Birdshot (2016)

Filipijnen

geregisseerd door Mikhail Red
met Mary Joy Apostol, Arnold Reyes en Ku Aquin

De vijftienjarige Maya werkt samen met haar vader op een afgelegen boerderij in de Filipijnen. Terwijl ze alleen door de bergen loopt, schiet ze een bedreigde Filipijnse adelaar dood, een beschermd nationaal symbool. Ze beseft niet dat ze een misdaad begaat en neemt trots de vogel mee naar huis. Kort daarna beginnen de autoriteiten een klopjacht om de moordenaar van de adelaar te vinden. Tijdens het onderzoek, stuit de politie op een andere verontrustende zaak: ze treffen in een uithoek een verlaten passagiersbus aan. Ondertussen wordt Maya's vader gearresteerd. Maya ontsnapt aan de politie en verstopt zich in het bos. Ze hoort de roep van een adelaar en volgt het geluid, dat haar leidt tot een akelige ontdekking.