ad
  • 8.080.069 stemmen

Il Mio Nome È Nessuno (1973)

Western / Komedie | 117 minuten

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Oorspronkelijke titel: Il mio nome è Nessuno

Releasedatum: 13 december 1973

Over Il Mio Nome È Nessuno

"Nobody, but "Nobody," knows the trouble he's in!"

Een jonge revolverheld wordt ingehuurd om een oudere outlaw te vermoorden. Ze raken echter bevriend. Wanneer de oude revolverheld aangeeft de pistolen aan de boom te willen hangen, probeert de jongere man het voor elkaar te krijgen dat hij nog een keer een groot revolvergevecht aangaat.

imageimageimage

Baggerman schreef:

Ik vind van niet. Als je hem in het Italiaans kijkt Is bijvoorbeeld Fonda weer gedubd, dus waarom naar dat irritante kakelende Italiaans luisteren?

Nou dat was eigenlijk ook mijn idee.

Was inderdaad prima te doen.

De film zelf was echter nogal wisselvallig. Met name de slapstick trok ik slecht.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Typisch begin, maar wel een lekkere binnenkomst weer. Eentje die me altijd bijgebleven is al die jaren, al was het alleen maar door de bekende soundtrack die menigmaal als documentairemuziek gebruikt is in de vorige eeuw. Clasico Sergio.

De film loopt helaas op anderhalf been. Het verhaal over de wraak van Beauregard mag er zijn. Beauregard wordt prima vertolkt door Fonda. Maar Fonda's maat Nessuno in deze prent wordt gespeeld door Hill, en daar ben ik echt minder over te spreken. Dat komt omdat ik de slappe humor van de gast al nooit goed of leuk heb gevonden. En dat neutraliseert het stuk wraak waar de film het eigenlijk van moet hebben in mijn ogen, jammer.

Kom weer uit op 3**, dankzij Fonda.

avatar van Lakte

Lakte

Leuke spaghettiwestern maar viel me ergens ook weer een klein beetje tegen, komt misschien omdat ie iets te komisch was op sommige punten.

Henry Fonda en Terence Hill deden het super.

avatar van Brix

Brix

Lakte schreef:

misschien omdat ie iets te komisch was op sommige punten.

Bij de spaghettiwesterns ligt de komedie meestal op de loer (vaak ook onbedoeld )

avatar van Lakte

Brix schreef:

Hahaha ja dat is wel waar, stoor me er ook nooit echt aan. Vind het altijd wel leuk om te zien maar bij deze was het me toch iets te. Ik heb dan liever een iets serieuzere Western.

Vond Django, The Great Silence en The Big Gundown wel echt heel erg goed! ? ik wil Keoma, A Bullet for the General, Django Prepare for a Coffin en Death Ride a Horse nog heel erg graag zien, die schijnen ook erg goed te zijn.

Ben nu ook bezig met de oude Franse films met Jean Paul Belmondo, net Le Professionnel gezien, kwam heel erg knullig over maar bij Belmondo vind ik dat wel passen. Vond die film erg goed.

avatar van Brix

Brix

Mijn Spaghetti "toppers & tippers" >

Blindman, California (1977) The Price of Power (= Il prezzo del potere 1969) Il Mercenario (1968)

avatar van Geno

Geno

Het begin was veelbelovend, maar daarna viel het uiteen. Flauwiteiten... ongeloofwaardigheden... parodie...

Terence Hill vind ik als acteur, ondanks z'n blauwe ogen, niet goed genoeg om een film te dragen, laat staan op sleeptouw te nemen.

Snel vergeten maar...

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2010 stemmen

“Just think of it, 150 pure bred sons of bitches on horseback and you facing 'em alone. You'll be written up in all the history books.”

Ik ben persoonlijk weer op het moment helemaal into ‘Red Dead Redemption 2 Online’ op de ‘PlayStation 4’. Dit is een video game gebaseerd op het wilde westen. Mijn maatje waar ik dit altijd mee speel raadde mij gisteren aan om de film ‘My Name is Nobody’ te kijken. Een leuke spaghetti western film waar ik de komedie niet al te serieus moest nemen, en de film was best aangenaam te kijken. Ik heb zelf nog maar weinig kennis in de westerns film, laat staan Spaghetti Westerns daar heb ik nog helemaal niet veel kaas van gegeten. Dit was dus een aangename zit al mocht het van mij soms wel een stukje ingekort worden, voornamelijk het einde vond ik erg lang duren.

Maar de film begint heel leuk. Met een leuke ontmoeting aan de wat vreemde personage ‘Nobody’ gespeeld door Terence Hill. Heerlijke rol, heerlijk over-de-top een beetje dat wel maar een perfecte acteerprestaties. Ook als hij als ‘stalker’ uit de bus komt vond ik wel geniaal, vooral tegenover ‘Jack Beauregard’ speelde Terence Hill uitstekend met Henry Fonda samen, heerlijke chemie. Voor de rest kent de film niet echt een leuke ‘sterren’-cast maar deze twee staken zeker met de koppen boven de rest uit.

En dan natuurlijk de heerlijke muziek, gecomponeerd door grootmeester ‘Ennio Morricone’ die met onder ander het nummer ook wel de Soundtrack van de film een tijdloos en erg verslavend deuntje heeft neer gezet. Maar de film moet het over het algemeen erg hebben van zijn soundtrack, die deed heel wat goeds.

En je kon goed merken dat de film een lichte afstamming is van het genie ‘Sergio Leone’ die onder andere wat mee gewerkt heeft aan de film. De aankleding was perfect en het verhaal was leuk en vooral op veel punten komisch. Dat de twee elkaar door de hoeden schoten vond ik leuk, maar ook het punt waar Nobody in de bar was belandt vond ik erg gezellig, leuk en vermakelijk. Maar ook de serieuze kanten van de film springen er boven uit, de vriendschap tussen de twee was bijzonder. Het spatte nergens echt van af, maar Nobody kan zijn ‘held’ Beauregard niet uit zijn hoofd zetten en ook ‘Beauregard’ komt niet van stalker af. Zo blijven de twee toch een beetje onbedoeld aan elkaar verbonden.

Het verhaal was leuk, maar het was niet héél bijzonder. Vooral het feit dat de twee met elkaar op weg trokken was leuk om te zien. Maar nobody werd ingehuurd om Beauregard te vermoorden. Dat was dan wel het hoofdverhaal, de twee die bevriend raakten gingen elkaar helpen en dat was het mooie van dit verhaal. Voor de rest was het zeer vermakelijk, de ‘draw’ scenes waren leuk en het is allemaal positief goed in elkaar gezet.

Zoals ik al zei, het einde kon misschien iets korter of sommige scenes die van mij niet per se zo lang hadden gehoeven. Voor alsnog blijft dit een heerlijke weg kijken met een meesterlijke soundtrack. Zeker het kijken waard voor mening western-fans.

avatar van Movsin

Movsin

Vermakelijke westerns zijn het, die spaghettis, steeds met mooie plaatjes, prachtige muziek en... wonderbaarlijke revolverhelden.

Film die het vooral moet hebben van de grappigheden van Terence Hill, als de man zonder naam.

Valt na een uurtje toch wel stil en is het meer absurd en verliest het echte spankracht.

In plaats van een crescendo-slot krijgen we wat gepraat over vroeger en nu, maw het mocht eindigen.

avatar van McSavah

McSavah

Dacht dat Robbie Muntz het beeld in zou lopen, maar dat gebeurde helaas niet.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Viel me tegen. Niet alleen boeide het verhaal me totaal niet en is Terence Hill absoluut geen acteur waar ik gek op ben, ook de humor paste niet in mijn straatje, op de scène met de glazen in de bar na. Erg flauwe westernkomedie voor de rest met een slaapverwekkende Henry Fonda. Opvallend dat Sergio Leone ook de drijvende kracht was achter deze film. Nu is er in Leones films ook altijd humor aanwezig, maar dat is dan veel subtieler gebracht dan hier. Veel meer dan 2* kan ik hier niet aan kwijt.