The Dressmaker (2015)

Australië
Komedie / Drama

geregisseerd door Jocelyn Moorhouse
met Kate Winslet, Judy Davis en Liam Hemsworth

Een succesvolle mode-ontwerper keert na jaren terug naar haar geboorteplaats, een afgelegen, stoffig dorpje in Australië, om daar de waarheid te achterhalen over een traumatische gebeurtenis uit haar jeugd. Maar zowel haar moeder als de bewoners van het dorpje, waar roddel en achterklap regeert, blijken niet van plan het haar gemakkelijk te maken.

avatar van tommiew
Geweldige film!! Drama met heel veel humor gebracht, geweldig geacteerd.
Aanrader!!

avatar van K. V.
Een beetje eens speciale film. Een beetje een mix van komedie en drama.Ook een niet zo traditioneel verhaal, maar het weet wel te boeien van begin tot einde. De cast was ook nog een pluspunt en deed het prima. Verder zag de film er prima uit.
Het was eens iets anders, vond het wel een aanrader.

I’m back, you bastards.

En… dat zullen ze merken. Tragikomische wraakfilm over een vrouw, die na 25 jaar terugkeert naar haar moeder in een afgelegen nederzetting in de Australische outback, om een aantal openstaande rekeningen met dorpsgenoten te vereffenen. Jammer van de hier en daar ingelaste slapstickachtige scènes, die de film op sommige momenten en op hinderlijke wijze een onevenwichtig karakter geven. Voor het verhaal zijn die scènes totaal overbodig.
Nu moet de film het vooral hebben van het acteerwerk van Kate Winslet en Judy Davis (degelijk als vrijwel altijd) als haar schijnbaar demente moeder.

avatar van Joy4ever
Wauw, wat een tof filmpje. Bijzonder geestig ook. En wat is Kate Winslett toch een prachtige vrouw. Heerlijk einde ook. Verrassend goed dit.

Nog eens gekeken en Wat een Schitterend film is het toch
Humor en drama prima film