• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.213 series
  • 33.984 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.021 gebruikers
  • 9.372.816 stemmen

Soortgelijke posters / bijpassende hoes

zoeken in:

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

Ja, het concept is zeker hetzelfde, maar het mooie van die foto van Gosling en Clooney is dat ze niet alleen fysiek opvallend veel op elkaar (lijken te) lijken, maar ook dat zo al meteen wordt gesuggereerd dat de één (de spindoctor, als ik het me goed herinner) ook qua mentaliteit wel eens meer op de ander (de politicus) zou kunnen gaan lijken dan hem lief is...

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

Ik heb heel veel béélden uit films in mijn hoofd, maar kappeuter, hoeveel pósters heb jij daar wel niet zitten? Of zijn het vooral overeenkomsten die bij posters die je vlak na elkaar tegenkomt opvallen?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Roger Thornhill schreef:

Ik heb heel veel béélden uit films in mijn hoofd, maar kappeuter, hoeveel pósters heb jij daar wel niet zitten? Of zijn het vooral overeenkomsten die bij posters die je vlak na elkaar tegenkomt opvallen?

Leuk dat je dat vraagt. Ik heb een groot fotografisch geheugen, maar vaak helpt het inderdaad wel als ik recentelijk posters vlak na elkaar ben tegengekomen.

Ik zag The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society in de updates voorbij komen en de poster van The Dressmaker had ik onlangs nog gezien in Mijn Films toen ik mijn watchlist doornam.

Verder heb ik nu een mapje gemaakt van posters die me bekend voorkomen, maar waar ik niet meteen een match bij vind. Als ik dan een aantal soortgelijke posters heb gevonden post ik ze hier.

Maar meestal is het een poster die ik zie bij nieuwe updates / nieuwe toevoegingen die me doet denken aan een filmposter van een andere film.

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

Leuk om te lezen, kappeuter, een talent dat je cultiveert of extra ontwikkelt door het goed te "begeleiden" met zo'n mapje, en dan helpt de moderne technologie een handje doordat je zulke afbeeldingen altijd online paraat kunt hebben. Toen ik 40 jaar geleden serieus films ging kijken ben ik begonnen met van elke film een systeemkaartje bij te houden met daarop titel, jaartal, regisseur, acteurs, andere bekende crewnamen, leuke citaten en andere bijzonderheden; een vriend zei me laatst dat hij jaloers was op dat archief van inmiddels tegen de 7000 kaartjes, maar als ik daarin iets wil opzoeken dat niet ook via titels of persoonsnamen op IMDb terug te vinden is, dan weet ik niet waar te beginnen, en om die kaartjes nú nog te gaan digitaliseren...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Roger Thornhill schreef:

Leuk om te lezen, kappeuter, een talent dat je cultiveert of extra ontwikkelt door het goed te "begeleiden" met zo'n mapje, en dan helpt de moderne technologie een handje doordat je zulke afbeeldingen altijd online paraat kunt hebben.

Het is een soort filmposter memory 'spel'.

Ja zo'n mapje is extra hulpmiddel. Ik wacht soms tot ik 3 tot 4 soortgelijke posters heb gevonden.

Toen ik 40 jaar geleden serieus films ging kijken ben ik begonnen met van elke film een systeemkaartje bij te houden met daarop titel, jaartal, regisseur, acteurs, andere bekende crewnamen, leuke citaten en andere bijzonderheden; een vriend zei me laatst dat hij jaloers was op dat archief van inmiddels tegen de 7000 kaartjes, maar als ik daarin iets wil opzoeken dat niet ook via titels of persoonsnamen op IMDb terug te vinden is, dan weet ik niet waar te beginnen, en om die kaartjes nú nog te gaan digitaliseren...

Leuk!

Je zou citaten en bijzonderheden bij IMDb trivia kunnen toevoegen. Elke gebruiker kan daar namelijk aan bijdragen. Zo heb ik dit weetje bij IMDb trivia geplaatst, over Demolition (2015)

Kaartjes digitaliseren is misschien wel leuk project als je met pensioen bent.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.