Come Sunday (2018)

Alternatieve titel: Heretic

geregisseerd door Joshua Marston
met Chiwetel Ejiofor, Jason Segel en Lakeith Stanfield

'Come Sunday' is gebaseerd op een aflevering van de radioreeks 'This American Life'. Carlton Pearson is een internationaal gerenommeerde bisschop. Hij is een rijzende ster onder de evangelisten. Wanneer Pearson in een geloofscrisis terecht komt, begint hij te prediken dat er geen hel bestaat. Als gevolg wordt hij verbannen door zijn eigen kerk en gezien als ketter.

Vanaf 13 april te zien op Netflix

Redelijke film over een populaire predikant die het woord van God anders interpreteert dan de kerk waaraan hij is verbonden. Een mooi waargebeurd verhaal waaruit maar weer eens blijkt dat religie verdeelt dat veel potentie heeft, maar de film weet die niet volledig te benutten. Vooral tijdens de tweede helft zakt het wat in omdat het te oppervlakkig blijft. Chiwetel Ejiofor zet een prima hoofdrol neer.

avatar van Melksnor
Goed verhaal, een predikant die zijn eigen beleving en intuïtie predikt in de kerk. Hij ziet mensen afzien in Afrika en trekt zijn conclusie. Everybody will be saves en zal het paradijs zien. Mensen vragen zich af waarom ze uberhaupt naar de kerk gaan en stoten deze predikant af, ook de kerk neemt flink afstand en ontstaat er een onwerkbare situatie.
Chiwetel Ejiofor speelt de predikant goed, en ik krijg toch weer die onderbuik gevoelens als het over de kerk gaat die natuurlijk niet al te best in het nieuws zijn geweest.

Leuk om een keer gezien te hebben. 3*