Chad Hanna (1940)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Henry King
met Henry Fonda, Dorothy Lamour en Linda Darnell

De jonge Chad Hanna komt samen met Caroline, de dochter van een slavenjager, bij een circus terecht, waar hij de dieren gaat verzorgen. De twee worden verliefd op elkaar en trouwen. Als er een leeuw sterft, die een van de laatste attracties vormde, wordt Chad weggestuurd en moet hij afscheid nemen van Caroline.

avatar van Brix
Een teleurstellend acterende Fonda, als de ietwat naïeve Chad Hanna, in een cliché circusverhaaltje, doorspekt met romantiek.

Gefilmd in prachtige volle Tecnnicolor kleuren, die een lust voor het oog zijn.
Eveneens balsem voor de oogjes zijn de knappe Linda Darnell en de gerafineerd verleidelijk spelende Dorothy Lamour.

Een fijne kleinere rol is er dan ook nog van John Carradine.

Ik had hier meer van verwacht, na het lezen van het originele boek.