Robin Hood (2018)

Avontuur / Actie

geregisseerd door Otto Bathurst
met Taron Egerton, Jamie Foxx en Eve Hewson

Na een felle strijd tijdens de kruistochten besluit Robin Hood terug naar huis te keren. Eenmaal terug komt hij erachter dat zijn geliefde Sherwood Forest een corrupte plaats is geworden. Samen met een groep bendeleden besluit hij zijn thuis te heroveren.

avatar van MelB
Ik weet eigenlijk niet of dit een film of een soort documentaire is. De dialoog met de sheriff en Jamie Foxx in de kelner was tennenkrommend en klap op de vuurpijl was de scène dat twee mannen aan het zoenen waren bij het feestje. Dat was de druppel voor mij. Ik wil gewoon actie film zien zonder dat er 'sluikreclame' dat noem ik even zo. Wat wil hier de regisseur aan ons vertellen? Het Kardinaal was erg aanwezig zo te zien. Het film draaide helemaal niet om Robin Hood.

avatar van John Milton
Eigenlijk verdient deze film een lange review. Maar ik kan het even niet opbrengen

avatar van Cleanshot
Wat een ruk verhaal en setting, zwakke afgeleide van het origineel . Eggerton acteerde echt superslecht. De mimiek en bedoeld als betekenisvolle blikken naar Hewson waren zo corney en overdramatisch dat ik bijna de film wilde stoppen. De acties met de bogen waren aan zich wel vet maar in het begin was de actie opgezet als een Rainbow six spel. Jammer jammer jammer , kijk de trailer en je hebt genoeg van de film gezien is mijn mening.

W.a.t.e.e.n.o.n.g.e.l.o.o.f.l.i.j.k.e.s.l.e.c.h.t.e.f.i.l.m.

avatar van 84robkuh
"Forget history. Forget what you have seen before. Forget what you think you know".
Ik had dan ook een origineel verhaal verwacht i.p.v. het originele verhaal...

De actiescènes zijn nog wel te doen, maar het verhaal flinterdun en niet origineel. Zet er nog een ongeloofwaardige held bij en je hebt film die niet verder komt dan 2 sterren.

avatar van IH88
“You call that a disguise?”
“Well it fooled everybody else!”

Niet slecht. Robin Hood is overal de grond ingeboord en kreeg vernietigende recensies, en aan de ene kant snap ik dat wel. Het verhaal is matig, de slow motion actiescènes voelen wel heel belegen en oubollig aan, en het acteerwerk van vooral Mendelsohn en Dornan is lachwekkend slecht. Egerton en Hewson doen het niet slecht, maar vooral Egerton is opvallend kleurloos (zeker gezien zijn rol in Kingsman)

Jamie Foxx is nog het beste op dreef, maar hij moet het doen met een ondankbare bijrol. Ritchie gooit er met zijn kenmerkende regiestijl weer een aantal vermoeiende actiescènes tegenaan, en je hoopt alleen maar dat ze zo snel mogelijk voorbij zijn. Dit was ‘cool’ in 1999, maar nu zit er wel de sleet op. De actuele en maatschappijkritische boodschap wordt je nog net niet door je strot geduwd. Totaal onnodig, want Robin Hood is op zichzelf een interessant personage, en ook de tijdsperiode heeft geen knipoog naar het heden nodig. De film heeft wel veel vaart en ik heb me zeker niet verveeld, maar dat laat onverlet dat het verhaal van Robin Hood nu wel echt te veel middelmatige films heeft opgeleverd.

avatar van John Milton
IH88 schreef:
het acteerwerk van vooral Mendelsohn en Dornan is lachwekkend slecht.
Mendelsohn moet dit soort rollen niet aannemen idd, die megalomane bad guy die hij ook al in Ready Player One speelde. Hij excelleert vooral in kleinere rollen; Animal Kingdom, Starred Up en uiteraard Bloodline. Dornan had ik geen hoge pet van op na Fifty Shades (van wat ik gezien heb), maar hij deed het in Anthropoid beslist niet onaardig.

Having said that, ben ik het volledig met je eens over hun kwaliteiten in deze film. Zelfs dat Fox beter op zijn plaats was in een eveneens overdreven rol.

avatar van IH88
John Milton Ik heb toevallig zondag Lost River gekeken. Dat is een Mendelsohn zoals ik het graag zien. Dat dansje . De film zelf mmwa.

avatar van james_cameron
Een rommeltje, deze gefaalde poging om het welbekende Robin Hood-verhaal in een wat moderner en geforceerd hip jasje te steken. Visueel indrukwekkend genoeg, met mooi industriëel production design en spectaculaire aktiescenes, maar het werkt simpelweg niet. Deels is dat te danken aan de ongeïnspireerde casting, met een jammerlijk miscaste Taron Egerton in de hoofdrol en Ben Mendelsohn op de automatische piloot als bad guy, maar deels zeker ook aan de schetsmatig uitgewerkte plot en een complete afwezigheid van verrassingen en/ of spanning. Niet saai, wel onbeduidend.