Magnificent Dope, The (1942)

1 stem

geregisseerd door Walter Lang
met Henry Fonda, Lynn Bari en Don Ameche

Dwight Dawson heeft de leiding over de ‘Dale Carnegie School’. Dit is een school, die mensen leert in hun leven succesvol te zijn. Claire Harris, Dawson’s secretaresse en vriendin, stelt op een dag een publiciteitsstunt voor. Wanneer haar werkgever de luiste man van Amerika succesvol kan maken, zal dat voor veel meer leerlingen zorgen en dus meer omzet voor de school betekenen. Na lang zoeken wordt de plattelandsjongen en levensgenieter Thadeus Winship 'Tad' Page gevonden. Maar dan blijkt Tad’s ‘take it easy’ mentaliteit meer bij het publiek aan te slaan. Dawson komt nog verder in de problemen, wanneer Claire verliefd wordt op Tad.