ad
  • 139.858 films
  • 6.658 series
  • 20.209 seizoenen
  • 434.746 acteurs
  • 281.574 gebruikers
  • 8.108.119 stemmen

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

zoeken in:

Dievegge

• 2283 berichten
  • 6392 stemmen

Inmiddels is m'n lijst binnen. Uit m'n top 500 van twee jaar geleden hebben 422 titels standgehouden. Uit m'n allereerste top 500 (2013) hebben 246 titels standgehouden. Voor het eerst is het me gelukt om bij elke film in de lijst een mening te schrijven.

Film Pegasus (moderator films)

• 27497 berichten
  • 4527 stemmen

Het 20e lijstje is binnen! Samen goed voor een top 4525. Maar dat zou er over zijn.

Mat_

• 729 berichten
  • 1268 stemmen

Het aantal deelnemers van vorige keer evenaren wordt waarschijnlijk lastig? Maar als er met nog een maand te gaan al 20 lijstjes binnen zijn zal er toch weer een mooi aantal meedoen?

• 27497 berichten
  • 4527 stemmen

Mat_ schreef:

Het aantal deelnemers van vorige keer evenaren wordt waarschijnlijk lastig? Maar als er met nog een maand te gaan al 20 lijstjes binnen zijn zal er toch weer een mooi aantal meedoen?

Ik heb vorige keer ook de meeste lijstjes in de laatste week voor de deadline ontvangen. Ik weet niet of we het aantal van vorige keer gaan halen, maar ik denk wel wat we sowieso een mooi aantal deelnemers krijgen. Toch genoeg voor een mooie gevarieerde top 1.000.

De eerste editie in 2013 had 31 deelnemers en die van 2015 had er 51. Daar gaan we volgens mij toch gemakkelijke over gaan.

Don Homer

• 388 berichten
  • 1062 stemmen

Weet iemand zo gauw hoe ik mijn films exporteer in een bestandje met de nieuwe website? Dat lijkt me de beste manier om een top 250 samen te stellen.

• 27497 berichten
  • 4527 stemmen

Don Homer schreef:

Weet iemand zo gauw hoe ik mijn films exporteer in een bestandje met de nieuwe website? Dat lijkt me de beste manier om een top 250 samen te stellen.

Al je in de menubalk op je naam klikt krijg je een menu te zien. Met links 'Profiel' en rechts 'Mijn account'. Daar zie je de optie 'Filmdata exporteren'.

• 27497 berichten
  • 4527 stemmen

Nog een dikke 3 weken te gaan. En al 25 lijstjes ontvangen. Gaat goed!

Alvast bedankt aan deze inzenders: beavis, Brave-Neo, cinemanukerke, Collins, Dievegge, Film Pegasus, g_unitboy, GoodOldJack, Horizons, IH88, joachimt, Joolstein, Kaketoe, Ludo92, Metalfist, Movsin, MRDammann, mrklm, Norma, Onderhond, oup, Shaky, Soom, wendyvortex en Zjokke.

Toch verschillende nieuwe mensen, heel leuk! Laat de lijstjes maar komen!

IH88

• 5734 berichten
  • 3013 stemmen

Nieuwe deelnemers. Altijd fijn!

IH88

• 5734 berichten
  • 3013 stemmen

Als er een 'thumbs down' knop zou zijn, dan zou ik nu veel duimpjes omlaag krijgen . Maar wat kan ik zeggen, ik heb een zwak voor Marvel films.

Thor: Ragnarok (Film, 2017) - MovieMeter.nl

https://i1.wp.com/www.gliacchiappafilm.it/wp-content/uploads/2017/10/thorragnarok.jpg?fit=1045%2C582&ssl=1

Na de wat stijve en niet bepaald grappige eerste twee Thor films was Ragnarok een aangename verassing. Waititi is de perfecte regisseur om Thor een nieuw elan te geven, en Hemsworth voelt zich duidelijk als een vis in het water met het materiaal dat hij krijgt. Ondanks alle humor en plaagstootjes is dit ook één van de donkerste Marvel films, met Thor die zijn vader, hamer, thuiswereld en oog verliest. Tessa Thompson is een geweldige nieuwkomer als Valkyrie, en Mark Ruffalo mag ook eindelijk een eigen invulling geven aan Hulk.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 (Film, 2017) - MovieMeter.nl

https://static2.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2017/04/guardians-galaxy-2-full-team-header.jpg

Niet iedereen is een fan van dit tweede Guardians avontuur, maar ik heb genoten. Ja James Gunn slaat een beetje door qua humor, maar dat ik de gehele tijd met een glimlach op m'n gezicht zat is positief. De acteurs zijn perfect op elkaar ingespeeld, en nieuwkomers Klementieff, Kurt Russell en Debicki passen zich moeiteloos aan. Complimenten ook voor Karen Gillan en Michael Rooker, die beide een nieuwe kant van hun personages mogen laten zien. En die soundtrack hé...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.