• 8.297.474 stemmen

Creed II (2018)

Drama / Sport | 130 minuten

Genre: Drama / Sport

Alternatieve titel: Creed 2

Geregisseerd door: Steven Caple Jr.

Met onder meer: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone en Tessa Thompson

Releasedatum: 10 januari 2019

Plot Creed II

"There's More to Lose than a Title"

Adonis Creed staat voor zijn grootste uitdaging ooit. Dit terwijl hij persoonlijke verplichtingen heeft en moet trainen voor zijn volgende grote wedstrijd. Zijn tegenstander Viktor Drago, zoon van Ivan Drago, is geen onbekende voor zijn familie. Gelukkig wordt Adonis nog steeds bijgestaan door Rocky Balboa. Samen ontdekken ze dat het verleden boven alles gaat en dat je het verleden niet kunt ontvluchten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Robert "Rocky" Balboa Sr.

Bianca Taylor

Robert Balboa, Jr.

avatar van Boneka

Boneka

• 1900 berichten

De reeks Rocky's moet ik eerlijk bekennen heb ik nog nooit gezien. Wel een aantal andere boeiende boksfilms. Creed I vond ik aardig maar niet speciaal. Creed II is net iets beter. Hij heeft veel pluspunten met een degelijk verhaal de beelden zijn sprankelend, het beeld lekker strak en de gevechten zien er goed uit. Was wel een klein wondertje dat Creed de de strijd ging winnen van Drago die onder normale omstandigheden nooit van hem zou winnen, maar goed in een film kan alles

Het prive leven erom heen was mooi gevormd. Pluspunten voor de moeder Phylicia Rashad. Wat een klasbak van een vrouw. Zo naturel gespeeld. De rest van de cast is minder uitgesproken en dat zijn dan gelijk de minpuntjes. Tessa Thompson, maar ook Michael B. Jordan hadden wel iets meer mogen laten zien. Nu waren ze toch wat vlakjes. Haar rol als moeder en hoe ze de toekomst met hem zag bijvoorbeeld. Doorboksen of gaan voor de toekomst. Dat kwam er bij Sly ook niet helemaal uit moet ik zeggen. Hij leek er trouwens niet zoveel in in te hebben. Wat dat betreft had het geheel wel wat strakker gemogen. Meer uitgesproken, sneller of een kortere speelduur. En ik weet niet of ik wat heb gemist??? De angst voor een doof kind vond ik wat vreemd. Dit werd namelijk nergens belicht. Heb ik iets gemist? Het leek alsof Bianca iets met haar familie had met genen die zouden kunnen leiden tot doofheid. Maar ook na het onderzoek hoorde je er verder niks meer over. Vond dat toch wel een plothole in deze film.

Maar ondanks de minpunten niet verveeld gekeken. De fights zijn spaars, maar daardoor geen verkeerde boksfilm al zijn er betere gemaakt.

avatar van DiDa

DiDa

Boneka schreef:

In deel 1 (en ook deel 2 trouwens) wordt dit goed belicht. Bianca heeft een ziekte waardoor ze slechthorend is en langzaamaan doof wordt. Dat weet ze zelf ook. Wordt in deel 1 heel duidelijk belicht. Vandaar de angst voor het kind.

avatar van Boneka

Boneka

• 1900 berichten

DiDa schreef:

Aah dat verklaart een hoop. Ik heb Creed I gezien in 2017 dus dat was ik even kwijt, thanks!!! Maar als je deel I niet hebt gezien, dan is het wel wat lastig.

avatar van Black Math

Black Math

Het plot van deze tweede Creed film is eigenlijk ook weer een herbewerking van de Rocky reeks, van deel twee en vier om precies te zijn. De film is duidelijk minder dan de voorganger, want visueel zijn de gevechten wat minder dynamisch (doch nog steeds stukken beter dan de Rocky films), maar vooral omdat het veel melodramatischer is. Natuurlijk breekt de nogal onvolwassen hoofdpersoon met trainer Rocky waarna het misgaat met zijn volgende boksmatch, en er veel navelgestaar volgt. Maar gelukkig is hij weer onverslaanbaar zodra ze het bijgelegd hebben. Cheesy!

Naast de rol van Rocky, die net als in de vorige film er sympathiek is, is de rol van de stiefmoeder eigenlijk ook wel mooi: Ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die het kind afkomstig van een affaire van hun man met een ander als hun eigen kind beschouwen. Het kan echter de film niet redden. Een ster minder dan de voorganger: 2*.

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Ik heb me heerlijk vermaakt met zowel 1 als 2.

Een beetje walk on memorylane. Alle Rocky films gezien in mijn jongere jaren en vond het erg leuk om ze nu als oudere mannen terug te zien zonder dat zij nog stoere vecht scenes doen, wat de film weer belachelijk gemaakt zou hebben.

Zoals gezegd: ik heb me vermaakt

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Aardig vervolg op Creed 1. De terugkeer van Drago is een goede keuze, vooral de handdoek in de ring was onverwacht en mooi gedaan. Iets wat Rocky in deel IV niet kon.

Toch is Creed 1 een veel betere film, veel beter geregisseerd ook. Deze is toch wat meer standaard, ook al is het weer een prima film in de franchise.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Opnieuw bekeken en daarmee sluit ik meteen mijn maandenlange herziening van alles rondom Rocky af. Mijn oude lange review volstaat nog voor mijn mening. Creed II is sowieso een stuk boeiender dan de eerste film. Beter plot, meer diepgang, beter geschreven personages en de terugkeer van Lundgren is ook wel een mooie move. Jammer alleen dat ze hem nauwelijks aan Stallone hebben gekoppeld deze film. De focus mag wel op Adonis Creed liggen, maar ik vind Rocky veel interessanter. Prima slotgevecht ook, inclusief een twist die je een beetje aan ziet komen, maar wel mooi is. Ik wacht met plezier op Creed III die geloof ik volgend jaar moet draaien.

3,5* (was 4*)

avatar van anoniempje28

anoniempje28

Film viel wel wat tegen , het mocht allemaal wel wat origineler.

Wederom was het een Rus die in het begin de killer was en Creed was ook weer bijna dood.

De 2e partij vond wederom in Rusland plaats . en na de overwinning van Creed ( wat je ook wel kon verwachten) stonden de Russen wederom te juichen voor die Amerikaan..

Kortom heel weinig verschil met Rocjy 4 , alleen maakten Ivan en Rocky er toen een mooier spektakel van

avatar van Shadowed

Shadowed

Beter dan de eerste film.

Ik heb nog lang niet alle Rocky-films achter de rug, maar wel genoeg om deze film nog te begrijpen. Het is dan ook handig voor de geïnteresseerde om Rocky IV een keer gezien te hebben, want Lundgren keert voor deze film terug. Vanuit de regisseur en schrijvers eigenlijk een fantastische zet, en gecombineerd met goede regie heb je een sterke film voor de kiezen.

De Creedfilms hebben bewezen dat Stallone ook buiten actiefilms aardig kan acteren. Ik vind hem eerlijk gezegd beter als oude Rocky dan als jonge Rocky. Hij weet een uitstekende laag mee te geven aan het personage en de uitdieping weet ook erg goed te werken. Jordan zelf speelt ook weer een uitstekende rol, maar van hem is al voor een langere tijd bekend dat hij een sterke rol kan spelen.

De grootste verrassing is Lundgren zelf, die ik ook nog nooit beter heb zien acteren dan hier. Goed charisma, uitstekende rol. Ik had het vooraf niet verwacht. Regisseur Caple Jr is ook nog niet de bekendste naam achter de regiestoel, dus het blijft altijd een beetje de vraag of hij wel genoeg diepgang mee kan geven aan het verhaal. Ik kan gelukkig concluderen dat deze film veel effectieve diepgang kent.

Visueel is het wel een klein stapje terug van deel 1. Ik prefereer deel 2 alsnog wel over deel 1, maar dat neemt niet weg dat Coogler de boksgevechten zelf iets beter in beeld bracht. De gevechten in deze film kennen op z'n beurt betere opbouw, maar de uitvoering is toch wel een stapje terug. Iets normaler in beeld gebracht en iets minder adrenaline, een beetje jammer is dat wel.

Caple Jr weet genoeg emotie aan de film mee te geven en de rauwheid blijft de film ook zeker behouden. Misschien rekt het zich op enkele momenten te veel uit, maar het geeft wel ruimte aan genoeg diepgang en dat zorgt ervoor dat Creed II nooit te veel de sporen volgt van een normale actiefilm. Sterker nog, de hoeveelheid sport is in deze film gereduceerd, maar het voordeel is dat de grotere dosis drama wel effectief is. Ik heb weinig te klagen. Ik vond die Munteanu trouwens een geweldig dreigend personage.

avatar van TonySoprano@

[email protected]

De muziek de beleving naar de wedstrijd toe en alles erop en eraan wat de films van Rocky wél hebben, heeft Creed 1 en 2 totaal niet.

Kon me totaal niet bekoren. Allemaal teveel "nieuwe jasjes"...waar ik nog steeds kippenvel krijg als ik "eye the tiger" langzaam hoor opkomen dat blijft ijskoud bij de muziek die in Creed films gebruikt wordt.

Nee, Rocky blijft ongenaakbaar....

Noem het liefde voor nostalgie maar ik krijg bij de Rocky films echt het gevoel in de film te zitten en mee te leven met de hoofdpersonen maar in deze aftreksels nog niet 1 haartje van mijn arm wat overeind wilt gaan staan, sorry.

avatar van ILDIB

ILDIB

25kg verschil. volslagen ridicuul...Gehakt leverworst en pudding zou het in de werkelijkheid van Creed zijn geworden. De film is qua beelden wel goed gelukkig want het verhaal is verder een droevig potje herhaling van cliche dramatische zetten...

Waar Ivan nog een beetje karakter had is Viktor een nikszeggende weinig verheffende klerenkast..

avatar van jippie2010

jippie2010

Zo kunnen ze er nog wel een dozijn van maken. Simpel vermaak die niet meer of minder waard zijn dan een gewone voldoende. Maar het kijkt lekker weg en de gevechten zijn vaak goed op orde. En omdat ik in een vergevende bui ben trek ik geen 0,5 ster af vanwege de amateuristische SFX. *3.0

avatar van Basto

Basto

Wat een slap aftreksel van Rocky 4 is dit.

Het is eigenlijk een soort remake, maar de relevantie ontbreekt (De koude oorlog is al lang voorbij). Daarbij hebben ze er in 2018 40 minuten extra voor nodig. 40 compleet overbodige minuten met familiegeneuzel waar de actieliefhebber niet op zit te wachten. Waarom?

Wel leuk dat Dolf Lundgren van de partij is, maar dat maakt wel pijnlijk duidelijk dat de zonen van Creed en Drago niet het charisma hebben van hun illustere voorgangers. Maar ook de muziek is beduidend minder. James Brown was natuurlijk goud en het donkere zangeresje is totaal inwisselbaar. Maar ook de klassieke score komt uit de eenheidsworstfabriek. Wat mis ik de heerlijk foute opzwepende jaren 80 score.

Dat het gevecht in Rusland gewoon aanvoelt als in een willekeurige Amerikaanse sportarena benadrukt de zielloosheid van deze productie. Kleurloos van a tot z.

Jammerlijke 1,5* voor een paar fijne klappen en de kop van Dolf. Maar eigenlijk ben ik te gul.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Futloos.

De eerste Creed kan ik nog wel hebben als zijsprongetje in de al meermaals afgeronde Rocky-saga. Met Creed II is het frisse alweer weg en krijgt men een typische sequel voorgeschoteld. Behalve Rocky zelf is het aan de Drago-familie om de link te zijn met de originele films.

Ergens had dat veelbelovend kunnen zijn. Rocky IV vind ik wel een leuke film: een typisch eighties-product, nogal fout en klef maar wel uitermate vermakelijk. Maar Dolph Lundgren's Drago is niet langer de bezwete Oostblokker met legendarische oneliners, maar een getormenteerd vaderfiguur. De sérieux ervan heeft me alleszins niet kunnen bekoren.

De vete tussen de Drago's en de Creeds is totaal niet boeiend, de wat intrieste sfeer uit de Rocky-films is al lang verdwijnen voor een wat gepimpte Afro-Amerikaanse vibe. Al het opgeklopte sentiment rond Adonis, matig vertolkt door Michael B. Jordan, lijkt de film te moeten dragen maar bereikt het tegendeel.