Creed II (2018)

Alternatieve titel: Creed 2

Drama / Sport

geregisseerd door Steven Caple Jr.
met Michael B. Jordan, Sylvester Stallone en Tessa Thompson

Adonis Creed staat voor zijn grootste uitdaging ooit. Dit terwijl hij persoonlijke verplichtingen heeft en moet trainen voor zijn volgende grote wedstrijd. Zijn tegenstander Viktor Drago, zoon van Ivan Drago, is geen onbekende voor zijn familie. Gelukkig wordt Adonis nog steeds bijgestaan door Rocky Balboa en samen ontdekken ze niet alleen dat familie boven alles gaat, maar ook dat je je verleden niet kunt ontvluchten.

• vanaf 15 mei te koop op dvd

avatar van Bram0108
Ik kijk uit naar deze film! Ik ben zeker beniewd naar de comeback van Drago!

Vanaf 29 november in de bioscoop (Warner Bros)
UPDATE: release verplaatst naar 10 januari 2019

Trailer geplaatst

avatar van Iron Maiden

avatar van Ajax&Litmanen1
Iron Maiden schreef:
Jammer dat we niet even een glimps van Dolphie mee krijgen.

Dit ja. Hoe verzin je het om hem niet te tonen.

Vond Creed I overigens al niet zo sterk, verwacht ook niks bijzonders van dit vervolg.

avatar van Bram0108
Ik vond de eerste Creed wel goed. Alleen vond ik het jammer dat alle personages van de Rocky serie waren verdwenen.

Ook vond ik die overdreven gevechten van Rocky wel mooi. Maar Creed was goed verhaal en met de tijd mee.

Iron Maiden schreef:

We zien Dolph heel kort bij 1:30

Dit is een teaser die zich richt op Adonis Creed en niet de nostalgie van Rocky en Ivan Drago. De volgende trailer zal Dolph er zeker inzitten. Hij is wel anderhalve maand op de set geweest dus zal een aanzienlijke rol hebben.

avatar van HarmJanStegenga
Vond 'Creed' erg leuk. Dit 2e deel hou ik dus graag in de gaten, maar deze trailer is echt waardeloos.

Morgen trailer 2!

avatar van DiDa
Release verplaatst naar 10 januari?

Creed II -Trailer & Laatste nieuws - Pathé - pathe.nl

avatar van Bram0108

Dit hoop ik toch niet, lijkt me ook sterk aangezien ik verwacht dat de film vrijwel af is. Ik denk ook niet dat Pathe dit als eerste weet. Ik hoop dat het niet klopt.

Bram0108 schreef:

Op kinepolis belgie staat hij plots ook op 9 januari

Ik heb een voorgevoel hoe de film zal eindigen.

In de laatste ronde takelt Creed Drago Jr erg toe met een reeks slagen tegen zijn hoofd, met als gevolg dat Drago Jr ineen zakt en in levensgevaar is. Drago Sr ziet dat zijn zoon voor zijn leven vecht in het ziekenhuis en zijn ogen worden geopend. Drago Sr ziet in hoeveel leed er gebracht wordt als een familielid zou sterven. Toch zal Drago Jr het redden en Drago Sr vraagt vergiffenis aan Creed & Rocky voor al zijn daden.

Wedden?

avatar van Ajax&Litmanen1
finalman schreef:

Bron: Creed II (2018) - Release Info - IMDb

Scrol eens een paar berichten hoger op deze pagina...

En ook de site van Pathé heeft het over 10 januari. Verzet.

avatar van Cirone Sandro
Ik ben misschien verkeerd maar dit gaan een flop geven. (Sorry Rocky Fans Als Ikzelf). Maar hoe ga je het goed praten appolo's zoon en drago's zoon en sly & dolph. Nietemin ga ik deze kijken in de cinema.

finalman schreef:

Bron: Creed II (2018) - Release Info - IMDb

Wat Ajax&Litmanen1 zegt klopt. De datum is verzet. Wij krijgen altijd de actuele data door van de vereniging van filmdistributeurs. Dit gebeurt geautomatiseerd.
De datum direct onder de synopsis is de juiste (actuele) releasedatum.
Als service zet ik de releasedatum ook in een bericht, maar het lukt me niet altijd alle wijzigingen te verwerken.

Thx allen. Dan loopt imdb achter. Damn, nog langer wachten dus!

avatar van Thorongil
Rocky IV 2.0
Hopelijk is hij goed

avatar van John Milton
Dat verzetten komt me eigenlijk niets eens slecht uit, met de decemberdrukte en vele films die ik tussendoor nog wil zien

Stiekem hoop ik Creed nog even te herkijken voor het vervolg.

avatar van Bram0108

Eigenlijk had ik wel een ander einde gewild. Zomaar hem eruit halen is zonde, dan had ik liever een begrafenis scene gezien. Ik kijk eerst echt uit naar Creed 2!

Xplosive, was hij zo slecht? Maar 0,5 op 10?

avatar van jacobine_rodijk
Redelijke doch tegenvallende opvolger van Creed. Meest gemiste hier is Coogler's voortreffelijke regie (en schrijfwerk, wellicht) uit het vorige deel, Caple Jr. heeft simpelweg niet de vakkundigheid om iets fris en spannends af te leveren in een reeks dat toegegeven inmiddels in zijn 7de iteratie bevindt. Maar wellicht de grootste struikelpunt zit hem in de casting van nieuwkomer Florian Munteanu als Drago's zoon. Als dit een superhelden film was geweest dan hadden de fysieke verschillen tussen de twee acteurs mij een worst kunnen wezen. Als boksers in een 'echte' wereld, echter, had dit praktisch als derde genre science fiction kunnen aanduiden hierboven. Jammer, een iets meer evenwichtige casting tegenover Jordan had dit makkelijk naar een 3,5* kunnen tillen.

avatar van mrklm
De verrassend geslaagde reboot van de Rocky-franchise krijgt een minstens zo verrassende geslaagd vervolg. Alle hoofdpersonen uit "Creed" keren terug in een film die op papier een virtuele remake van Rocky IV had kunnen worden maar dat absoluut niet is. Sterker nog, de terugkeer van Dolph Lundgren (in zijn beste rol ooit, ook al wil dat niet veel zeggen) als Rocky's oude rivaal Ivan Drago (die in Rocky IV Apollo Creed dood sloeg in de ring) die met zijn zoon [Florian Munteanu, eveneens uitstekend] uit is op eerherstel na Ivans verlies tegen Rocky, ruim 30 jaar geleden, geeft de film een psychologische diepgang die Creed II een eigen identiteit geeft. Let op hoe de trainingsmethodes van Drago lijken op die van Rocky in Rocky (1976), maar ook op de effectieve wijze waarop de Drago's een spiegelbeeld van Rocky en Creed lijken te zijn. De boksscènes zijn opnieuw uitstekend in scène gezet en Stallone en Jordan acteren opnieuw op het top van hun kunnen. Het resulteert in een op zichzelf staand boksdrama met een aantal zeer ontroerende momenten en een passende finale.

avatar van feyenoordfan01
geweldige film is dit! gister gezien in de bios. Stallone acteert weer goed zoals altijd, Dolph Lundgren was ook een bad ass om weer te zien als Draco

een dikke 10

avatar van Shinobi
"This is more than just a fight."

De voorganger was erg geslaagd, dus de verwachtingen voor dit vervolg zijn logischerwijs hooggespannen te noemen. Het is alleen jammer dat Ryan Coogler niet meer van de partij is.

De nieuwe uitdager komt ditmaal in de vorm van Viktor Drago (zoon van), wat natuurlijk gepaard gaat met veel historie en oud zeer. Met name als Rocky en Drago tegenover elkaar staan is dit te voelen. Daarnaast staat er nu meer op het spel, omdat een gezinsuitbreiding aanstaande is in het huis van Adonis. Het maakt de nalatenschap van Apollo Creed gewichtiger.

Het persoonlijk drama wordt dan ook beter uitgelicht; beide partijen hebben zo hun eigen motieven om verlossing te zoeken. Hoewel de gedachtegang van Adonis enigszins wisselvallig blijft. Aan het sterke spel van Michael B. Jordan en Sylvester Stallone is het wederom te danken dat je als kijker met de personages meeleeft. Daarbij ben ik blij dat Tessa Thompson nu iets meer te doen krijgt.

Op een formulematige wijze loodst Steven Caple Jr. je door de clichés heen, maar dat is niet erg. Als liefhebber kun je namelijk louter genieten van: de trainingsmontages, de vele tegenslagen en uiteraard de bokswedstrijden. De knipogen naar 'Rocky IV' zijn bovendien een leuke aanvulling. Helaas mis ik de visuele vernuftigheden waar Coogler je op trakteerde in het vorige deel, maar dat mag de pret zeker niet drukken voor 'Creed II'.

Al met al een prima vervolg. Ik ben alleen wel benieuwd hoe de reeks nu verder gaat, gezien Stallone hoogstwaarschijnlijk heeft afgezwaaid.

Dikke 3,5 sterren.