Robin Hood (2018)

Avontuur / Actie

geregisseerd door Otto Bathurst
met Taron Egerton, Jamie Foxx en Eve Hewson

Na een felle strijd tijdens de kruistochten besluit Robin Hood terug naar huis te keren. Eenmaal terug komt hij erachter dat zijn geliefde Sherwood Forest een corrupte plaats is geworden. Samen met een groep bendeleden besluit hij zijn thuis te heroveren.

Confusie
Voor mij geen van beide. Weinig zin om mijn gelimiteerde levensjaren te spenderen in een setting waar keer op keer hetzelfde verhaal verteld wordt.

Minuten komen te duur.

In mijn prillere jaren de Disney tekenfilm wel een aantal keer gezien en daar ook wel van genoten toen.

En daarmee was voor mij genoeg eigenlijk al wel genoeg, elke versie sindsdien overgeslagen.

Beetje hetzelfde idee met Peter Pan.

Weet je wat nieuwe hippe Peter Pan met rapmuziek enzo:

Doe maar niet.

avatar van Psycho-M
Toch maar eens gaan kijken of die Robin Hood echt zo slecht is als de reviews doen vermoeden.
Het antwoord is ja en nee.
De moderne kledij, de "moderne" wapens (pijlenmitrailleur really...??), een auto-achtervolging...oh nee wacht het speelt zich af in een veel vroegere tijd dan doen we die achtervolging wel met paard en wagen, maar het moet wel lijken op een auto-achtervolging.....
Nee dat was niet al te best.
En ja het verhaal kennen we grotendeels wel, ondanks dat de voice over aan het begin je zegt dat je alles moet vergeten wat je al denkt te weten over het verhaal van Robin hood.
Maar het ziet er allemaal wel goed uit. Strakke cameravoering, actiescenes zijn prima in beeld gebracht en de shots met de mijnen op de achtergrond zien er wel gaaf uit.
Al met al vind ik hem niet zo slecht als de reviews je doen vermoeden, maar het is ook zeker geen voldoende.
Als ik geen unlimited kaart had, was ik er niet voor naar de bios gegaan, maar ach zo dood je ook weer bijna 2 uurtjes van je tijd.

avatar van bombario
Waardeloze film. Zelfs met mijn verstand op 0. Trek een of andere chick een strak truitje met diep decolleté aan en noem haar Marian. Trek een mooiboy een leren jasje aan en noem hem Robin. Ruk een doorsnee actie/wraak verhaaltje uit de uitpuilende Hollywood-kast en situeer het in de Middeleeuwen. Dan missen we nog een paar dingen: 1001 onwaarschijnlijkheden, een totaal gebrek aan humor en krakkemikkige dialogen.

Was er dan niets goed? De beelden zijn fraai, de actiescènes knallen van het scherm en er lopen wel een paar goede acteurs in rond. Maar met zo'n onwaarschijnlijk flutverhaaltje, was het alsof ik naar een stuitend zwakke kinderfilm keek. Robin Hood... echt een pet-film.

Y&T
mooi gemaakt..vooral het begin, de paardenrennerijen....maar voor de rest, niet spannend,slecht geacteerd, .saai..en dan de burgemeester of hoe ie zich ook noemt..in zn Rammstein tenue..lachwekkend....jammer!!

avatar van Aurora Evermore
Ajax&Litmanen1 schreef:
Draait deze week. De afgelopen weken weer veel de trailer in de bios gezien. Echt afschuwelijk. Ik hoop dat dit hard flopt, wat een treurigheid. Nou vind ik Robin Hood al extreem suf als historisch verhaal, maar zo'n creatieve verkrachting is al helemaal niks.

Het verhaal van Robin Hood is geen historische verhaal. Aangezien er geen bewijs is van zijn bestaan is het een legende.

avatar van Someone.
Veel mensen vinden dat deze film niet heel bijzonder is, en alleen in een nieuw jasje is gestoken. Maar was dat niet het doel van deze film? Ook zou hij erg fake zijn. Afgezien van de kruisboogmitrialleur (waarom een kruisboogmitrialleur ) vind ik het best realistisch. En Robin Hood is een legende, dus het mag best bedacht zijn. Al met al vind ik het een erg goede film. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Redelijk en zeker geen verschrikking. De actiescènes zien er verzorgd uit en het verhaaltje is simpel maar is goed te doen.
Het acteerniveau is iets waar je wel een beetje doorheen moet prikken, het is niet super slecht maar het lijkt met regelmaat een beetje over geacteerd.
Ook wat de effecten betreft lijkt het soms net op Call of Duty, maar mocht je daar doorheen kunnen kijken is het als geheel niet een heel vervelend geheel. Aardig tempo en vermakelijk genoeg.

avatar van mjk87
Heel matig. Het begin in Arabië is nog wel sterk en doet denken aan de hedendaagse oorlogsfilms daar (of in het Midden-Oosten). Allicht wil de regisseur er iets mee zeggen, alleen neemt hij er daarna niet meer de tijd voor.
Daarna zakt de film ver weg. Egerton mist elke vorm van charisma, Foxx is een prima acteur maar doet hier weinig en Hewson heeft mooie lippen en een goed decolleté maar dat is het dan ook. Mendelsohn als schurk is lachwekkend slecht hoe hij loopt te tieren en slissen.
Verhaaltje is niks bijzonders, allemaal donker en chaotisch gefilmd en Foxx kan met zijn donkere huidskleur overal lopen en rotzooi veroorzaken zonder dat iemand hem eens oppakt. Heel bijzonder. Ik vond sowieso de actie veel te modern voor de tijdsperiode en kon er nooit in meegaan. Je merkt verder wel dat er een groot budget tegenaan is gegooid, maar behoudens enkele aardige momenten van production design wordt er weinig mee gedaan. Sterker nog, sommige sets pasten qua sfeer en uiterlijk beter bij Lord of the Rings dan een oud-Engelse legende. Al met al een film met veel geld maar zonder visie, dan blijft er weinig over. 1,0*.

Weer een leuke legende "mismeesterd". Van een mooi verhaal een ordinaire actiefilm (en dan nog geen goede) gemaakt

avatar van Bond,TeBond
Really? Again Robin Hood??? Inspirationless flop ... please ask writers for new stories. In The Netherlands we had heroes too. Maybe a movie about them?

Het begint allemaal wel spectaculair in Arabië. Maar dan komt het postmoderne feminisme om de hoek kijken en zich mengen in het verhaal. Handje vasthouden terwijl ze de boel in de hens zetten? Echt? ZOenen terwijl ze onder schut staan van een stuk of 6 vijanden met kruisbogen? Echt? Zelfs Robin gedraagt zich als een verwijfd type. Snel vergeten deze film. 1,5 punt voor de actie en de prachtige kostuums.

avatar van Phantasm
DE film wordt nooit echt spannend, over het geheel redelijk, je moet het leuk vinden.

avatar van DreamTech
Nou ik heb me prima vermaakt lekkere avontuur actie film gewoon kijken en je niks van de reacties aantrekken dat is bij elke film hier hetzelfde het deugt nooit !!!

avatar van Kort&bondig
Film zat goed in elkaar, kijkt lekker weg

avatar van Ebenezer Scrooge
Kort&bondig schreef:
Film zat goed in elkaar, kijkt lekker weg 3.5*

Kort en bondig.

avatar van Kort&bondig
Ebenezer Scrooge schreef:

Kort en bondig.

Aangenaam, dacht weer de zoveelste vertelling over de struikrover te moeten aanschouwen maar Bathurst probeert er een modernisering aan toe te voegen die in ieder geval onderhoudend en energiek is, maar ook wel thuishoort in de rubriek lichtgewicht. Geen memorabele film dus, makkelijk om op te schieten omdat in deze meer hedendaagse setting opvalt dat het Hood verhaal eigenlijk inhoudelijk vrij leeg is. Behalve de bekende namen en (al met meer beperkingen) ook de inhoud, lijkt dit voornamelijk op een doorsnee actiefilm anno de 21ste eeuw, maar al met al is het best goed gemaakt en amusant voor een keertje. Zwakte ligt in de vertolkingen. Egerton is geen Connery, Crowe , Costner of Flynn en die charme wordt erg gemist. Maid Marian ziet er erg leuk uit, maar qua acteren blijft het ook een onbeschreven blad. Met zo een middelmatige tegenspelers valt dan meteen op dat Foxx en de dankbaar schmierende Mendelsohn best goede acteurs zijn. Voor mij heel redelijk dus, maar kan me voorstellen dat de puristen onder ons dit afschuwelijk vinden.

avatar van schumacher
Niet de beste die ik al gezien heb maar toch best vermakelijk, leuk avondje gehad.

avatar van GGG
GGG
Wat een slechte film...Zonde van de tijd. Bagger script, vertolkingen en montage.

avatar van Rodger
Ik vond het best een prima film. Geen minuut verveeld..
3.5 ***

avatar van notoirefilmhater
Special effects, aankleding en actie zien er prima uit in deze film, maar wat is/zijn de cast/characters barslecht zeg.

- Taron Egerton als Robin Hood: hoe hebben ze in Godsnaam zo'n broekie zonder enig charisma (en zonder enige jukbeenderen) kunnen uitkiezen? Om het androgene publiek te pleasen ofzo? Had toch Charlie Hunnam gekozen, die deed het heel aardig in King Arthur.
- de Sheriff of Nottingham: leek wel een bureaucraat met een te klein pikkie ipv een echte villain.
- Jamie Foxx als de Moor: hahaha, hier hoeft niemand woorden aan vuil te maken. Ook zo geloofwaardig hij gewoon rustig rond kan lopen als typische Moor in Nottingham.

Niet te vergeten de andere ontelbare plotholes en rare wendingen die voorbij kwamen. Nee, als je een aardige Robin Hood-film wil zien kan men beter ouderwets voor Robin Hood: Prince of Thieves (1991) kiezen.

Die komische is duizend keer beter !

Wat zullen sommige mensen een moeilijk leven hebben. Er is niks slechts aan deze film. Gewoon lekker verstand op 0 en kijken maar.

avatar van macrobody
Afgezien van het absurde idee dat niemand weet wie o wie die Hood kan zijn was het wel een aardig spektakel filmpje. Als je je ogen dicht houdt komen de letterlijke teksten van de ontspoorde Amerikaanse presidenten voorbij, hoe er een oorlog ver weg gevoerd moet worden voordat ze hier komen. Ook de twist aan het einde was uit het leven gegrepen.
Ik vrees alleen dat dit met opzet was gedaan om de bevolking onderbewust te laten denken dat dit business as usual is.

avatar van Kondoro0614
Deze viel me echt héél vies tegen! Na het zien van de trailers had ik er al geen goed gevoel bij, de setting waar de film zich in afspeelt was het voor mij niet. Het voelde op veel momenten toch wat te modern aan (of dat de bedoeling was weet ik niet) en ik kreeg niet echt een lekker gevoel bij het kijken van deze film, het sfeer die past bij het verhaal Robin Hood. Nee het was totaal niet mijn ding deze film, ik vond zelf het begin nog wel interessant worden en zat toch nog wat lekkere actie in verwerkt maar wanneer ze Arabië verlaten ging de film snel naar onderen. Het cliché liefdesverhaal was niet te pruimen en erg saai, de actie was hier en daar nog leuk om te zien maar na ruim een uur had ik de film wel een beetje gezien. Ik had het eerlijk gezegd al wel een beetje zien aan komen, aangezien de trailers me al een naar gevoel gaven over de film en ook erg saai overkwamen. Jamie Foxx vond ik nog wel leuk maar eigenlijk vond ik die hele cast ook niet héél bijzonder. Nee, ‘Robin Hood’ is niet de film waarop ik had gehoopt: spanningsloos, saai en slaapverwekkend.

avatar van Sillycious
Prima film hoor. Niet te serieus nemen, dan kijkt ie lekker weg als er toch niets anders op tv is.

avatar van cantforgetyou
Ik had al niet zo'n hoge verwachting van deze film. Dus viel die uiteindelijk wel mee. Alle cliché's kwamen wel voorbij. Mijn partner zei steeds: 'heb je deze film al gezien?'. Want telkens zei ik wat er ging gebeuren. Jongen verliefd op meisje, jongen verdwijnt, meisje verliefd op nieuwe jongen, oude jongen komt weer terug, meisje wordt weer verliefd op oude jongen, bla, bla, bla. Daar tussendoor zitten wel mooie special effecten en daardoor wordt de film net nog niet saai. Maar ik begrijp dat dit een flop is geworden. Het publiek trapt er niet meer in. Met alleen actie en de zoveelste remake, moet je van goede huize komen om er toch een interessante film van te maken. Het zou leuk zijn geweest als Taron en Jamie een relatie kregen in de film.

avatar van filmkul
Aardig actie avontuur. Het verhaal is bekend en ook in dit deel worden alle clichés van stal gehaald. Maar dat doet de pret niet drukken. Bathurst maakt er een wat modernere versie van. De film is lekker vlot en vliegt voorbij vol actie en spektakel. De actiescenes zien er ook goed uit en special effects zijn van prima niveau. Egerton is iets wat miscast voor de hoofdrol. Hij mist de uitstraling voor een held van het volk. Visueel ziet de film er erg goed uit. Lekkere frisse vlotte Hood variant. 3.5

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Sommige genres moeten gewoon luchtige entertainment zijn die wat theatraal is zelfs. Denk aan Three Musketeers, King Arthur, Zorro en vooral deze Robin Hood. Fun, avontuur en de jonge aantastbare held die iedereen redt en met het meisje gaat lopen op het einde. De vorige Robin Hood van Ridley Scott ging te serieus en was daarmee een dikke tegenvaller. Tijd voor een herkansing met deze versie van Otto Bathurst. Onbekende regisseur die niet veel dynamiek in de inspiratieloze cast krijgt. De actie is wel leuk en ik hou op zich wel van deze moderne insteek, al kan het nog niet tippen aan de betere Hollywoodversie van Robin Hood. Meer fun dan de Ridley Scott, maar dat is dan ook niet moeilijk.

Had eigenlijk niet zoveel zin in de 'zoveelste' Robin Hood, maar het moet gezegd dat deze toch wel wat anders brengt.
Het is in de eerste plaats een actiefilm en daarin niet onaardig.
Beetje vergelijkbaar met die nieuwe Sherlock Holmes verfilmingen.

Acteurs doen het niet slecht en het verhaal tja dat is wel bekend dus weinig om over uit te wijden.
Heel erg goed tegen heel erg slecht in Star Wars achtige proporties zeg maar.

'you call that a disguise?'