Leto (2018)

Rusland / Frankrijk
Biografie / Muziek

geregisseerd door Kirill Serebrennikov
met Teo Yoo, Roman Bilyk en Irina Starshenbaum

'Leto' speelt zich af in Leningrad in de zomer van 1981. Viktor Tsoi is een jonge muzikant die nog weinig bekendheid heeft vergaard. Hij ontmoet Mike Naumenko, die de rol van mentor op zich zal nemen, en diens vrouw Natasha. Tussen de drie ontvouwt er zich een liefdesverhouding, voor Viktor het begin van een reis die van hem een idool voor de Sovjet-Unie zal maken.

avatar van John Milton
Wordt goed ontvangen door de Nl. journalisten in Cannes, 3 x 4*

avatar van Koekebakker
De film is een beetje dun, maar heeft zoveel visuele flair dat je 'm dat graag vergeeft.

avatar van Baldur
Erg benieuwd, groot liefhebber van Кино.

avatar van Mr Thee
John Milton schreef:
Wordt goed ontvangen door de Nl. journalisten in Cannes, 3 x 4*

Vandaag in zomergasten aangekondigd als verwacht op IFFR 2019.

+ trailertje toegevoegd

Detained Russian director Viktor Tsoi gets standing ovation at Cannes film festival- The New Indian Express - newindianexpress.com