T-34 (2018)

Rusland
Oorlog / Actie

geregisseerd door Aleksey Sidorov
met Alexander Petrov, Vinzenz Kiefer en Viktor Dobronravov

1941. Tweede luitenant Ivushkin is net afgestudeerd aan de Academie en wordt naar het front gestuurd. Daar moet hij een zelfmoordmissie beantwoorden - met een T-34-tank en een kleine bemanning moet hij voorkomen dat een dozijn nieuwe Duitse Wehrmacht-tanks een nabijgelegen dorp aanvalt. Wonderlijk genoeg slaagt hij erin, maar wordt helaas toch gevangen genomen. 1944: Ivushkin is gedurende drie jaar gevangen in een Duits concentratiekamp. De Wehrmacht wil zijn elitetankleiders trainen met behulp van gevangen Sovjet T-34-tank. Ivushkin krijgt het eerste commando aangeboden, samen met zijn oude bemanning. Hij is het daarmee eens, maar alleen omdat hij een gewaagde en goed geplande ontsnapping plant.

avatar van MASTEROFTHEPUPPETS
Sterke en originele oorlogsfilm. Voor de liefhebber een must! Duitsers die duits spreken en russen Russisch! Love it Mooie grauwe film met hedendaagse technieken verfilmd. Top!

avatar van jippie2010
Behoorlijke tegenvaller.
De film investeert duidelijk in een paar scenes, die er dan ook gelikt uitzien. Maar de rest is duidelijk onder de maat. Het acteerwerk, het script, de soundtrack, de spanningsopbouw: allemaal onvoldoende wat mij betreft. Het mist elke vorm van authenticiteit en dat vind ik met dit thema een must. *2,5

Goeie film waarin een gevangen Russische tankcommandant door de Duitsers wordt gedwongen een tank te repareren. Een prima verhaal dat hier een onderhoudende film oplevert die behoorlijk avontuurlijk gebracht wordt. Een aantal goeie actie-scenes met leuk gebruik van slow-motion. Een spannende finale, ook al is het niet overal even geloofwaardig en is het redelijk dik aangezet allemaal.

avatar van Jomo
Vooral de slechte CGI beelden, overbodige romance en de slo-mo's waren voor mij een afknapper...

avatar van Lagertha
Het begin qua tankgevechten duurde me te lang hoewel ik het wel mooi gefilmd vind zo binnen in de tanks. Ook zeker gezien de reacties van de acteurs qua extreem hard geluid voor hun oren en het heen en weer geslingerd worden in de tank. Goed gespeeld! De soundtracks waren erg kitscherig en bombastisch, maar stiekem voor mij toch wel een guilty pleasure om naar te luisteren (Bouquet-reeks hahaha!). Iemand op dit forum noemt de film één en al propaganda voor Rusland, ik ben het daar niet mee eens. Europa heeft nogal een negatieve associatie met Rusland, maar de Ruski's waren toch échte die-hards hoor! Die hebben een hoop voor de overwinning van de 2e WW betekent. Ze moésten natuurlijk wel omdat ze aangevallen werden door Duitsland, maar ze hebben geen haarbreed toegegeven, Nederland was zo ingepikt, weet je nog?

De laatste tijd probeer ik op de verschillende streamers meer buitenlandse films te zien. En dan heb ik het niet over Franse, Spaanse, Scandinavische en Belgische films of series, maar over de minder toegankelijke landen voor ons Nederlands gehoor. China en Japan, qua taal, trek ik nog steeds niet. Korea doet het in mijn oren beter, denk aan 'Parasite' (hoewel ik 4 Oscars erg overdreven vind. Er zijn betere Koreaanse films!)

Arabische (moslim) producties heb ik ook geprobeerd, maar ben daar een beetje klaar mee. Het is altijd een zelfde verhaal die van vrouwenonderdrukking, bommen en granaten, uithuwelijken, hoe erg dat is (en dat is het ook) en dan helaas in het kader van: laten we vooral een beetje respect hebben voor hun cultuur (nee, nee, nee, ik ga er niet in mee!). Een komische Arabische film of iets taboe doorbrekends heb ik nog niet ontwaard, jullie? Waar blijft hun creativiteit? Iemand die mij een Arabische film kan aanbevelen wat totaal anders is als het onderwerp: 'zo leven wij nou eenmaal', kom maar op!

Toch was er een serie uit een moslimland (Turkije), The Gift, die ik wel erg goed vond. Nou had dat weinig te maken met religie of de Turkse levenswijze. Je kunt het in verschillende talen qua na-synchronisatie bekijken. Ik vind dat onzin en bekijk een serie gewoon in de originele taal, maar The Gift was echt wel goed! Ga het zien!

Terug naar de Russen. Ik zag kortgeleden de Russische serie 'Better than us'. Het kostte mij één aflevering om aan de taal te wennen, maar daarna ging het als een malle! Echt een héle goede serie! Origineel, goed script en geweldig geacteerd. Laten we de Russen vooral een kans geven, want ze zitten wat mij betreft op het goede spoor. O ja: als de Russen blij zijn met een overwinning of een goede zet (in welke film of serie dan ook) dan roepen ze: 'Hoera!' Precies zoals wij Nederlanders dat zeggen... zooo schattig!

Ik raad T-34 aan om de liefde waarmee het gemaakt is. De cliché's neem ik op de koop toe.

Zo. Nu nog mijn schouders zetten onder de Chineze en Japanse films of series. Moeilijk moeilijk moeilijk, maar ik blijf het proberen

Er bestaan natuurlijk al andere goede Oorlog films waarin een Tank min of meer een hoofdrol heeft zoals "The Beast of War (1988)", "Sahara (1995)", "Lebanon (2009)" en vrij recent nog "Fury (2014)", maar deze "T-34" mocht er ook best wezen.

Dit verhaal speelt zich af 1944 aan het oostfront. De Russische tankcommandant Nikolay Ivushkin (Alexander Petrov) denkt dat zijn laatste uur geslagen heeft als hij in een concentratiekamp van de Duitsers belandt na een heroïsch tankgevecht. Nazi tankcommandant Klaus Jäger (Vinzenz Kiefer) heeft echter andere plannen met zijn krijgsgevangene. Hij moet een buitgemaakte beschadigde T-34 opkalefateren, die daarna als doelwit moet dienen voor Duitse tank cadetten. Maar Nikolay weet het stalen monster gevechtsklaar te krijgen en plant een uitbraak.

Met een klein beetje fantasie kun je deze film als de Russische variant van "Fury" zien. Het verschil tussen beide films is dat de Russische versie apart genoeg "glossier" is dan zijn Amerikaanse evenknie. Het budget was ook minder groot, wat resulteert in ietwat goedkoop ogende (beter gezegd "gedateerde") CGI. Sommige actiescènes ogen nogal nep en halen je uit het verhaal.

Het verhaal van "T-34" (T-34 is vernoemd naar het type tank waarin de Russische hoofdpersonen rijden. Het is een super robuust en sterk model, waardoor het de Russen is gelukt om de Duitsers te bevechten. Er is ook een echte T-34 gebruikt voor de opnames) is vrij uniek, omdat het een ander uitgangspunt heeft dan de meeste oorlogsfilms. Het begint in gevecht, maar later komen ze in een kamp terecht en gaat het verhaal daar verder. Daardoor is er sprake van zowel actiescènes als minder heftige scènes, waarin meer gepraat wordt. Dat is een welkome afwisseling.

Er is ook een liefdesverhaal in verwerkt , maar dit is nogal afgezaagd en afgeraffeld. Want binnen een mum van tijd zijn twee mensen (namelijk (tussen Nikolay Ivushkin en gevangenentolk Anya Yartseva, gespeeld door Irina Starshenbaum) verliefd en willen ze niet zonder elkaar leven. Er zit weinig diepgang in, en het lijkt alsof het alleen maar toegevoegd is om vrouwen ook een beetje tevreden te houden.

Het acteerwerk is wel degelijk en ook de soundtrack is in orde. "T-34" imponeert vooral op de momenten waarin de camera de personages dicht op de huid zit als deze zich in de tank bevinden. Het resulteert in intense momenten waarin het lijkt dat je zelf in het oorlogsvoertuig zit. Er is veel gebruik gemaakt van slowmotion beelden. Die volgen bijvoorbeeld kogels of kanonnen, en dat geeft een super gaaf effect.

Het is meerdere malen in de film zichtbaar dat er CGI gebruikt is. Je ziet duidelijk wanneer de beelden niet echt zijn, zoals wanneer je een tank volgt die over een weg rijdt en je aan de omgeving en tank zelf ziet dat ze er nep uit zien. Dat is jammer, want het had wel wat realistischer gemaakt kunnen worden. Ook had deze film gerust een twintigtal minuten korter gekund. Omdat dit een Russisch Oorlog / Actie film is, wordt er niet Engels gesproken maar Russisch en ben je vooral afhankelijk van de ondertiteling. Gelukkig praten de Duitsers wel gewoon Duits (dat kan ik ook gewoon verstaan), waardoor het wel allemaal realistisch overkomt.

"T-34" is best een aardige Oorlog / Actie film om naar te kijken (ik heb hem overigens gezien via "Netflix" via mijn mooie nieuwe "Nvidia Shield TV Pro" mediaspeler met ingebouwde Chromecast) als je van oorlogsfilms houdt. Het is geen super bijzondere film, maar er zit wel veel actie in. Ik had van te voren geen hoge verwachtingen van deze film, maar al met al is hij me reuze meegevallen.

avatar van HALVE TAMME.
T-34 (2018).

Een tank! Ik blijf het toch een fascinerend voertuig vinden. We zijn door de jaren heen gewoon verwend. De 'hier en daar' slechte CGI neem ik dan ook voor lief want de rest is gewoon goed. Acteurs/actrices, verhaal (drama), gevechten (actie), locaties ect ect. Een gemiste kans is deze film zeer zeker niet. Hand op mijn hart. Ben je into oorlogsfilms, dan mag je deze tank battle echt niet missen.

Ik heb een geslaagde filmavond achter de rug. Nice!

****

avatar van EIGER3970
Een geslaagde surrealistische oorlogsfilm!

Verwachtte bij deze film een en al propaganda. Die was er wel maar viel mee. De speciale effecten zijn tenenkrommend maar dat wordt ruim gecompenseerd door de leuke details. Zoals de pompstationhouder die denkt dat de Sovjets er zijn en snel een nazi-vlaggetje verbergt. Natuurlijk spelen films met de werkelijkheid. Maar wetende dat in 1941 de Sovjets 10 tanks verliezen op elke Duitse die ze uitschakelen is het eerste is kwartier doorbijten. Overigens over de hele oorlog trok het bij naar 4 op 1. De romance gaat hard van stapel maar bied het nodige tegenwicht voor de verbeten Duitse koppen. Al met al een aanrader.

Een aantal zeer goede tank-scenes die er goed uitzien. Verder duitsers die duits spreken en russen Russisch
Deze 2 punten deden mij ook een 3,5 geven.
Minder waren de slo-mo's van de granaat-inslagen en natuurlijk het simpele punt dat russische gevangenen in een gevangenkamp een tank ter beschikking krijgen waar nog munitie inlicht die meteen opvalt, maar geen duitser dit gezien heeft. Op deze 2 minpunten na een prima film over tanks, hun bemanning een paar goed in beeld gebrachte tank gevechten.

avatar van Diederik58
Walgelijke Russische patriottistische propaganda. Doet voorkomen alsof de Russen in de WO II lieverdjes waren, terwijl ze net als de Duitsers Joden bij bosjes vermoordden, vrouwen verkrachtten, dorpen beroofden, plunderden en platbranden.
Toch vond ik de film ook goede kanten hebben nl. het camerawerk in de tanks, de gevechtsscènes en de helikopterviews, de montage van de tankmortieren die worden afgeschoten. Dat de nazi's Duits spraken was prima. Het tempo was hoog en daarom geen lange zit.
Het verhaal stelt niets voor en je ziet alles van verre aankomen.

avatar van JacoBaco
Diederik58 schreef:

Dat weet ik niet, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben wat betreft het vermoorden van Joden enz. Maar de Russische patriottistische propaganda in deze film valt erg mee. De film beperkt zich tot een groepje mannen in een tank. Dat het geen meedogenloze klootzakken zijn zie ik niet als afwijkend. Ten tijden van de 2e wereld oorlog waren er in Nederland verraders en de Duitse soldaten waren echt niet allemaal monsters. Dus ook niet alle Russen gedroegen zich als monsters.

Uit Rusland kwam deze oorlogsfilm aanwaaien en hij bracht niet wat er uit die hoek normaal mag verwacht worden.
Kwam onecht over. Ondanks de hoeras en het geroep en een bijeengeflanste romance, geen kloppend hart in deze prent.
De beelden van de vele afgevuurde projectielen kwamen na tijd echt vervelend over. Spanning hielden ze trouwens niet in: deze van de Russen waren raak, deze van Duitsers net niet...
Snakte naar het einde.

avatar van weerwolf79
Diederik58 schreef:
Het verhaal stelt niets voor en je ziet alles van verre aankomen.

Volgens mij moet je toch echt eens de betekenis van patriottisme googlen

avatar van Filmfanaat-1960
Film T-34 is verrassend goed,was me niet tegen gevallen.Bijzonder goed opgenomen aan binnenkant tank, zodat je een beetje mee kan leven met de tankbemanning.
Naar mijn mening een goede Russische film en zeker het kijken waard.

avatar van Ajax&Litmanen1
Heel vermakelijke oorlogsfilm, waar genoeg op aan valt te merken, maar die vooral voldoet als popcornvermaak. We volgen een groepje Russische bemanningsleden van een tank tijdens WOII die erg goed in hun werk zijn, opgepakt worden en willen ontsnappen. Meer dan dat is het ook niet. Er zit meer dan voldoende actie in, al zijn de CGI effecten geregeld heel karig. Niet voor niets zie je vooral heel veel slowmotion-effecten, waardoor de ontploffingen wat minder goed in beeld hoeven te komen. Anderzijds vind ik dat wel een stijltje die ik best geinig vind. In games zie je dit ieder geval geregeld. Het had allemaal wel iets bloederiger gemogen, dan waren de slowmotions nog leuker geweest. Maar op de CGI ziet de film er verder goed uit qua authenticiteit, zover je dit als leek kunt beoordelen. Ook complimenten dat Russen hier Russisch spreken en Duitsers Duits. Dat doen veel oorlogsfilms helaas niet goed en haalt toch dan wat beleving weg. Wel had de film van mij een half uurtje korter gemogen, maar ach, niet teveel klagen. Fijn dat dit op Netflix staat.

avatar van Kondoro0614
“Hoera”

De Russische oorlogsfilm ‘T-34’ was me al vrij snel opgevallen, en ik had best veel zin deze film eens te zien. Ik las al terug dat ik wachtte op een bioscooprelease, ik weet niet of die er ooit is gekomen maar ik ben in ieder geval niet geweest en nu dat hij laatst op ‘Netflix’ geplaatst was hebben we hem vanavond maar aangegooid. Ik was enthousiast voor deze film maar, een kleine preview verklapte al wel wat dingen waar ik kriebels van kreeg en ook tijdens de zit kwamen veel kriebels toch weer naar boven drijven.

De film begint goed, vooral erg knallend en met de hoop actie en spanning zit je vrij snel en leuk in de film. Ik vond persoonlijk de scene van de tank versus truck al wel wat overbodig, nietszeggend en vooral onrealistisch maar gelukkig was dat maar een snelle scene. Daarna volgen we de Duitse tank richting een dorpje waar ze in een kleine hinderlaag trappen en er hier een hevige strijd ontstaat tussen tanks van de Russen en de Duitsers. Hier zit erg veel pit in, de scenes zijn uitgebreid en erg leuk met het kat en muisspel wat er in verwerkt is.

Na deze tank-battle kakt de film voornamelijk wel weg. We zien dan de krijgsgevangenen ‘Ivushkin’ drie jaar na zijn gevecht tegen de Duitser ‘Klaus Jäger’ (wat overigens wel een heel erg makkelijke Duitse naam is) in een gevangenkamp terecht komt. Hij komt hier o.a. ‘Klaus Jäger’ weer tegen die heb een bepaalde kans geeft om mee te doen in een oefeningen. ‘Ivushkin’ mag een team samenstellen die vervolgens een tank (een heuse ‘T-34’) repareren om hiermee vervolgens de oefening te starten. Ze moeten alleen van begin tot eind werken, dit betekend ook dat ze de lijken van hun ‘kameraden’ uit de kapotte tank moeten halen waar ze tank-kogels vinden en deze verstoppen met de lijken. Wanneer de oefening begint pakken ze deze kogels op en schieten ze de eerste Duitser neer. Hierna vluchten ze en komen ze in een Duits dorp vast te zitten waar hun gevecht tegen ‘Jäger’ voortzet. Ze winnen, en komen meer en deels weg van de Duitsers door te lopen.

De film was een ware spektakel van CGI momenten, natuurgebieden en hevige actie. Zoals ik al eerder vermeldde vond ik persoonlijk de begin strijdt best leuk om te volgen, deze was intens en mooi, waarbij de Duitse tank ‘stoer’ over kwam en de Russen het tactisch erg leuk deden. De hoofdacteurs deden het opzich ook leuk, en vooral ‘Vinzenz Kiefer’ kwam d.m.v. Duitse uiterlijk en zijn litteken erg ruw over, echter werd zijn karakter van zijn personage wel op de proef gezet door ‘Aleksey Sidorov’ en was dit veelvuldig softer dan echt angstaanjagend. Ook vond ik de Russische tankcommandant ‘Alexander Petrov’ leuk. Misschien minder stoer qua uiterlijk maar qua innerlijk komen ze erg in de buurt; iets te soft op momenten. Echter deden ze het beiden wel leuk, de zogenaamde ‘vriendschap’ vond ik dan weer minder.

Ook het hele romantische aspect is dikke ruk waar ‘Ivushkin’ verliefd word op een Russische vertaalster in het kamp die vervolgens er ook voor kiest om mee te vluchten en de strijd aan te gaan. Daarna volgt een romantische scene in het bos wat afgeraffeld word en eigenlijk heel weinig aandeel heeft voor het verhaal en voor de film, en dat haalt eigenlijk de charmes best erg naar beneden.

En zoals ik al zei is vooral na de ontzettend grote begin strijd van de film de kwaliteit van deze gevechten ver te zoeken, althans het komt wel weer maar het raakt wat meer over – de – top wat de realisme weg haalt en het echt meer popcornvermaak werd. Bijvoorbeeld in het dorpje dat hij door middel van een kets de tankkogel door de bodem heen schiet. De CGI is ronduit slecht op veel plekken en er word de veelte veel met slomo’s gewerkt waar ik niet echt op zat te wachten. Zo’n beetje elke kogel die uit de ’T-34’ geschoten werd had een slomo en dat was best vaak, te vaak. En buiten die slomo’s in worden er hier en daar ook nog slomo’s gebruikt in de vluchtpoging. Het is niet iets te mooi, zeker op gebied van de Russen die blijkbaar met een tank door Duits bemand gebied kunnen overleven en zo’n beetje alle gevechten winnen. Het is duidelijk dat Russen volgens hun zelf de grote overwinnaars waren, en dat is overal terug te vinden.

De film was dus zeker een leuk popcornvermaak en avondvullende film maar ik had er veel meer van verwacht. De film valt niet alleen tegen op veel punten, ook zijn beeld in realisme is ver te zoeken en dat vond ik vaak wel jammer. De film duurt met zijn twee uur net iets te lang, en dat komt omdat ‘Aleksey Sidorov’ er voor kiest iets te veel onnodige dingen in te stoppen, die weggelaten mochten worden. Maar echt slecht is de film nergens.

avatar van Dennissssss
Oké dus die Russen kunnen ook films maken! Toffe film! Vette special effects. De Russen spreken Russisch, de Duitsers spreken Duits Prima film!

avatar van RaoulDuke
Nogal voorspelbaar, ongeloofwaardig en tamelijk propagandistisch, en de oorlogsfilmcliche´s vliegen je om de oren, maar als je dat voor lief neemt verder hele vermakelijke en spectaculaire avonturen/oorlogsfilm zoals ik ik ze af en toe graag mag zien.

avatar van Fisico
Film die wel wat weg heeft van de Vlaamse Torpedo (2019) of Fury (2014) met Brad Pitt. Niet mijn favoriete insteek om een oorlogsfilm aan te vatten, maar vermakelijk was het wel. Het is een ode geworden aan de gelijknamige Russische mastertank uit WOII. Een ode ook aan een aantal heroïsche Russische soldaten en de liefde voor hun vaderland. En dat lag er misschien allemaal te dik op. Ze zagen er na al die jaren opsluiting nog best ok uit vond ik...

Het plot alleen al is erg mager en vond ik volkomen onlogisch. Ook wat bizar uitgangspunt om de krijgsgevangenen te laten demonstreren met een buitgemaakte tank zodat de zogenaamde Duitse groentjes wat konden oefenen of bijleren? De personages zijn vlak en behoudens vele oneliners komt er weinig uit. Het onvermijdelijke romanceverhaal mocht uiteraard ook niet ontbreken.

De special effects en de slow lotion schoten zagen er goed uit, maar kwamen té veel aan bod zodat de overkill maar saai werd. De actie zelf werd behoorlijk geschoten, maar net als Rambo kwam het nogal ongeloofwaardig over dat 1 vijandelijke tank het kon redden tegen een heel korps.

avatar van martijn011
Een prima oorlogsfilm van Russische makelij waar zeker het een en ander aan mankeert, maar toch over de gehele lijn overtuigt.

Laat ik eens met het negatieve beginnen.
De openingsscène duurt echt te lang, de spanning die je als kijker aan het begin voelt zakt na een minuut of tien af en dan ben je nog maar net op de helft.
Ook vond ik de slow-motion effecten niet prettig om naar te kijken, het stoorde me zelfs. Matrix toestanden vind ik in deze film totaal ongepast.

Toch is de rest wel erg aangenaam. De film zit boordevol actie, prachtige locaties, acteerwerk is oke en het nationalisme, wat wel erg de boventoon voert, kon ik wel hebben.
Dat deze film veel vergeleken wordt met 'Fury' snap ik wel, maar die film is toch wel stukken beter.
Ruim voldoende, 3.5*

avatar van Kliko_Green
Verrassende en zeer goede Russische film. Goed acteerwerk en mooie special effects.
Ik heb van begin tot eind volop genoten van de mooie spanning.
Kijken!

avatar van Filmkriebel
Pantzer Duels

Ik heb me ongelooflijk vermaakt met deze avonturenfilm. De film kent enkele ongemeen spannende momenten wanneer de tanks tegenover elkaar staan. Te pas en te onpas wordt slow motion toegepast telkens wanneer een obus wordt afgeschoten. Normaal gezien vind ik dit ook maar niks, maar hier beleef je de confrontaties op het scherp van de snee. Vol vuur en hitte, en geweldig hoe je die soldaten de schok van de impact ziet incasseren. Ze moeten daarna flink hun best doen om niet flauw te vallen. Er is daarna ook een lang actieloos middenstuk, maar ook hier viel het me niet echt tegen. Ja, Fury is zeker een stuk beter, maar de entertainingsfactor is hier zo hoog dat ik makkelijk op een 3,5* uitkom.

avatar van Banjo
Een beetje tank liefhebber mag deze zeker wel gaan zien!.
De tank... een huisje in de hel (of een veilige haven) dat is goed over gekomen met hectische gevechten tot de dood. En wat ook een verademing is dat de russen (eindelijk) Russisch spreken en de Duitsers Duits. die speciale effecten hoefde van mij niet maar vooruit.

* * * *

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette oorlogsfilm die lekker wegkijkt.

avatar van Boneka
Wie denkt dat T-34 een spannende oorlogsfilm voorgeschoteld krijgt komt bedrogen uit. Want T-34 oogt nergens serieus. Het is ook geen Inglourious Basterds geworden en ook geen Fury die beiden beter zijn. Het is een mix van avontuurlijke oorlogsfilm met overdreven accenten. Je moet ervan houden; ik niet. Dat begint al vrij snel als we de eerste granaat langzaam in slowmotion voorbij zien komen. Het hoogte-dieptepunt vinden we even verderop de film als de acteurs stilstaan in een pose dat de granaat binnenkomt vliegen. Zeker Russische humor? Zo ook als er telkens de T-34 wordt belaagd zien we dezelfde grimassen op het gezicht. De opbouw in het begin duurt ook wat te lang, voordat we verder gaan. Okay de Duitsers spreken Duits de Russen spreken Russisch, maar omdat de film helemaal niet serieus overkomt, maakt het voor mij dan niet meer uit. Ook de CGI oogt goedkoop en zien sommige scenes er wat knullig uit. De landkaartenstrategie bijvoorbeeld en de wijze waarop die ene landkaart even uit het bureaula gehaald moest worden. Ja hoor we gaan als we worden gesnapt doodleuk half naakt het bed in. Zag de humor er niet van in.

Naast het scala aan minpunten toch ook wel wat pluspunten. Het beeld ziet er goed uit. Landschappen schoon en mooi (voor wat het waard is natuurlijk) en de aankleding zag er aller aardigs uit. Muziek en geluid vond ik verder niet verkeerd. Omdat de film "humor" zou moeten bevatten haal ik er toch een dingetje uit. De bushalte vond ik dan wel weer grappig. Het eind misschien ook wel als de handuitreiking geen redding was maar een soort van Danke und gute Nacht!

Okay met pijn en moeite dan toch maar een klein zesje van mij. Niet geslaagd als oorlogsfilm, niet geslaagd als oorlogshumor, beetje geslaagd als avonturenfilm. Maar overall had ik toch veel meer verwacht!

Film 3.0
Beeld 4.5
Geluid 4.5

avatar van frolunda
Redelijke oorlogsfilm van Russische makelij die best een hoge amusementswaarde heeft maar van de andere kant niet al te realistisch is.Dat hoeft natuurlijk niet altijd maar bij films die zich,zoals deze in de tweede wereldoorlog afspelen vind ik dat toch wel een bijna essentiële meerwaarde.
T-34 begint wel sterk,fraaie beelden van een winterlandschap waar bij een verlaten Russisch dorp vervolgens de eerste tankslag los barst.De actie ziet er imponerend uit,vooral de slow motion shots van de afgevuurde granaten zijn daarbij opvallend.Alleen past regisseur Aleksey Sidorov dat soort opname wel erg veel toe,zodat het voor mij al snel tegen de film ging werken.
Als het verhaal vervolgens verplaatst naar het concentratiekamp wordt allemaal wel erg ongeloofwaardig en zijn het feitelijk alleen nog de actie scenes en het nog steeds mooie camerawerk die T-34 overeind houden.De acteurs doen het verder naar behoren maar ook zij tillen de film niet naar een hoger plan.
Voldoende en vermakelijk dat dekt de lading wel zo'n beetje voor het oordeel over T-34.

avatar van Night owl
Wat een coole, stoere film! Boeiend van begin tot eind. Originele details. Niet té zwaar en af en toe wat humor. Sterk gespeeld. Leuk ook om Russisch en Duits te horen. Sommige momenten echt spannend. Die slow-motion stukjes zijn super vet.

avatar van Luudje10
Een propagandafilm van de Russen, die echt geen lieverdjes waren. Waar de Duitsers hadden huisgehouden deden zij 2 keer terug. Tevens zijn er heel wat vrouwen verkracht tijdens de opmars naar Berlijn. Wat ik goed vond was dat de Duitsers wel Duits spraken, al was dit wel bijna onverstaanbaar en de Russen Russisch. De special effects zaten goed in elkaar, alleen waren de Duitsers niet zo dom als zu nin deze film geschetst worden. Wat ik wel grappig vond is dat de Duitse granaten op de Russische tank gewoon afketste en bij de Duitse tank het meteen een voltreffer was. Als jet hier allemaal doorheen prikt is dit een redelijke film, maar met een knipoog

avatar van Master Blaster
Spannend maar toch wel allemaal weer beetje te mooi om waar te zijn. toch vermaakt