Pollyanna (1960)

Familie / Komedie

geregisseerd door David Swift
met Hayley Mills, Jane Wyman en Karl Malden

Een jong meisje komt in een verbitterd stadje dat onder druk staat van haar tante. Het meisje heeft een enorme wil om in elke situatie de positieve kant te zien en de mensen in het stadje raken door haar positieve instelling besmet.

Lijkt me tamelijk walgelijk, maar nochtans een klassieker.

IveLoveMovies
kos schreef:
Lijkt me tamelijk walgelijk, maar nochtans een klassieker.

Dan wordt het echt eens tijd om deze te zien . Echt en top film met en mooi verhaal

en 5/5 voor deze film

avatar van woeler82
Een mooie famliefilm over een meisje die alle mensen in de stad een positief instelling over het leven weet te berieken en uiteindelijk ook het hart van de strenge tante laat omslaan

avatar van Marvinleeaday
Geweldige, en gedateerde, film. Echt wat je ervan kunt verwachten, een zoetsappig filmpje.
Maar oh zo goed neergezet en het hoge disney gehalte komt uitstekend tot zijn recht. Ik heb het niet droog gehouden.

avatar van MissT
Voor allen die een voorstander zijn van meer positivisme en optimisme in deze harde, egoïstische wereld raad ik aan: lees het boek! Auteur: Eleanor H. Porter. Er is ook een vervolg: Pollyanna grows up.
Werkt beter dan een zelfhulpboek!

avatar van alexspyforever
Oprecht mooie en ontroerende film. Dit was nog maar de 2de film met Hayley Mills in de hoofdrol. Ze zet de rol van vrolijk kind dat de harten van de verbitterde dorpsbewoners kan ontdooien uitstekend neer. Ik ben echt een fan aan het worden van deze actrice.

avatar van missl
Wat een vervelend en betweterig kind. Dat kind irriteert en de film duurt ook nog eens te lang. Het enige wat het nog slechter gemaakt zou hebben is als ze ineens gingen zingen, maar dit is ons gelukkig bespaart gebleven.

Onvervalste typische jaren 60 Disney sentiment, mooie nostalgische film.

avatar van titia
Verschrikkelijk sentimenteel en moraliserend, maar hoewel ik dat van "eigentijdse" films niet kan hebben, vond ik het hier niet heel storend. Misschien omdat ik niet anders verwacht had?

Vond het wel mooi, maar ook heel erg "kleine huis op de prairie"- achtig. (en dat is bij mij vandaan geen compliment, ik heb t één aflevering volgehouden)
2,5 sterren, omdat het in zn soort wel ok is.