Il Grande Silenzio (1968)

Alternatieve titels: The Great Silence | Levend of Dood | The Big Silence

Italië / Frankrijk
Drama / Western

geregisseerd door Sergio Corbucci
met Jean-Louis Trintignant, Klaus Kinski en Frank Wolff

Een groep premiejagers onder leiding van Loco jaagt op vogelvrijen die zich verstopt hebben in de besneeuwde bergen van Utah. Nadat de man van Pauline slachtoffer is geworden van Loco, huurt ze een revolverheld in om wraak te nemen. Dit is Silence, stom sinds zijn keel is afgesneden in zijn jeugd.

avatar van McSavah
de grunt schreef:
"standaard"

Op het straffe einde na (en vooruit de score van Morricone is weer erg fijn) zie ik helaas ook niet de genialiteit van deze film. Met veel moeite kan ik nog net naar boven afronden met 3.5*. Vind de Engelse dub trouwens stukken beter te doen dan de Italiaanse.

avatar van de grunt
Van jou kan ik dit hebben Savah.

avatar van McSavah
Misschien ben ik te veel verwend met Japanse varianten op de (spaghetti) western, die zijn dikwijls pakken stijlvoller geschoten en opwindender gemonteerd. Maar ik waardeer hier zeker de compromisloze cynische vertelling.

Drive op 1 trouwens.. ?

avatar van Basto
Net herzien op het grote scherm van Kino 1. Zaal was uitverkocht, althans volgens de Corona regels, want met rond de 60 man in een zaal voor 200 voelt dat niet zo.

Blijft erg sterke rauwe western. Ruime 4*

avatar van Basto
Half jaar terug was het hartje zomer, toen Kino deze vertoonde. Een dag als vandaag schreeuwde om herziening. En dat beviel me erg goed. Geweldige nihilistische ijs western met een beangstigend sterke rol van Kinski.

Verhoogd naar 4,5

avatar van de grunt
Mooie filmdag Basto. The Thing en La Grande Silenzio. Je kan het slechter treffen...

de grunt schreef:

De derde mocht er ook wezen.