• 159.513 films
  • 9.819 series
  • 29.126 seizoenen
  • 608.889 acteurs
  • 355.378 gebruikers
  • 8.901.716 stemmen
Avatar
 
banner banner

End of Watch (2012)

Misdaad / Drama | 109 minuten
3,58 1.885 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 109 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Ayer

Met onder meer: Jake Gyllenhaal, Michael Peña en Anna Kendrick

IMDb beoordeling: 7,6 (263.519)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 18 oktober 2012

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot End of Watch

"Every moment of your life they stand watch"

Taylor (Jake Gyllenhaal) en Zavala (Michael Peña) zijn twee jonge politieagenten en goede vrienden, die patrouilleren in de ruigste straten van South Central Los Angeles. De agenten leggen dagelijks hun leven in de waagschaal en worden geconfronteerd met hun huwelijk, liefde, vaderschap en de realiteit van de straten van Los Angeles, waarbij de familie wordt gedwongen de prijs te betalen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van John Milton

John Milton

  • 21076 berichten
  • 11436 stemmen

Ik denk dat ik snap wat Ayer beoogde met zijn aanpak, maar voor mij werkt het niet helemaal. De visuele, zogenaamd realistische stijl van de film (die inderdaad niet echt consistent is) en hoe het plot voortgestuwd wordt, het is het voor mij allemaal net niet. Neu, doe mij maar Training Day.


avatar van SmackItUp

SmackItUp

  • 3485 berichten
  • 2432 stemmen

John Milton schreef:

De visuele, zogenaamd realistische stijl van de film (die inderdaad niet echt consistent is) en hoe het plot voortgestuwd wordt, het is het voor mij allemaal net niet.

Wat vond je er precies niet consistent aan dan? De losse situaties i.c.m. het niet alledaagse camerawerk vormden voor mij juist een realistisch geheel.


avatar van John Milton

John Milton

  • 21076 berichten
  • 11436 stemmen

Ik moet even terugdenken, maar met name de wisseling tussen door de karakters zelf gefilmde beelden en cameravoering die door een niet in de actie aanwezige persoon wordt uitgevoerd. Hij schakelt dus als het ware tussen 'found footage' (niet helemaal de juiste term in deze context) van die go-pro dingen op zijn uniform/desk cam/traffic cams of wat dan ook, én beelden waarvan je niet weet waar ze vandaan komen, maar niet door een van de karakters zijn gefilmd. Met andere woorden, soms wordt er opeens naar een cameraman geschakeld. Dat werkte voor mij wat vreemd!


avatar van SmackItUp

SmackItUp

  • 3485 berichten
  • 2432 stemmen

John Milton schreef:

Ik moet even terugdenken, maar met name de wisseling tussen door de karakters zelf gefilmde beelden en cameravoering die door een niet in de actie aanwezige persoon wordt uitgevoerd. Hij schakelt dus als het ware tussen 'found footage' (niet helemaal de juiste term in deze context) van die go-pro dingen op zijn uniform/desk cam/traffic cams of wat dan ook, én beelden waarvan je niet weet waar ze vandaan komen, maar niet door een van de karakters zijn gefilmd. Met andere woorden, soms wordt er opeens naar een cameraman geschakeld. Dat werkte voor mij wat vreemd!

En daarom ben jij John Milton en ik een gewone burger. Was mij namelijk niet eens opgevallen


avatar van John Milton

John Milton

  • 21076 berichten
  • 11436 stemmen

Och, je kunt bibliotheken vullen met wat mij niet opvalt, hoor. In fact they have!

Maar camerawerk let ik altijd heel erg op, tezamen met montage en muziek.


avatar van Vinokourov

Vinokourov

  • 3143 berichten
  • 2909 stemmen

End of Watch handelt over twee agenten die in semi-documentaire hun werk in de slechtere buurten van LA laat zien. Die semi-documentary stijl is af en toe irritant (wat zie ik nou?), maar maakt het heel levensecht. Je krijgt echt schokkende dingen zien, die vast gebaseerd zijn op echte gebeurtenissen. Soms leek het me iets te sensationeel allemaal, maar goed een klein beetje Hollywoodsausje is toch onvermijdelijk klaarblijkelijk. Peña en Gyllenhaal speelden overigens voortreffelijk en overtuigend. Al met al toch wel een behoorlijk indrukwekkende en prima film.


avatar van alacer9

alacer9

  • 391 berichten
  • 392 stemmen

Geweldige film!


avatar van soom

soom

  • 24819 berichten
  • 2667 stemmen

Jake was cool. Altijd wel, ja. Michael was wel aardig.
Het einde was wel een beetje te erg gemakkelijk. O, ja. Die mensen schieten Mike dood, en huppetee, als uit het niets zijn daar ineens honderd andere politiewagens gevuld met politie-agenten. Die heel makkelijk die bendeleden even neerleggen.
Ik had wel een iets mooiere aankleding gewild. Net iets meer aandacht aan de hele setting, die daar rond die ene scene is gebouwd. Ik vond het wel erg Amerikaans, ja..

Het is mooi opgebouwd, geeft een beetje een apart gevoel. Niet helemaal waterdicht in elkaar gezet. Maar het is over de hele bende heen wel een mooi aangezet filmpje. En ja, het is sowieso geen straf om naar Jake te kijken. Hihihi, wat blijf ik toch een bakvis..


avatar van Gang_Star

Gang_Star

  • 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Elke keer als ik het hoesje van End of Watch in mijn handen had, moest ik ook even vaak denken aan Training Day. Helaas kon deze film niet in de schaduw van die film staan, maar toch is End of Watch ook redelijk vermakelijk. Verhaal is wat aan de matige kant, maar het is juist de manier van filmen waardoor deze film toch punten scoort. De actiescènes zijn mede daardoor bij vlagen vrij spectaculair. De film kent een behoorlijke sfeer en heeft zijn spannende momenten met name de hinderlaag waarin Taylor en Zavala lopen en wanneer Zavala wordt vermoord door die bende . Acteerwerk is dik in orde.


avatar van ILDIB

ILDIB

  • 2910 berichten
  • 2277 stemmen

Goed spel en verhaal. Film verveelt geen moment.


avatar van Elchapo

Elchapo

  • 1008 berichten
  • 1925 stemmen

Prima film,weinig op aan te merken.4stars.


avatar van Vilmkritikus

Vilmkritikus

  • 171 berichten
  • 154 stemmen

Goede film de chemie tussen Gyllenhaal en Pena is een genot om naar te kijken.


avatar van Capablanca

Capablanca

  • 1006 berichten
  • 1430 stemmen

Best wel redelijk, maar ik heb met dit soort films altijd het gevoel dat de regisseur zo dicht tegen de werkelijkheid aan wil zitten, dat ik net zo goed Stop! Politie! kan kijken.


avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

  • 7566 berichten
  • 4392 stemmen

End of watch vertelt het verhaal van 2 politiemannen en 2 boezemvrienden gedurende hun patrouilles in een gevaarlijke buurt in LA. Ik las ergens dat beide acteurs dan ook hun licht opstaken bij de echte LAPD om de film zo authentiek mogelijk te maken.

Vriendschap, respect en loyaliteit zijn de basiswaarden die erg sterk naar voren komen in de film, ook, maar vooral zeker in een buurt waar drugsbendes de plak zwaaien. De politie, niets meer is dan een kakkerlak die geplet moet worden, krijgt maar geen vat op de situatie. Voor taylor en Zavala is het dagelijkse werkbiotoop: the life on the street. En op hun eigen manier dwingen ze respect af (bvb het gevecht met die zwarte man). Film doet me dan ook wat denk aan Training Day (met D. Washington en Ethan Hawke), zonder de corruptie dan. Ook het zelfrespect en loyaliteit/eer voor het eigen politiewerk komt sterk naar voren. De voice-over waarbij de film startte was erg sterk en bracht je meteen in de film.

Zeer sterke acteerprestaties van Gyllenhaal en Pena. Mooie sfeerschepping, mede door de aparte manier van filmen. Het brengt je letterlijk dichter in de film, soms iets té wegens nogal rommelig bij momenten. Qua verhaal is het vrij pover, een echte lijn zit er niet in. Het einde daarentegen is echter wél weer sterk. Zeer confronterend en f*cked up ook. Het is niet bepaald een film die ik gauw zal terugzien op het veel goedmakende einde na dan. Alles bij elkaar een sterke 3,5*.


avatar van Rutte

Rutte

  • 243 berichten
  • 228 stemmen

Sterke, goed geacteerde politiefilm. Realistisch, en ook de vriendschap tussen de 2 hoofdrolspelers wordt uitstekend neergezet.

Aanrader!

3,5*


Zeer sterke vlotte film met hierin wederom zeer goed acteerwerk van Jake Gijlenhaal! De chemie tussen de 2 hoofdrolspelers laat je mee slepen van begin tot eind!


avatar van Thomas83

Thomas83

  • 3614 berichten
  • 3274 stemmen

Een van de mooiste dingen aan films over politie of militairen is altijd de kameraadschap tussen collega's die dagelijks in gevaarlijke situaties kunnen komen en op elkaar moeten kunnen rekenen, en de band die dat schept. In End of Watch is dat echt het belangrijkste en meest overtuigende onderdeel van de film, en het bouwt de spanning op naar een einde waarvan je weet dat het onvermijdelijk tragisch zal zijn. Of Brian of Mike zal sterven, en als dat moment eenmaal aanbreekt is dat ook echt pijnlijk omdat ze allebei zo leuk zijn en hun vriendschap enorm overtuigt. Vooral Pena vond ik erg goed in zijn rol.

De handcamerastijl maakt het wat persoonlijker zou je misschien kunnen zeggen, maar ik vond het niet al te grote toegevoegde waarde hebben en ook wel irriteren met al dat overdreven schuddende beeld. Het wordt zelfs een beetje op een rare manier gebruikt, want waarom moeten die bendeleden, toch al enkel karikaturen, ook een camera hebben? Het is totaal niet logisch. Al helemaal niet als je criminele activiteiten begaat of plant.

Op zich had de film wel net wat minder actiescènes zoals die met de brand kunnen gebruiken. Omwille van het realisme, maar ook zodat er ook wat minder van die sprongen in de tijd zijn en meer tijd om personages uit te diepen. Ze hadden bijvoorbeeld het excuus voor de camera wat overtuigender kunnen brengen door wat van Mikes filmstudie en een passie voor films te tonen, en wat meer van Kendricks personage kunnen maken dan enkel weer de sympathieke geliefde. Bovendien vind ik die tijdsprongen ook een beetje vloeken met het handheldstijltje. Dan zie ik liever wat langere scènes.

Meerdere momenten in de film zijn behoorlijk gewelddadig, vooral die waarin een grote kerel Harbours personage en zijn partner bruut heeft toegetakeld. Vond het wel nogal onzinnig dat op het einde die bende een prijs op het hoofd van Brian en Mike heeft gezet. Dat is weinig geloofwaardig voor een film die verder vooral voor rauw realisme gaat. Je bent wel gek om de politie aan te vallen, zeker zonder een goede aanleiding. En de actie is ook wel een beetje dom met een stuk of vier personen die vanuit een goede positie vrijuit kunnen schieten op Mike en Brian en toch missen, en later de wat smakeloze executie van de bendeleden. Door dat soort momenten en de videospelactie wordt het realisme van de film te vaak ondermijnd. 3.0*.


avatar van jordorientje

jordorientje

  • 440 berichten
  • 369 stemmen

Ik vond het echt een ijzersterke film. Hij pakte me meteen. Het eind was ook vol spanning, goed geacteerd ook, ja ik vond hem goed. Misschien ook door hoe het gefilmd werd; alsof je echt een week mocht meekijken in het leven van politie agenten daar. Dat laatste was af en toe ook wel irritant en moest echt wennen aan hoe het werd gefilmd; van hun go pro op hun uniform ineens over naar een cameraman. Dat was even verwarrend, maar op een gegeven moment ben je daar ook niet meer mee bezig door de spanning.


avatar van jippie2010

jippie2010

  • 2377 berichten
  • 6486 stemmen

Toch een fikse tegenvaller. De stijl vond ik maar irritant en benauwend. De gebeurtenissen vond ik ook lang niet altijd realistisch, terwijl de film juist beoogd om zo natuurlijk mogelijk te zijn. De chemie van de hoofdpersonen kwam bij mij ook geforceerd over. Kortom: niet een film voor mij. *2,5


avatar van TMP

TMP

  • 1777 berichten
  • 1614 stemmen

Geen al te beste film. Gyllenhaal en Peña doen wel hun best om twee sympathieke personages neer te zetten, maar het blijft wat oppervlakkig allemaal. De filmstijl gaat op enig moment ook wel wat vervelen en tegenstaan. Het plot heeft vrij weinig om het lijf en komt lang niet altijd realistisch over. Dat Taylor die schietpartij aan het eind van de film overleeft is verre van geloofwaardig.


avatar van bombario

bombario

  • 98 berichten
  • 0 stemmen

Geweldige film met een traan als toegift. Hij greep me vanaf minuut 1 en heb ademloos zitten kijken. Waanzinnig geacteerd ook. Blij dat ik hem gezien heb, 7 jaar na dato.


avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

  • 15552 berichten
  • 2701 stemmen

Vlotte film!

Mooie inkijk in het ruige werk van een stel politieagenten in Los Angeles. Het duo Gyllenhaal en Pena weet te vermaken maar ook te ontroeren met al hun grootstedelijke avonturen. Zaten ook een paar fijne actie scenes tussen; geen idee waarom je politieagent zou willen worden in zo`n district. Al lijken de personages zich daarvan goed bewust en is het juist de spanning en het rechtvaardigheidsgevoel wat hen aantrekt, dat maakt de film mooi duidelijk. 4*


avatar van Ste*

Ste*

  • 1935 berichten
  • 1262 stemmen

Intense film met een aantal erg spannende momenten. In het begin was ik bang dat de vorm afbreuk zou doen aan de kijkbaarheid, dat zie je wel vaker bij films die zo realistisch mogelijk willen overkomen qua camerawerk en dergelijke, maar dat viel uiteindelijk mee.

De situaties waarin ze terecht komen zijn spannend om te volgen (natuurlijk allemaal heftiger dan heftig, maar vooruit, en gezien het gebied waar ze werkzaam zijn misschien ook niet al te onrealistisch) en gewoon erg knap gedaan allemaal, ook qua acteerwerk.

Het kameraadschap tussen de twee en de kleine kijkjes in hun leven zijn op zich leuk, en ook fijn om af en toe even op adem te komen tussen alle actie door, maar het voelt wel redelijk obligaat aan allemaal.

En ik vond die stukjes met de bende zelf erg zwak. Niet alleen door hun oerdomme conversaties gelardeerd met 'fucking's maar ook doordat hun perspectief echt helemaal niets toevoegt aan het geheel. Zowel qua stijl niet (we volgen immers de twee cops met hun camera's), maar ook qua plot is het totaal niet nodig om te weten wat ze willen of dat ze eraan komen, dat zien we vanzelf wel.

Niet perfect, maar wel een van de meer intense en spannende (en op momenten realistische) films over dit onderwerp.

3,75*


avatar van frans123

frans123

  • 3685 berichten
  • 946 stemmen

Gisteren op BBC2 gezien.. "We suck each others dick "sfeertje. Vervelende found footage wat gaat tegen staan...Kon mij niet boeien..Zit geen enkel verhaal in.Bij die drie malloten die alleen maar ""fuck, fuck ,fuck.. schreeuwden afgezet..en naar bed..Middelmaat ten top. O..1 ster, vanwege een nummer van de Golden Earring..


avatar van Shadowed

Shadowed

  • 7738 berichten
  • 4900 stemmen

Oerdegelijk.

Ayer is niet meteen mijn favoriete actieregisseur. Met een beetje inspanning kan hij het echter wel, maar veel hoger dan een 3,5* zullen zijn films waarschijnlijk niet bij mij worden. Qua stijl en regie is dit wel zijn beste die ik tot nu toe van hem heb gezien.

Het is ook vooral een grote factor dat deze film voor een groot deel uit dashboardcamera's, Kodaks en hand-held camera's bestaat. De regisseur gebruikt echter ook gewoon normale beelden, maar het meeste is vooral rauw door het stijltje. Enkele wat schonere shots, maar vooral chaotische, dat vooral een sfeeropbouwer is.

De film moet het dan ook vooral van het rauwe sfeertje hebben, dat ervoor zorgt dat deze film net wat meer is dan een normale actiefilm. Nergens heel adrenalinevol, maar vaak wel intenser en rauwer en dat missen een hoop andere actiefilms wel.

Acteerwerk is goed van het duo Gyllenhaal & Peña. Beide beginnen ook steeds hoger in mijn boekje te klimmen. Prettige acteurs. Harbour, Kendrick en Martinez mogen ook best genoemd worden. Prima bijrollen. Al is Harbour wel een standaardrol, die hij echter wel met verve weet neer te zetten.

Probleem bij deze film is alleen echter dat het wel naar het pro-Amerikaanse neigt. Zeker dat gevecht tussen gangster Sloan en Peña was echt suf. Het zijn van die momentjes die ervoor zorgen dat je verhaal zelf niet erg serieus neemt ondanks de rauwe en realistische manier van het verhaal in beeld brengen.

Film is niet snel saai. Maar helaas is het wel zo dat, ondanks de goede manier van het brengen van het verhaal, het verhaal zelf wel standaard is. De typische schurken, het grappige politieduo, het gemene agentje, de aardige rookies. Het is toch te lui schrijfwerk. Vooral de rol van Flakiss was wel heel erg. Stoer gedrag, maar het werkt nooit.

Voor de rest is het een aangename film. Het verhaal is niet anders dan een standaard actiefilm, maar de manier van het brengen van het verhaal maakt het wel een stuk interessanter. Enkele harde momenten en rauwe scenes, en een werkend emotionele finale, zorgen ervoor dat End of Watch het gemiddelde actieniveau wel uitstijgt.


avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

  • 2945 berichten
  • 2149 stemmen

Meer dan behoorlijke thriller aan de hand van David Ayer die meer dan prima de hectiek, van het milieu en werk, als politieagent laat zien in dergelijke probleemwijken.

Basis van het verhaal zijn twee agenten Brian en Mike die gedurende een lange periode gevolgd wordt door het gebruikelijke filmperspectief van de kijker, en deels door een camera en bodycam die ze zelf bij zich dragen. Vooral dat laatste wordt wel eens op warrige wijze gemonteerd en geknipt, dan ben je 1st person via de camera die Brian draagt, dan opeens sta je de situatie weer als buitenstaander te aanschouwen. Een stijlfout, als je het zo mag noemen, die mij niet heel erg stoort. Waar ik meer moeite met heb is het patserige air rond de mannen die toch wel redelijk vol van zichzelf zijn, erg zelfverzekerd overkomen, hun opdrachten uitkiezen op basis van dat ze zich zelf nogmaals op de kaart willen zetten, en zich te goed voelen voor het kleine werk. Hoewel storend is dit element nodig voor de opbouw van het verhaal, dus vooruit...

Wat End of Watch vooral goed maakt is het rappe tempo, de snoeiharde actie, het fenomeen van al die agentschappen door elkaar, het gevaar ván en ín bepaalde wijken, een bepaald gevoel van rauw realisme en een fijne stijl qua muziek en sfeer. De film doet mij dan ook erg aan het iconische Training Day van Fuqua denken wat niet raar is aangezien Ayer aan het script mee werkte. Desondanks blijft End of Watch mijlenver van dat niveau verwijdert mede door Pena en Gyllenhaal die prima zijn maar niet die extra factor hebben die Washington en Hawk bijvoorbeeld wel hebben, daarmee vooral te stellen dat Training Day van een andere orde is zonder End of Watch daar te kort mee te doen.

Desondanks is End of Watch een meer dan genietbare film met de nodige spanning en geweld en wat mij betreft de discussie politiegeweld aanzwengelt in het voordeel van de agenten.


avatar van Basto

Basto

  • 9754 berichten
  • 6737 stemmen

Herzien. Blijft een ijzersterke cop/buddy movie. Hand held camerawerk past perfect en weet de paranoia perfect over te dragen. Geweldig geacteerd, rauw en sterk drama. Misschien wel de beste politiefilm sinds The French Connection.

4,5


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 5038 berichten
  • 3528 stemmen

Dan heb ik deze ook es gezien, uit 2012 alweer. Van de schrijver van het 'Training Day' script (deze mocht ie zelf regisseren) en dat is niet verrassend, maar ik moest soms ook aan die good old '80s L.A. (buddy) cop thriller drama's denken, zoals 'Colors'. En van die naar 'T.D.' naar deze, daar zit wel een bepaalde progressie in. Maar wel nog pre-BLM natuurlijk en da's ook te merken. En dan kwam soms ineens nog de game 'Doom' in mij op.

Dit is wel een rollercoaster ride waarin heel veel gebeurt, teveel voor een film van 109 minuten, en dat werkte niet zo voor mij. Bv. die brand die ze ertussen proppen, de heren krijgen een medaille en Brian vraagt zich vervolgens af hoe voelt een held zich eigenlijk voelt... En hoe geloofwaardig is het dat precies deze 2 dienders binnen zo'n korte tijd tot tweemaal toe precies dát kartel in de wielen rijden en daarom dood moeten?

Er zaten echter ook tal van heavy scènes in en sommigen, meer in de privésfeer of met wat humor, die wel dik te pruimen waren. Dat het verhaal (ook) gaat over twee in de kern romantische mannen die op zoek zijn (of de ene heeft het bij aanvang al gevonden) naar een betekenisvolle monogame relatie (wel met lekker veel kinky seks ) - tja, wat zal ik dáár es van zeggen...?

De filmstijl beviel me wel, maar had best meer aangevuld mogen worden met meer stijlvolle en mooie steady shots, want toch niet alles was handheld? Acteerwerk ook niets over te klagen.

2,5*.


avatar van shugenja

shugenja

  • 375 berichten
  • 1055 stemmen

Ik ben geen groot fan van dit soort uit de hand gefilmde docu stijl achtige films. Omdat het vaak niet goed gedaan wordt. Misschien ligt het aan mij maar als je bv Blair Witch hebt allemaal gillende mensen in het bos en je ziet niks alleen een schuddende camera dan haak ik af.

Niets van dat alles bij deze film. De stijl en uitvoering past perfect bij de film. Alles word mooi in beeld gebracht door bv cameras vast te maken aan de loop van een geweer of in de auto zelf. Ik voelde me in de film gezogen en mee gevoerd met de agenten door de straten van de ghetto in LA.

Top acteurs ook. Kan er eigenlijk niks kritisch over zeggen dus een wel verdiende vier sterren.


avatar van joolstein

joolstein

  • 8977 berichten
  • 7418 stemmen

Soort ’n bijna reality-tv -found footage-aanpak Deze film volgt op een realistisch manier twee agenten van de LAPD tijdens hun werk in de gewelddadige wijk South Central in Los Angeles. Realistisch moet je met een korreltje zout nemen want de film overdrijft vaak een beetje in termen van de frequentie en intensiteit van opwindende dingen, maar het wordt gemakkelijk vergeven. Het beste van de film is de sterke chemie tussen hoofdpersonages Jake Gyllenhaal en Michael Peña

Hun luchtige scherts en persoonlijke anekdotes lijken oprecht, geloofwaardig en is zelfs besmettelijk. Je kijk mee met op de overhemden geclipte minicamera’s, dashboardcamera in de politieauto of beveiligings- en observatiecamera’s. Soms wordt hierbij wat gesmokkeld, bijvoorbeeld als er een deur wordt ingebeukt of als er vanuit een appartement gefilmd wordt. Ook roept het praktische vragen op: waar kwamen de beelden van de slechteriken vandaan?

De documentaire-achtige stijl, uitstekend acteerwerk en zijn goed gedoseerde afwisseling tussen actie en privésfeer gaven de actiefilm duidelijk meerwaarde, Vermoedelijk daardoor kwam de uiteindelijke afloop ook harder aan dan in de gebruikelijke politiefilm. Zeker de moeite waard!


avatar van KingJ

KingJ

  • 339 berichten
  • 472 stemmen

niet perfect wel een juweeltje

de stijl van filmen is passend

soms grimmig, super goed acteren ook

dikke aanrader als politie thriller