• 8.523.991 stemmen

A Big Hand for the Little Lady (1966)

Western | 95 minuten

Genre: Western

Alternatieve titel: Big Deal at Dodge City

Geregisseerd door: Fielder Cook

Met onder meer: Henry Fonda, Joanne Woodward en Jason Robards

Plot A Big Hand for the Little Lady

"All the action you can take...all the adventure you can wish for!"

Een wereldvreemd paar en een kind, zijn op weg om een boerderij te kopen. Ze komen aan in een stadje vlakbij California. De rijkelui zijn daar helemaal in de ban van het spel poker. De man kan zich niet inhouden en zet al zijn geld en dat van zijn familie in.

image

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Gezien de cast is het raar dat deze film nog geen stemmen gekregen heeft. Buiten de vermelde acteurs zien we ook nog Kevin McCarthy en Burgess Meredith aan 't werk.

Langs de andere kant,echt bekend is A Big Hand For a Little Lady niet. Maar geen enkele stem...

A Big Hand For a Little Lady is een erg leuke film die z'n ware gezicht pas op het einde toont en daarom ook geschikt is voor meerdere kijkbeurten.

Werd enkele jaren geleden al eens geregeld getoond op Eén.

Zeker eens bekijken als je de kans hebt en blijven zien tot de verrassende conclusie.

avatar van Rudie

Rudie

Redelijk vermakelijke pokerfilm, heb me er niet bij verveeld. Alleen het einde was wat ver gezocht, daarom denk ik niet dat ik er meerdere kijkbeurten aan verspil.

Maar toch goed voor 3***.

BBarbie

Een bijzonder fijne film die tamelijk serieus begint, maar zich van lieverlee ontwikkelt tot een zeer amusante komedie. De scènes, waarin de spelers in ganzenpas de straat oversteken tussen de bar en de bank v.v. zijn kostelijk. Als pokerfilm stukken beter dan het enigszins vergelijkbare The Cincinnati Kid (1965). Mensen, die een echte western verwachten, zullen allicht teleurgesteld zijn. Dat doet echter niets af aan het plezier, want Fonda, Robards, Bickford en Meredith laten zich van hun beste zijde zien. Maar het is met name Joanne Woodward, die de show steelt. Jammer toch wel voor ons als kijkers dat deze begaafde en uiterst charmante actrice nagenoeg heel haar carrière min of meer in de schaduw is gebleven van haar man Paul Newman. Zowel op het gebied van acteren als van schoonheid is het steeds een genot om naar haar te kijken.

avatar van mr rumson

mr rumson

Het verhaaltje heeft niet zoveel om het lijf.

Maar door de acteurs die het prima doen kijkt deze film lekker weg.

Ik vond dit dan ook een vermakelijke pokerfilm die zich afspeelt in een western setting .

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Begonnen als script voor een TV-serie, en uitgegroeid tot een film. Dit was overigens de laatste film voor Chester Conklin en Charles Bickford.

Bij een westernfilm denk je al snel aan schietpartijen, maar ook poker speelt een belangrijke rol. Deze western zal één van de weinige zijn waarbij de kogels je niet om de oren vliegen. Henry Fonda vertolkt de rol van een ex-verslaafde pokeraar die samen met z'n vrouw en zoontje een boerderij wil kopen met het geld dat ze door de jaren heen hebben gespaard. Uiteindelijk arriveren ze bij een hotel waar men het jaarlijkse pokertoernooi organiseert. De regels zijn ontzettend streng, en de vingers van Meredith (Fonda) beginnen al snel te jeuken.

De rol van Fonda stelt niet zo heel veel voor. Regisseur Fielder Cook had met name interesse in James Berwick. De acteur had naast deze film alleen maar kleinere rollen in TV-films en series. Ik vind de film op zich best wel lastig te beoordelen. Vooral omdat mijn interesse voor westerns tot op de dag van vandaag nooit zo heel breed is geweest. Hij is absoluut niet slecht, maar ik zal hem nog eens een keertje moeten bekijken om een duidelijke stem uit te brengen.

scorsese

Goeie film waarin een aantal rijke mannen eenmaal per jaar een pokertoernooi houden met hoge inzet. Een simpele opzet want in feite draait de film slechts om één pokerspel. Maar toch blijft het onderhoudend omdat het verloop zich niet gemakkelijk laat voorspellen en de ontwikkeling van het spel vermakelijk is. Niet bepaald een standaard western en een leuke ontknoping.

avatar van coumi

coumi

Bezienswaardig oudje, behoorlijk op leeftijd, maar ruimschoots de moeite van het bekijken nog waard. Niet zozeer een western, maar meer een amusementsfilm en karakterstudie rondom het edele kaartspel. Een niet te voorziene twist aan het einde die logisch en geloofwaardig aanvoelt, een voorbeeld voor de huidige generatie filmmakers over hoe je de kijkers aangenaam en niet geforceerd kan verrassen. Sterke rol van Fonda, een icoon die me niet altijd kan overtuigen als hij een braverik neerzet, maar hier is hij er goed op dreef. Ook grappig om hem hier het scherm te zien delen met Jason Robards, twee jaar voordat beiden weer samen schitterden in de onvergetelijke klassieker C'era una Volta Il West.

avatar van clubsport

clubsport

Amusant met een een beetje net wat teveel een ietswat ongeloofwaardige ontknoping maar goed als je dat een beetje voor lief neemt dan is het zeker een vermakelijke film met een amusant slot .