Il Mio Nome È Nessuno (1973)

Alternatieve titel: My Name Is Nobody

Italië / Frankrijk / West-Duitsland
Western / Komedie

geregisseerd door Tonino Valerii
met Terence Hill, Henry Fonda en Leo Gordon

Een jonge revolverheld wordt ingehuurd om een oudere outlaw te vermoorden. Ze raken echter bevriend. Wanneer de oude revolverheld aangeeft de pistolen aan de boom te willen hangen, probeert de jongere man het voor elkaar te krijgen dat hij nog een keer een groot revolvergevecht aangaat.

Baggerman schreef:

Ik vind van niet. Als je hem in het Italiaans kijkt Is bijvoorbeeld Fonda weer gedubd, dus waarom naar dat irritante kakelende Italiaans luisteren?

Nou dat was eigenlijk ook mijn idee.

Was inderdaad prima te doen.

De film zelf was echter nogal wisselvallig. Met name de slapstick trok ik slecht.

avatar van Left4Dead
Typisch begin, maar wel een lekkere binnenkomst weer. Eentje die me altijd bijgebleven is al die jaren, al was het alleen maar door de bekende soundtrack die menigmaal als documentairemuziek gebruikt is in de vorige eeuw. Clasico Sergio.

De film loopt helaas op anderhalf been. Het verhaal over de wraak van Beauregard mag er zijn. Beauregard wordt prima vertolkt door Fonda. Maar Fonda's maat Nessuno in deze prent wordt gespeeld door Hill, en daar ben ik echt minder over te spreken. Dat komt omdat ik de slappe humor van de gast al nooit goed of leuk heb gevonden. En dat neutraliseert het stuk wraak waar de film het eigenlijk van moet hebben in mijn ogen, jammer.

Kom weer uit op 3**, dankzij Fonda.

avatar van Lakte
Leuke spaghettiwestern maar viel me ergens ook weer een klein beetje tegen, komt misschien omdat ie iets te komisch was op sommige punten.

Henry Fonda en Terence Hill deden het super.

avatar van Brix
Lakte schreef:
misschien omdat ie iets te komisch was op sommige punten.

Bij de spaghettiwesterns ligt de komedie meestal op de loer (vaak ook onbedoeld )

avatar van Lakte
Brix schreef:

Hahaha ja dat is wel waar, stoor me er ook nooit echt aan. Vind het altijd wel leuk om te zien maar bij deze was het me toch iets te. Ik heb dan liever een iets serieuzere Western.

Vond Django, The Great Silence en The Big Gundown wel echt heel erg goed! ik wil Keoma, A Bullet for the General, Django Prepare for a Coffin en Death Ride a Horse nog heel erg graag zien, die schijnen ook erg goed te zijn.

Ben nu ook bezig met de oude Franse films met Jean Paul Belmondo, net Le Professionnel gezien, kwam heel erg knullig over maar bij Belmondo vind ik dat wel passen. Vond die film erg goed.

avatar van Brix
Lakte
Mijn Spaghetti "toppers & tippers" >
Blindman, California (1977) The Price of Power (= Il prezzo del potere 1969) Il Mercenario (1968)