en ontwikkelingen, en degelijke acteerprestaties.

avatar van boemboem27
goede film,goed verhaal.
uitstekend spelende acteurs,gewoonweg een aanrader

Goede film, met een prima cast.
Een beetje een emotioneel verhaal, maar toch boeiend genoeg.
Een van de betere filmen met Harrison Ford en Annette Bening.

avatar van stefan dias
Had hier goede herinneringen aan. Die bleven grotendeels overeind, maar wat ik me niet herinnerde was dat het allemaal ook wel een beetje plat was en wel wat makkelijk tegen het karikaturale aan schuurde. Gedateerd toch wel. Desondanks leefde ik toch mee met de verrukkelijke Benning, de echte ster van dit verhaal.

avatar van Grindhouse62
Heb mij niet verveeld met deze film.