Creed II (2018)

Alternatieve titel: Creed 2

Drama / Sport

geregisseerd door Steven Caple Jr.
met Michael B. Jordan, Sylvester Stallone en Tessa Thompson

Adonis Creed staat voor zijn grootste uitdaging ooit. Dit terwijl hij persoonlijke verplichtingen heeft en moet trainen voor zijn volgende grote wedstrijd. Zijn tegenstander Viktor Drago, zoon van Ivan Drago, is geen onbekende voor zijn familie. Gelukkig wordt Adonis nog steeds bijgestaan door Rocky Balboa. Samen ontdekken ze dat het verleden boven alles gaat en dat je het verleden niet kunt ontvluchten.

avatar van Boneka
De reeks Rocky's moet ik eerlijk bekennen heb ik nog nooit gezien. Wel een aantal andere boeiende boksfilms. Creed I vond ik aardig maar niet speciaal. Creed II is net iets beter. Hij heeft veel pluspunten met een degelijk verhaal de beelden zijn sprankelend, het beeld lekker strak en de gevechten zien er goed uit. Was wel een klein wondertje dat Creed de de strijd ging winnen van Drago die onder normale omstandigheden nooit van hem zou winnen, maar goed in een film kan alles

Het prive leven erom heen was mooi gevormd. Pluspunten voor de moeder Phylicia Rashad. Wat een klasbak van een vrouw. Zo naturel gespeeld. De rest van de cast is minder uitgesproken en dat zijn dan gelijk de minpuntjes. Tessa Thompson, maar ook Michael B. Jordan hadden wel iets meer mogen laten zien. Nu waren ze toch wat vlakjes. Haar rol als moeder en hoe ze de toekomst met hem zag bijvoorbeeld. Doorboksen of gaan voor de toekomst. Dat kwam er bij Sly ook niet helemaal uit moet ik zeggen. Hij leek er trouwens niet zoveel in in te hebben. Wat dat betreft had het geheel wel wat strakker gemogen. Meer uitgesproken, sneller of een kortere speelduur. En ik weet niet of ik wat heb gemist??? De angst voor een doof kind vond ik wat vreemd. Dit werd namelijk nergens belicht. Heb ik iets gemist? Het leek alsof Bianca iets met haar familie had met genen die zouden kunnen leiden tot doofheid. Maar ook na het onderzoek hoorde je er verder niks meer over. Vond dat toch wel een plothole in deze film.

Maar ondanks de minpunten niet verveeld gekeken. De fights zijn spaars, maar daardoor geen verkeerde boksfilm al zijn er betere gemaakt.

avatar van DiDa
Boneka schreef:

In deel 1 (en ook deel 2 trouwens) wordt dit goed belicht. Bianca heeft een ziekte waardoor ze slechthorend is en langzaamaan doof wordt. Dat weet ze zelf ook. Wordt in deel 1 heel duidelijk belicht. Vandaar de angst voor het kind.

avatar van Boneka
DiDa schreef:

Aah dat verklaart een hoop. Ik heb Creed I gezien in 2017 dus dat was ik even kwijt, thanks!!! Maar als je deel I niet hebt gezien, dan is het wel wat lastig.

avatar van Black Math
Het plot van deze tweede Creed film is eigenlijk ook weer een herbewerking van de Rocky reeks, van deel twee en vier om precies te zijn. De film is duidelijk minder dan de voorganger, want visueel zijn de gevechten wat minder dynamisch (doch nog steeds stukken beter dan de Rocky films), maar vooral omdat het veel melodramatischer is. Natuurlijk breekt de nogal onvolwassen hoofdpersoon met trainer Rocky waarna het misgaat met zijn volgende boksmatch, en er veel navelgestaar volgt. Maar gelukkig is hij weer onverslaanbaar zodra ze het bijgelegd hebben. Cheesy!

Naast de rol van Rocky, die net als in de vorige film er sympathiek is, is de rol van de stiefmoeder eigenlijk ook wel mooi: Ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die het kind afkomstig van een affaire van hun man met een ander als hun eigen kind beschouwen. Het kan echter de film niet redden. Een ster minder dan de voorganger: 2*.