A Star Is Born (2018)

Drama / Muziek

geregisseerd door Bradley Cooper
met Bradley Cooper, Lady Gaga en Sam Elliott

Jackson Maine is een countryzanger die op de rand van de afgrond staat als hij een getalenteerde onbekende zangeres ontdekt, genaamd Ally. Als de twee een hartstochtelijke liefdesrelatie beginnen zet Jackson Ally in de spotlights en werpt haar in de wereld van de sterren. Maar als zijn eigen carrière in de schaduw komt te staan van die van Ally begint hij het steeds moeilijker te vinden om met zijn vergane glorie om te gaan.

• vanaf 20 februari te koop op blu-ray

avatar van Timotei
Heeft veel weg van de film 'Walk the line'. Desalniettemin een prettige film me een sterke opbouw en geweldige acteerprestaties. Kijken dus.

avatar van Fraissie
Irriteerde me in het begin aan de stijve bovenlip van Gaga en het krakerige praten van Bradley Cooper maar dat raakte toch op de achtergrond naarmate de film vorderde. En op het eind biggelde de tranen over mm wangen. En kwamen we tot de slotsom dat het een mooie film was!

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik heb de oude verfilmingen van dit verhaal nooit gezien, dus ik kon er blanco in gaan. De film heeft veel lof gekregen, Lady Gaga in het bijzonder. Nou ben ik het met dat laatste wel eens. Ze acteert sterk en ze zingt fantastisch (al vind ik het geen nummers die me lang bij gaan blijven), erg goed gedaan. Maar de film zelf wist me niet heel erg te boeien. Tikje clichématig en het duurde me allemaal ook veel te lang. Hier had wel een half uurtje screentime uitgesneden mogen worden, zeker het tweede deel van de film haalde nooit meer het niveau van het eerste uur. Maar de film mag er best wezen.

avatar van XanderJ
Heerlijke zwijmel film, goede muziek en sterk acteerwerk.
Nu zijn we van Cooper gewend dat ie een rol kan neerzetten, maar GaGa heeft mij positief verrast "A MovieStar is Born"

avatar van bombario
Ik doe het ook, hoppata...5 sterren. Heb geen idee hoe dit beter had gekund. Cooper en Gaga spelen fantastisch. Als je haar ziet snap je niet dat ze ooit zulke drek als 'Pokerface' op plaat heeft gezet. Maar misschien word ik oud

De muziek is fraai, de chemie tussen de hoofdrolspelers groots en het einde onvermijdelijk. Knap ook de details, zoals het onderonsje met zijn broer nadat hij een lift kreeg. Hoe ongelooflijk veel moeite het kost om te zeggen dat hij hem bewonderde. En die broer die zich daarmee geen raad weet. Dan kun je wel acteren. Topfilm.

avatar van danny84
Film deed mij ook denken aan Walk The Line, al vind ik die film een stuk beter.

Eerste uur van A Star is Born vond ik subliem. Na de pauze stapelen de clichés zich op en gaat het soms van de hak op de tak. Einde vond ik dan wel weer verrassend.
Eerste helft van de film een dikke 4 sterren, tweede deel een magere 3 sterren.

Overigens uitstekende acteerprestatie van Lady Gaga en Bradley Cooper!

Prachtige muziek van een, natuurlijk, geweldige artiest. De goede acteerprestaties van Lady Gaga doen je gaan geloven dat de film autobiografisch is. Verder zeer clichématig en totaal geen verassing. De verhaallijn valt vanaf de eerste minuut al uit te tekenen. Jammer, had meer ingezeten.

De star is Born ,

Ik vond het een geweldige film.. Heb hem laatst gezien met een vriendin in de bioscoop.

Het was een ontroerende film vond ook dat Lady gaga er super goed in speelde, kreeg tranen in me ogen ervan.

Goede muziek ook Lady Gaga zong heel goed over het verhaal de man die erin speelde was zwaar alcoholist en hoe lady gaga daarmee omging vond ik echt knap.

Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

avatar van SiSsY bOY
Voorspelbaar en langdradig. Eerste uur is best okee maar dan wordt het langdradig en wordt de muziek slechter. Je ziet het einde van mijlenver aankomen maar wordt toch nog even een uurtje gerekt. Vond het ook wel weer erg "hollywood" tot aan het clichematige toe.

avatar van très joliette
Het verhaal is helaas weinig origineel en voorspelbaar. De sterke chemie, de dijken van stemmen en de acteerprestaties tillen deze film echter wel degelijk tot een hoger niveau.

avatar van libra666
Persoonlijk niet echt mijn genre dit soort romantisch drama gedoe, maar om mijn vriendin te plezieren heb ik me er aan gewaagd. Bradley Cooper wist me als acteur reeds eerder te overtuigen in o.a. Limitless, American Hustle, American Sniper, ... ook dit maal zette hij voor mij een prima vertolking neer. Dat hij hiervoor ook nog eens 18 maanden zanglessen nam en bovendien deze film nog zelf regisseerde behoeft respect. Lady Gaga daarentegen had ik nooit eerder zien acteren want de films waar ze in op draafde waren niet echt mijn ding. Weliswaar vond ik dat ze dit hier echter zeer goed deed en dat ze kan zingen daar ben ik ook wel van overtuigd ondertussen. Ook Cooper vond ik als performer overtuigend en ik moet eerlijk bekennen dat beiden hier wel enkele prachtige nummers ten toon brachten waar ik meteen in mee was. De tol van de roem werd goed in beeld gebracht en de optredens waren ook voldoende overtuigend. De romantiek vond ik nog wel kunnen, de destructieve spiraal van Cooper zorgde hier voor voldoende evenwicht. De lange speelduur verveelde me niet en aan het einde besefte ik dat ik toch wel genoten had op mijn manier van dit drama, alsook van de mooie songs. Dikke 3.5!

avatar van kimberlyVD
libra666 schreef:

Euhm, dit is Lady Gaga haar eerste rol hoor...

avatar van libra666
kimberlyVD schreef:

Euhm, dit is Lady Gaga haar eerste rol hoor...

Hoofdrol dan, ze speelde reeds mee in Machete Kills (2013) en Sin City: A Dame to Kill For (2014).

avatar van Harley Quinn
Gezien op 27 november en nog hoor ik Remember Us This Way door de gangpaden van mijn gedachten ruisen.

Anders dan de meerderheid werd ik echter niet verrast door Lady Gaga. Nee, het was juist Bradley Cooper die me raakte. Hij zet als Jackson Maine een prachtige rol neer. Ik houd van zijn dilemma: niet meer kunnen, maar ook niet anders kunnen. Eenvoud in passie die gematigde veelvoud is geworden. Overleven aan de zelfkant en toch ergens dat sprankje bezitten als een vervlogen melancholie; zichtbaar voor anderen, doch onbereikbaar voor zichzelf.

A Star is Born begon zo verfrissend. De chemie tussen Jackson en Ally is lief zonder overdreven sentiment. Het zijn gewone, kleine dingen waarin de charme ligt (dat heeft Cooper goed begrepen). Het duet Shallows is genieten. Je gunt deze sympathieke mensen allebei geluk en succes.

Maar dan...
Waarom toch die ommekeer van singer/songwriter naar nietszeggend popsterretje? Dat is zo'n domper. Hoe nuchter, standvastig en oprecht Ally ook is in de eerste helft; zo makkelijk verloochent ze zichzelf onder de hoede van een gladde manager. Ja, succes en showbusiness. Ik weet dat de verleiding groot is, maar het doet afbraak aan de film en aan Ally's personage.

Jackson, daarentegen, is een echte. Hij blijft trouw aan zichzelf en zijn muziek, met alle ups en vele downs. Hij is doorspekt met roots, doorleefd en authentiek. Er speelt zoveel onder de oppervlakte. Als hij optrad, had ik het gevoel naar een performer pur sang te kijken. I like him. Verder een sterke en tegelijkertijd kwetsbare bijrol van Sam Elliott - met als bonus het ongemakkelijke, open en oh zo mooie moment tussen de twee broers bij de auto.

Al met al een film die blijft hangen, maar de nodige wendingen had kunnen missen. Dankzij de schitterende rol van Cooper zeker meer dan de moeite en een herziening waard.

Wat een geweldig goed film die je ook nog raakt!
Vooral gewedlig eerste uur en een heel verrassend onderverwacht einde.
Acteerprestaties zijn helemaal geweldig. Cooper die geweldig zijn rol speelt en Gaga die we toch kennen als een popidool die ook nog geweldig goed kan zingen maar dat wisten we natuurlijk al. Ook de zangkunsten van Cooper zijn geweldig mooi. Kom maar op met een live concert

Geinig. Cooper doet Jeff Bridges in Crazy Heart na. Niet "lijkt er een beetje op" of "liet zich inspireren door", het is gewoon een kopie.

avatar van voskat
Een handvol sterke acteermomenten en af en toe een leuk cinematografisch idee. Oh ja, ook een paar goeie muziekjes.
Maar die momenten hangen als los zand aan elkaar en - hoewel ze allebei heel aardig acteren - Bradley Cooper en Gaga overtuigen maar bij vlagen als koppel.

Tel daarbij op het vermoeiende verhaal van de "tragische alcoholist" en een ronduit potsierlijk einde... En dan heb je uiteindelijk toch weer een ordinaire Hollywood-draak.

avatar van Graaf Machine
Harley Quinn schreef:

Maar dan...

Helemaal eens.

avatar van GGG
GGG
Prachtige film met meerdere glansrollen voor Bradley Cooper, Lady Gaga en natuurlijk good old Sam Elliott. Erg genoten van de film...

avatar van Mark de Jong
Goed eerste deel van de film met lekkere muziek en chemie tussen de hoofdrolspelers. 2e deel was een lady gaga musical. Jammer, duurde te lang.

avatar van predator
Heel mooi en ontroerend (traantje weggepikt) en wat mij betreft zeker niet te lang. De chemie tussen de hoofdrolspelers is knap gedaan en de muziek is erg ok. Ook de bijrollen zijn prima. Topper.

Geweldige film! Volop van genoten!

De muziek is goed maar ik vond de film vreselijk langdradig, het duurde mij zeker een uur te lang.
Er gebeurt vrijwel niets in die 2,5 uur.
Niet enthousiast.

avatar van Thomas83
Dacht dat dit meer een film in de lijn van La La Land zou zijn, gemaakt met het idee mee te varen op het succes. Geen idee waarom. Dit is toch behoorlijk anders. Een dramafilm die veel muziek bevat omdat het leven van twee muzikanten centraal staat, geen musical waarin personages op ieder moment in gezang uit kunnen barsten. En ik moet zeggen dat ik me echt enorm vermaakt heb.

Weliswaar is dit een behoorlijk simpele film, pure fantasie, vol met clichés en niet vies ook van wat melodrama, maar de film drijft vooral op de chemie tussen Cooper en Lady Gaga, die allebei indrukwekkend spelen en vooral in hun eerste paar scènes samen onweerstaanbaar zijn. Je hoort het haast klikken in de scène waarin ze elkaar voor het eerst zien. Lady Gaga blijkt echt te kunnen acteren, misschien wel het beste van iedereen, en Cooper zingt op zijn beurt zo verkeerd nog niet. Vind de film ook niet eens zo heel glad.

Wat nog wel een beetje stoort zijn de gehaaste afwikkeling en de soms wat simpele bijrollen. Ramon is een soort van gay mascotte. Wat draagt hij nou bij aan de film? Ik zou de rollen van Ramos en Gavron zo inruilen voor een scène of twee extra met Elliott. Hij speelt echt sterk en maakt de relatie tussen Jack en zijn broer nog enigszins interessant.

Vond de film wat te ver doorslaan in het melodrama op het einde. De zelfmoord van Jack, en ook die scène waarin hij op het podium in zijn broek plast net als zijn vrouw haar Grammy uitgereikt krijgt gaat wel wat ver. Maximaal melodrama is het doel. Maar goed, dit is wel melodrama op zijn best zo'n beetje. En die magische eerste scènes vergeet je niet. Een zeer ruime 3.5*.

avatar van max cady
Mooi gespeeld maar wat een slap verhaal. Ik had er nog mee kunnen leven als het met 100 minuten afgelopen was maar dit duurt en duurt.

avatar van wimaroca
Timotei schreef:

Deze vind ik toch wel een stuk beter dan A star was born
Lady gaga en Cooper speelde trouwens wel uitstekend

Voor mij 3 sterren

avatar van schumacher
Niet verwacht maar ik vond deze best goed vooral ook te danken aan Cooper en Gaga, ik wist niet dat Gaga zo goed kon acteren, chapeau, het was een verademing om naar te kijken.
Het stak vond ik goed in elkaar, mss hier en daar had ik mss een paar dingetjes iets uitgebreider willen zien maar voor de rest vond ik die heel goed.

de zelfmoord vond ik wel erg, je gaat als man zijnde nadat je bent afgekickt vd drugs/alcohol je toch opnieuw laten gaan omdat zo 1 pipo tegen u zegt je hebt bijna alles verpest en je zal wel hervallen? Maarja, wat gaat er soms in iemand zijn hoofd om, het gebeurt irl ook, helaas. Ik had gehoopt op een happy end, het voelt raar aan aangezien 9/10 films altijd een happy end hebben

Allicht vanwege de generatiekloof kende ik Lady Gaga eigenlijk alleen maar van naam. Mijn fout! Wow, wat een uitstraling, wat een stem! Die brengt prachtige vertolkingen voort van o.a. “La Vie en Rose”, “Shallow” en de ontroerende slotsong “I'll Never Love Again”.
Naast de muzikale prestaties valt in deze film ook de acteerprestatie van Lady Gaga op. Dat geldt evenzo voor haar tegenspeler Bradley Cooper. Zij beiden zorgen ervoor dat deze vierde verfilming (ik heb ze allemaal gezien) van het ijzersterke, emotioneel beladen verhaal over de gelijktijdige opkomst en teloorgang van een ster een beklijvende indruk maakt. Het verhaal is weliswaar verhuisd van de filmwereld naar de muziekwereld, maar het skelet is hetzelfde gebleven.
Dit is vooralsnog mijn favoriet voor de komende Oscars.

Fraissie schreef:
Irriteerde me in het begin aan de stijve bovenlip van Gaga
Is dat botox/siliconen? Wat bezielt zo'n mens toch?

Aardige film maar voorspelbaar en veel van het zelfde.
Die Bradley Cooper vind ik iedere keer zo uiïg kijken.

Enigzins toch teleurstellend. Ik had veel meer voorgesteld van deze " A Star is born". Gaga en Cooper acteren prima, daar ligt het zeker niet aan. Toch mist de film naar mijn mening diepgang. Ondanks de lange speeltijd lijkt het alsof men stukken overslaat of er te snel doorheen raast. Alcoholisme, tinnitus, een traumatisch verleden, het wordt nooit duidelijk wat nu exact Jackson doet besluiten tot iets verschrikkelijks. Daartegenover gaat de carriere van Ally wel erg makkelijk en snel als een speer. Nee, " A Star is Born" keek wel makkelijk weg maar wist nooit een gevoelige snaar te raken bij mij. 3*