• 10.523 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: William Friedkin

Met onder meer: Michael Biehn, Alex McArthur en Nicholas Campbell

Gesproken taal: Engels

Plot Rampage

"This is the face of Charles Reece, a mass murderer. He doesn't think he's done anything wrong. The real crime is that the jury may agree."

Een op het oog doodnormale jongeman draait plotseling totaal door en vermoord vijf mensen op brute wijze. De openbare aanklager gelooft niet in de doodstraf, maar naarmate hij zich meer in de zaak verdiept, realiseert hij zich dat deze man, eenmaal weer op vrije voeten, absoluut weer zal gaan moorden. Gebaseerd op ware gebeurtenissen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Alle Media

avatar van TerryA

TerryA

redelijk film met een zeer aparte soundtrack van Ennio Morricone.

in de jaren 80 had regisseur William Friedkin niet dezelfde success als in de jaren 70 maar blijft een bouiende (very interesting) regisseur

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Zeker geen slechte film, ondergewaardeerd zoals zo vele films van deze leeftijd en ouder.. jammer.

avatar van yorgos.dalman

yorgos.dalman

Minder bekende film van Friedkin, losjes gebasseerd (zonder vermelding in de credits) op de zaak van Richard Trenton Chase 'de vampier van Sacramento' als ik me niet vergis.

Jongeman, getreiterd door hallucinaties en wanen, begaat een reeks gruwelijke misdrijven. Is hij krankzinnig of verantwoordelijk te houden voor zijn daden?

Friedkin filmt met een afstandelijkheid die aan een documentaire doet denken en laat visuele flair grotendeels achterwege.

Dat de film nooit een officiële video/dvd release heeft gekregen heeft met de rechten te maken, geloof ik - wellicht dat we deze prent wel nooit meer zullen zien?

Check in elk geval voor soortgelijke films: Martin (George Romero) en het intense Clean, shaven (Kerrigan).

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Lang geleden op vhs gezien en ook keer op tv in jaren negentig. Zou hem best weer eens willen zien. Seriemoordenaar thriller drama van voor de hype die na silence of the lambs begon.

scorsese

Goeie film over een openbaar aanklager die een psychopathische moordenaar de doodstraf probeert toe te rekenen. De eerste helft draait om de moorden en de jacht op de moordenaar. De tweede helft is meer een rechtbankdrama met een boeiend vraagstuk over toerekeningsvatbaarheid. Wellicht niet overal even goed uitgewerkt, maar nog net 3.5 sterren.

avatar van baspls

baspls

Extreem moeilijk te vinden deze film. Hoe komen jullie eraan?

avatar van shugenja

shugenja

baspls schreef:

Extreem moeilijk te vinden deze film. Hoe komen jullie eraan?

dit wil ik ook graag weten