• 8.298.543 stemmen

Sex and the Single Girl (1964)

Komedie / Romantiek | 110 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Richard Quine

Met onder meer: Tony Curtis, Natalie Wood en Henry Fonda

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Sex and the Single Girl

"She wrote the book on love!"

Schrijver Bob Weston (Curtis) gaat in therapie bij de controversiële dokter Helen Gurley Brown (Wood). Hij wil op deze manier eindelijk eens een exclusief stuk schrijven voor zijn magazine. Ondertussen ambieert zijn beste vriend Frank Broderick (Fonda) een carrière in vrouwenondergoed en wordt zijn vrouw Sylvia (Lauren Bacall) erg jaloers. Ze is ervan overtuigd dat haar man iets met al die ondergoedmodellen heeft. Als ze Bob ontmoet, probeert ze hem aan te sporen een stuk over haar man en zijn beste vriend Frank te schrijven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Motorcycle Cop

Helen's Cabbie

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Grappig muziek/komedie filmpje. Er zaten beroemde acteurs tussen die het weer erg goed deden. Vooral de liedjes zijn best fijn en leuk. Dus qua muziek en aankleding is ie erg goed. 3,5.

avatar van hannes64

hannes64

Een lekkere feelgood met een betoverend mooie Wood.

BBarbie

Geinig tussendoortje met een energieke en bijzonder aantrekkelijke Natalie Wood als voornaamste attractie. Geen lachen-gieren-brullen werk. Van tijd tot tijd zitten er echter best grappige voorvallen in deze film, met als hoogtepunt de scène met het tolgeld. Hoewel je de clou voelt aankomen, is de grap desondanks toch leuk. Geen topfilm, maar best vermakelijk.

avatar van Mescaline

Mescaline

Toch wel een erg vermakelijk feel-good filmpje die mij regelmatig deed denken aan de wisselwerking die Rock Hudson & Doris Day ook hadden.

Natalie Wood is echt om op te eten in deze film! Wauw wat was dat een mooie vrouw zeg, ik kon met gemak verdrinken in die grote ogen van haar.

Die inside jokes naar Some Like It Hot moest ik ook wel om lachen!

Simpel vermaak, maar daar is niks mis mee als het zo sfeervol gedaan wordt zoals in Sex and the Single Girl.

scorsese

Aardige film waarin een schrijver zich voordoet voor een ander om zo een stuk te kunnen schrijven. Niet de meest originele opzet en ook valt de uitwerking tijdens de eerste helft wat tegen aangezien het in herhaling valt. De tweede helft is een stuk vermakelijker omdat de kluchtige situaties steeds grappiger worden. De cast weet het leuk te brengen en het is geen straf om hier naar Natalie Wood te moeten kijken.