The Story of Alexander Graham Bell (1939)

geregisseerd door Irving Cummings
met Don Ameche, Henry Fonda en Loretta Young

Alexander Graham Bell wordt verliefd op een doof meisje en wil haar laten communiceren door middel van de telegraaf. De uitvinder ontdekt dat hij per toeval ook geluid door de ether kan versturen en de uitvinding van de telefoon is een feit.

Naar verluidt komt de inhoud van de film aardig overeen met wat er echt gebeurd is. Ik vind het zeker geen slechte film, maar ik heb altijd wat moeite met het acteerwerk van Don Ameche. Gelukkig zorgen de stralende Loretta Young en Henry Fonda voor enig tegenwicht. Dat maakt dat ik toch net aan een voldoende kan geven.
Niet onvermeld mag blijven dat Loretta’s echte zusters Polly Ann Young en Sally Blane (= Elizabeth Young), alsmede haar halfzuster Georgiana Young in deze film haar zusters spelen. Dit is de enige film waarin de vier zusters Young samen acteren.