Il Grande Silenzio (1968)

Alternatieve titels: The Great Silence | Levend of Dood | The Big Silence

Italië / Frankrijk
Drama / Western

geregisseerd door Sergio Corbucci
met Jean-Louis Trintignant, Klaus Kinski en Frank Wolff

Een groep premiejagers onder leiding van Loco jaagt op vogelvrijen die zich verstopt hebben in de besneeuwde bergen van Utah. Nadat de man van Pauline slachtoffer is geworden van Loco, huurt ze een revolverheld in om wraak te nemen. Dit is Silence, stom sinds zijn keel is afgesneden in zijn jeugd.

avatar van eRCee
Het ziet er mooi uit, maar zouden ze de soundtrack ook niet kunnen restaureren? Of gewoon opnieuw opnemen zelfs, want de muziek klinkt nog ontzettend slecht.

avatar van de grunt
Vanaf heden te bestellen !!

Ok, cool!

Ook te verkrijgen (pre-order) op Amazon.com voor hetzelfde bedrag (overigens wel erg veel geld voor een blu ray schijfje).

avatar van de grunt
Gaat nog wel zakken, zal ongeveer $24,99 worden. Dubbel en dwars waard als je het mij vraagt, neem aan dat je de veelbelovende trailer al had gezien. Corbucci's magnum opus komt ook niet op Netflix!

avatar van thunderball
Trailer ziet er fantastisch uit, zo heb ik hem in ieder geval hier niet in die kwaliteit liggen.

Ongelooflijk dat die Duitsers eind vorig jaar met zulk broddelwerk kwamen aanzetten na al die tijd. Ben blij dat ik die versie niet ook nog gekocht heb, wat een spijt zou ik na het zien van deze nieuwe trailer hebben gehad.

avatar van thunderball
Ja, zelfs de cover art heeft iets kunstzinnigs.

avatar van dionj

Prachtig! Echt een hele mooie cover. Prijs van de blu-ray is mij toch nog te hoog. Even wachten tot hij iets in prijs gaat zakken.

Regio A Blu-ray toch?

Klopt!

avatar van misterfool
Heerlijk cynische western met een prachtrol voor Kinski. De sneeuwlandschappen en prachtige score van Morricone doen de rest.

avatar van thunderball
En...? Iemand 'm al ontvangen en -vooral natuurlijk- bekeken? Ik moet 'm nog steeds hier in de bus krijgen. Via Amazon.com besteld.

avatar van de grunt
Ik ben ook aan het wachten !!

Brix schreef:
Regio A Blu-ray toch?

Nope, regio-vrij gelukkig volgens deze recensie: The Great Silence Blu-ray: Il grande silenzio | 50th Anniversary Edition

dionj

Dank voor het goede nieuws

avatar van thunderball
Ik heb 'm daarstraks van de gangmat gevist, maar nog niet uit het seal gehaald. Op de achterkant staat regio A, B, C, dus iedereen kan hem afspelen. Er staat bij de bonusstuff vermeld dat er 2 (!) alternatieve eindes opstaan.

thunderball

Twéé alternatieve eindes?
Interessant!

avatar van dionj
Prachtig shot! goede beeldkwaliteit ook :Afbeelding

Een aantal reviews gelezen en heb besloten de blu-ray te bestellen

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De spaghettiwestern bleek een alleenrecht te zijn van Leone of regisseurs die hem wilden evenaren. Uiteraard is Sergio Corbucci één van de uitzonderingen die eerder met Django een klassieker maakte. Ook hier zet hij een eigen stijl neer. Ok, de muziek van Morricone en de zwijgzame protoganist zijn herkenbaar. Maar qua stijl is het zeker z'n eigen ding. Personages zijn nog meer uitgewerkt en mooi shots in de sneeuw.

Het opvallende aan de film is dat zowat alles gebeurde 'volgens de wet'. Je kan je over veel dingen vragen stellen natuurlijk, maar alle personages proberen binnen de wet te blijven. Dat maakt het eens zo interessant natuurlijk en doet je na de film zeker nog nadenken. Sterk einde trouwens. Het blijft goed tot het einde.

avatar van joolstein
Achtervolgingen op leven en dood met een temperatuur ver onder nul. Wraak, moord en woeste actie in een bevroren landschap. Die zijn heel opmerkelijk aan de film; die grote hoeveelheden Sneeuw en bittere kou, zijn wat dat betreft een buitenbeentje binnen het doorgaans zo stoffige spaghettiwestern-genre. Jean-Louis Trintignant is Silence, een premiejager die zich laat inhuren om op te treden tegen een stelletje rotzakken onder leiding van ene Loco (Klaus Kinski) Plaats van handeling is de bergachtige staat Utah, waar de sneeuw tot borsthoogte valt. Silence zwijgt en is zeker niet de premiejager met een hart van goud. Nee, hij is bijna net zo slecht, het enige verschil met Loco is dat Silence wat sympathieker overkomt. Verder wordt er zoals het hoort in een spaghettiwestern veel en graag geschoten. Is er ook nog tijd voor een erotische onderonsje met weduwe Pauline (Vonetta McGee, één van de spaarzame Afro-Amerikaanse in een western) Ook het einde was er één die niet alledaags was! Kortom een prima film!

avatar van de grunt
De caps-a-holic staat eindelijk online

Thumbs up for Film Movement

Goeie film waarin een groep premiejagers jacht maakt op een onschuldige groep mensen. Het voor een spaghetti-western ongebruikelijk besneeuwde landschap levert een aantal mooie plaatjes op. De muziek van Ennio Morricone maakt het totaalplaatje mooi af. Nog net 3.5 sterren ondanks dat afgezien van het einde de film in zijn geheel wat standaard is.

"standaard"

Vond hem wel goed, maar niet echt onderscheidend van de vele andere spaghetti westerns (maar ja, daarvoor is het misschien ook wel een spaghetti western).