La Resa dei Conti (1966)

Italië / Spanje
Western

geregisseerd door Sergio Sollima
met Lee Van Cleef, Tomas Milian en Luisa Rivelli

De Texaan Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) wordt ingehuurd om de Mexicaanse keuterboer Cuchillo Sanchez op te sporen, die er van verdacht wordt een 12-jarig meisje verkracht en vermoord te hebben. Corbett raakt er van overtuigd dat de gezochte man onschuldig is.

Vrijdag 15 februari te zien in de Night of the Zapata Western in EYE, in het kader van Cinema Egzotik.

Inmiddels is deze amper meer te krijgen voor een normale prijs, of heeft er iemand een tip?

avatar van chiel
Bij Amazon in Duitsland is deze toch niet extreem duur?

Vind € 23,- best duur, maar zie dat er een nieuwe release in februari aankomt in Duitsland.

avatar van Dogie_Hogan
mister blonde schreef:
In de VS en Duitsland een Blu-ray release, maar nog wachten op prijsdaling.

avatar van de grunt
mister blonde schreef:
€15
Big gundown bluray

Boven de 20 gratis verzending bij Amazon.de

avatar van Brix
Jammer dat ze de Duitse release niet erbij hebben gezet

avatar van thunderball
Deze vorige week ontvangen en afgelopen weekend de extended Amerikaanse versie (95 min) bekeken en vandaag de Italiaanse langere versie (110 min).

Wow! Wat een gave film! Echt -nu binnen een week weer- ontzettend genoten! Van Cleef is natuurlijk sowieso fantastisch en lijkt voor het genre te zijn geboren.

Hij krijgt dit maal goed tegenspel van Milian, totaal andere acteur met andere mimiek en spel, maar het contrast tussen beide acteerstijlen werkt wonderwel.

Het kat- en muisspel tussen de twee, de gehele film door, is zowel boeiend als bij vlagen hilarisch, het heeft wel het effect dat door telkens een andere setting waarin de twee terecht komen, de film hier en daar ook wat fragmentarisch aan doet, maar echt storend is dit niet, ook gezien het feit dat het tempo van de film erg hoog ligt.

Morricones score is even wennen, maar past perfect bij de beelden en is nu al voor mij uit gegroeid tot een van mijn favoriete Morricone scores!

De finale, waarbij Morricone gebruikt maakt van Beethovens "Fur Elise" (aka Bagatelle nr. 25 in A mineur) is grandioos en alleen daarvoor wil ik de film snel weer een keer zien (komt goed uit: want er zit ook nog een dvd versie in het doosje bij).

Voor nu een dikke acht, ofwel vier sterren.

avatar van Richard_Voorhees
Wat een geweldige spaghetti is dit zeg!
Lee Van Cleef speelt een soort bounty hunter die denkt op een nobele missie gestuurd te worden wanneer hij opdracht krijgt om de moordenaar en verkrachter van een 12-jarig meisje op te sporen.
Tomas Milian speelt de man waar hij achteraan moet en een grotere tegenpool van Cleef's personage kan je bijna niet bedenken.
Toch werkt dit duo prima. Daar waar Milian hier en daar zorgt voor een komische noot, is Cleef meer serieus en heeft hij een uitstraling van mannelijke stoerheid. Dit terwijl Milian juist meer een "softie" is.
Visueel is de film ook echt een plaatje. Vooral in de laatste 20 minuten komt dit op een geweldige wijze naar voren wanneer men een grootse klopjacht door een rietveld en door de kale heuvellanden laat gaan. Neem daar nog eens de erg sfeervolle soundtrack van Ennio Morricone bij en dan is deze spaghetti western helemaal compleet.
Jammer dat hij in Nederland niet uitgebracht is, maar gelukkig is hij bij onze oosterburen te verkrijgen.
Een aanrader voor zij die eens meer spaghetti's willen zien na Leone's klassiekers.

avatar van Spetie
Heerlijke spaghetti western inderdaad.

Lee Van Cleef en Tomas Milian zijn elkaars tegenpolen hier, maar vullen elkaar op een mooie manier aan. De rustige stoïcijnse Van Cleef komt in een kat en muis spel terecht met de drukke altijd pratende Milian. Ik vond het erg leuk om te zien hoe de twee elkaar aanpakten.

Ondertussen ziet het er visueel allemaal behoorlijk goed uit en is de ondersteunende score van Morricone meer dan de moeite waard. Ook de actie mag er zijn en is in meer dan voldoende mate aanwezig. Ja best wel van genoten en zeker de moeite waard als je van westerns houdt.

Goeie film waarin een onofficiële gerechtsdienaar jacht maakt op een man die een meisje vermoord heeft. Een onderhoudende spaghetti-western. De ontsnappingen van de ogenschijnlijke bad-guy vormen een aantal vermakelijke momenten. Lee van Cleef is goed gecast, maar Tomas Millian maakt toch net wat meer indruk. De muziek van Ennio Morricone sluit weer naadloos aan bij het geheel. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van mr rumson
Fijne Spaghetti western die mij prima wist te vermaken .
Lee van Cleef die jacht maakt op Millian maakt een zelfverzekerde indruk en lijkt alle geduld van de wereld te hebben om zijn prooi aan de haak te slaan .
Millian is meer het drukke type maar wel een die ook onverwacht uit de hoek kan komen .
Zo lijkt hij van Cleef telkens te slim af te zijn met zijn onverwachte ontsnappingen.
Dit zijn wel meer de luchtige scenes in de film terwijl de actie scenes de meer serieuzere zijn .
Bovendien zien de actie scenes er mooi uit vooral wanneer Millian razend snel zijn mes werpt.
De muziek van Ennio Morricone mag dan wel goed bij de film passen .
Helaas spreekt niet elk nummer mij aan maar dat is puur een kwestie van smaak .
Kortom deze western wist mij te verrassen in positieve zin.

avatar van Lakte
Leuke spaghettiwestern die lekker wegkijkt ?
Verhaal is een beetje simpel maar wel vermakelijk.

Lakte schreef:
Leuke spaghettiwestern die lekker wegkijkt ?
Verhaal is een beetje simpel maar wel vermakelijk.

Exact dit.