Il Grande Silenzio (1968)

Alternatieve titels: The Great Silence | Levend of Dood | The Big Silence

Italië / Frankrijk
Drama / Western

geregisseerd door Sergio Corbucci
met Jean-Louis Trintignant, Klaus Kinski en Frank Wolff

Een groep premiejagers onder leiding van Loco jaagt op vogelvrijen die zich verstopt hebben in de besneeuwde bergen van Utah. Nadat de man van Pauline slachtoffer is geworden van Loco, huurt ze een revolverheld in om wraak te nemen. Dit is Silence, stom sinds zijn keel is afgesneden in zijn jeugd.

avatar van McSavah
de grunt schreef:
"standaard"

Op het straffe einde na (en vooruit de score van Morricone is weer erg fijn) zie ik helaas ook niet de genialiteit van deze film. Met veel moeite kan ik nog net naar boven afronden met 3.5*. Vind de Engelse dub trouwens stukken beter te doen dan de Italiaanse.

avatar van de grunt
Van jou kan ik dit hebben Savah.

avatar van McSavah
Misschien ben ik te veel verwend met Japanse varianten op de (spaghetti) western, die zijn dikwijls pakken stijlvoller geschoten en opwindender gemonteerd. Maar ik waardeer hier zeker de compromisloze cynische vertelling.

avatar van de grunt
Drive op 1 trouwens..