12 Years a Slave (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Historisch

geregisseerd door Steve McQueen
met Chiwetel Ejiofor, Michael Fassbender en Lupita Nyong'o

Noord-Amerika negentiende eeuw. Solomon Northup (Ejiofor), een ontwikkelde zwarte man met een talent voor muziek, woont met zijn vrouw en kinderen in Saratoga, New York. Op een dag wordt hij ontvoerd en verkocht als slaaf. Niemand luistert naar Solomon wanneer die beweert een vrij man te zijn. Terwijl hij de gruwelheden van het leven als een slaaf moet ondergaan, droomt hij van een terugkeer naar huis.

avatar van Kondoro0614
Basto schreef:
Kijk Adio Zio Tom als je een realistisch beeldvan die periode wilt zien. Op elk vlak 100 keer beter

Lijkt me ook niet zo moeilijk met de label Documentaire.

avatar van Basto
Kondoro0614 schreef:

Lijkt me ook niet zo moeilijk met de label Documentaire.

Maar het is geen echte documentaire.

avatar van Kondoro0614
Basto schreef:

Maar het is geen echte documentaire.

Maakt me aardig nieuwsgierig.. Binnenkort maar even opzoeken dan ..

avatar van darlynhailey
aangrijpend en mooi verhaal over de gruwelen die een slaaf moet doorstaan
echte aanrader