Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Captain Phillips (2013)

Drama / Thriller

geregisseerd door Paul Greengrass
met Tom Hanks, Barkhad Abdi en Barkhad Abdirahman

De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Richard Phillips, kapitein van het vrachtschip Maersk Alabama. In 2009 werd dit schip door Somalische piraten gekaapt en Phillips gaf zichzelf op als gijzelaar, om zijn bemanning te redden.

avatar van GTAKevin023
Goeie film. Zeker Tom Hanks speelde zijn rol erg goed! Tom Hanks is gewoon een top acteur!

avatar van konijnenkop
Zeer goede film op het laatst werd het een beetje langdradig maar een top film, zou hem graag nog een keer kijken !!

geweldige film,maar waarom mogen ze niet terug schieten de bemanning....

Het enige minpuntje was de lengte van de film. Voor de rest een zeer sterke film, met een zeer sterke Tom Hanks. Op het einde laat Tom Hanks zien waarom hij in mijn ogen één van de beste acteurs is.

De film is absoluut niet slecht alleen had het na 2 uur kunnen stoppen ,want daarna was het gewoon genoeg.

avatar van Don Homer
Prachtige film! Hij begon als een bedwelmde krakkemikkige slak met een stokje maar toen die eenmaal op gang kwam (geef 'm een minuut of 30) bleef het spannend. De onstuimige relatie tussen de kapers en de gekaapte kapitein was heel interessant. Het laatste uur was het beste van de film. Een zeer spannende apotheose met een emotioneel einde, zeer realistisch in beeld gebracht. 4,5*

Speelt Tom Hanks overigens weleens een boef?

avatar van DonPeliculón
Don Homer schreef:
Speelt Tom Hanks overigens weleens een boef?

Jazeker! Road to Perdition (2002) is een aanrader als je Hanks eens in een andere rol wil zien.

IJzersterke triller. Tom Hanks blijft een held voor dit soort rollen. Slotscène was indrukwekkend. Ben ook fan van Greengrass. Absolute aanrader.