• 10.523 nieuwsartikelen
  • 8.962.392 stemmen

The Lords of Discipline (1983)

Thriller | 102 minuten

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Franc Roddam

Met onder meer: David Keith, Michael Biehn en Robert Prosky

Gesproken taal: Engels

Plot The Lords of Discipline

"One hundred years of the finest school turning out the finest young men. IT WAS ALL A LIE. One cadet is about to expose the system."

Een drama dat zich afspeelt in South-Carolina, op een school voor militairen in 1964. Als oudejaars student moet Keith de eerste zwarte cadet in de gaten houden, die door een geheime club genaamd 'The Ten' systematisch wordt gepest.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Dante `Pig` Pignetti

Tom Pearce

avatar van neo

neo

Ik weet nog wel dat ik deze film vroeger heel vaak geboeid heb zitten kijken, hoewel ik het verhaal al niet zo goed vond. Maar de manier waarop het gebracht wordt met de nodige spanning zorgt door voor wel een aardige film.David keith is erg geloofwaardig in zijn rol.Daarnaast zijn er leuke rolletjes van Bill Paxton, Judge Reinhold. 3 sterren

avatar van Waku

Waku

Beetje nare van de film is dat het toontje discriminatie

wel erg dik er bovenop ligt.

Met name liefhebbers van de linkse partijen zullen smullen van deze film en zijn thema.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Aardig thriller/drama met een naar sfeertje en heftig thema. Bevat een aantal zeer spannende momenten maar echt goed wordt het nergens. Redelijk.

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Bovengemiddelde film met een jonge David Keith, waarin de eindjes helaas wat rommelig en ongeloofwaardig aan elkaar worden geknoopt.

Desalniettemin een spannende en boeiende film, met verzorgde settings en decors. Je wordt snel in het militaire sfeertje meegesleept en blijft er tot op het einde inzitten

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Een goede miltaire academie film.. een senior officier onderneemt acties tegen de uitwassen van het disciplinaire systeem van zijn academie om de kansen en het leven van een zwarte te beschermen.. De film is bij momenten erg spannend en de officier botst tegen de beperkingen van zijn graad en de regels om te doen wat hij zijn plicht acht. Ik stoorde me ook wat aan het einde.. Je gaat toch de namen van alle leden van een geheim genootschap toch niet in agenda's gaan schrijven,

Als acteur is David Keith me vrij onbekend; hij heeft een vrij herkenbaar gezicht maar ik kan me zonder wikipedia moeilijk films herinneren van hem. Vond het een best goede film dus, vooral omdat het aanklagen van racisme en machtsmisbruik in leger, politie e.d. geliefkoosde thema's zijn bij mij.