Criminal Law (1988)

2,95

Thriller

geregisseerd door Martin Campbell
met Gary Oldman, Kevin Bacon en Tess Harper

Een jonge advocaat verdedigt succesvol een man die van moord beschuldigd werd. Wanneer de man vrij komt gaan de oude moorden echter verder. Ondanks dat hij zeker weet dat de man schuldig is besluit de advocaat toch om hem opnieuw te verdedigen. Hij hoopt op deze manier een bijdrage te leveren aan het verzamelen van bewijs tegen de man. Wat volgt is een kat-en-muis spel tussen de moordenaar en de advocaat.

7 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van A.S.E.
geplaatst: 19 mei 2005, 20:59 uur [permalink]
Het verhaal is niet echt bijzonder, maar Gary Oldman en Kevin Bacon tesamen in één film is altijd de moeite waard.

AddictedToMovies
geplaatst: 10 augustus 2009, 13:45 uur [permalink]
Middelmatige thriller, leuk om Gary Oldman en Kevin Bacon zo jong te zien. Er zijn wel enkele mooie visies over 'justice' en 'court'.

avatar van puhpuh
geplaatst: 30 december 2009, 18:22 uur [permalink]
Niet slecht maar net dat tikkeltje te ongeloofwaardig, vooral naar het einde toe. Heb niettemin geamuseerd zitten kijken.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 4 mei 2010, 18:59 uur [permalink]
Aan de flauwe kant. Er gebeurt niet zoveel in deze oninteressante euuuh "thriller?". Enkel de prestatie van Oldman geeft de film nog een zeker imago. Ook de nodige spanning ontbrak.

geplaatst: 16 maart 2011, 01:07 uur [permalink]
Tegenvallende thriller waarin een advocaat een verdachte verdedigt waarvan hij zo goed als zeker weet dat deze schuldig is. De film opent met een goede rechtbankscene, maar zakt daarna al snel in. De onderlinge verhoudingen tussen de personages zijn ongeloofwaardig. Ook komt het personage van Kevin Bacon totaal niet van de grond, waardoor het al snel niet meer boeit.

geplaatst: 9 april 2011, 17:45 uur [permalink]
Zeer zwakke thriller. Alle cliche's komen voorbij, zowel qua moraliteit als qua opbouw van het verhaal. De acteerprestaties vond ik matig en de spanningsboog was ver te zoeken, omdat je al vroeg weet hoe het zit en het verhaal zo kan uittekenen. Ook het zogenaamde motief vond ik erg ongeloofwaardig. magere 1 1/2.

avatar van Fran
geplaatst: 28 juli 2011, 22:18 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aan de ene kant vind ik hier wel een lekker jaren 80 sfeertje inzitten maar dat is puur iets nostalgisch. Verder vind ik het ook geen bijzonder goede film. Het acteerwerk bijvoorbeeld vond ik heel overdreven van Gary Oldman. Bijvoorbeeld als hij dat lijk vind in het park en dan naar dat huis rent. Zo kan ik nog wel wat scène's noemen waarin ik hem net even too much vind reageren. Kevin Bacon vond ik nou niet bepaald huiveringwekkend overkomen terwijl zijn karakter dat wel zou moeten zijn. De film kijkt op zich wel goed weg want ik heb me geen moment verveelt maar toch .....