A Perfect Day (2015)

Spanje
Drama / Komedie

geregisseerd door Fernando León de Aranoa
met Mélanie Thierry, Benicio Del Toro en Tim Robbins

Voor de nieuwe humanitaire hulpverleenster Sophie bestaat een perfecte dag uit zonneschijn, ontbijt op bed, seks en vervolgens een vlucht naar een conflictgebied. Als Sophie en haar doorgewinterde collega's Mambru en B alles op alles zetten om de watervoorziening van een verlaten gemeenschap te redden, moet ze VN-bureaucraten, militaire groeperingen en de lokale criminelen een stap voor zien te blijven.

Helemaal eens met schumacher. Ik heb me kapot verveeld. Ik had ontzettende moeite om de film uit te kijken. De acteurs konden me niet boeien. Ik heb geen moment in spanning gezeten. Alleen maar gelul. Nee, hier kon ik niks mee.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/oorlog film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Benicio Del Toro...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)..
Leuk!

avatar van Banjo
Ik vond dit een ontzettend lege en slappe film..
Geen moment grappig of spannend of wat dan ook, en welke grote namen je hier ook in mee laat spelen. Het zal nooit wat worden Het blijft gewoon een slecht verhaal/script...

1 1/2 ster

Uitstekende film over een paar hulpverleners in een oorlogsgebied die een lijk uit een waterput proberen te halen. Een luchtige film over zware onderwerpen met een prima balans tussen (wrange) humor en drama. Grappige dialoge waarbij de cast ook zeker aan bij draagt. De film speelt zich af tijdens de Balkan-oorlog, maar het had net zo goed iedere andere oorlog kunnen zijn.

Bijtende film over hulpverleners, die in een poging om in oorlogsgebied een waterput te ontdoen van een lijk, aan alle kanten omgeven worden door een muur van wantrouwen, dan wel onwil, dan wel bureaucratie. Sarcasme is een probaat middel om de scherpe randjes weg te poetsen van de frustratie, die dat telkenmale teweeg brengt. Een (k)luchtig gebracht drama met Benicio Del Toro in topvorm. Hij en de cynische oneliners van Tim Robbins plus de fraaie opnamen van de omgeving maken dit tot een onderhoudende film.

Spannend en uiterst komisch en eigenlijk gebeurt er toch heel weinig...

avatar van Baboesjka
Moeilijk om doorheen te komen. Ik heb de film niet in één keer uitgekeken. De oeverloze gesprekken, het verhaal, de grappen, het sprak mij niet erg aan en ik heb er niet om kunnen lachen. Het camera- en acteerwerk vind ik oké en er zitten wel goede stukken in de film/het verhaal, vooral op het eind vond ik het best mooi, maar voor het grootste gedeelte heb ik mij verveeld. Niet echt mijn ding. 2,5*