The Dressmaker (2015)

Australië
Komedie / Drama

geregisseerd door Jocelyn Moorhouse
met Kate Winslet, Judy Davis en Liam Hemsworth

Een succesvolle mode-ontwerper keert na jaren terug naar haar geboorteplaats, een afgelegen, stoffig dorpje in Australië, om daar de waarheid te achterhalen over een traumatische gebeurtenis uit haar jeugd. Maar zowel haar moeder als de bewoners van het dorpje, waar roddel en achterklap regeert, blijken niet van plan het haar gemakkelijk te maken.

avatar van tommiew
Geweldige film!! Drama met heel veel humor gebracht, geweldig geacteerd.
Aanrader!!

avatar van K. V.
Een beetje eens speciale film. Een beetje een mix van komedie en drama.Ook een niet zo traditioneel verhaal, maar het weet wel te boeien van begin tot einde. De cast was ook nog een pluspunt en deed het prima. Verder zag de film er prima uit.
Het was eens iets anders, vond het wel een aanrader.

I’m back, you bastards.

En… dat zullen ze merken. Tragikomische wraakfilm over een vrouw, die na 25 jaar terugkeert naar haar moeder in een afgelegen nederzetting in de Australische outback, om een aantal openstaande rekeningen met dorpsgenoten te vereffenen. Jammer van de hier en daar ingelaste slapstickachtige scènes, die de film op sommige momenten en op hinderlijke wijze een onevenwichtig karakter geven. Voor het verhaal zijn die scènes totaal overbodig.
Nu moet de film het vooral hebben van het acteerwerk van Kate Winslet en Judy Davis (degelijk als vrijwel altijd) als haar schijnbaar demente moeder.

avatar van Joy4ever
Wauw, wat een tof filmpje. Bijzonder geestig ook. En wat is Kate Winslett toch een prachtige vrouw. Heerlijk einde ook. Verrassend goed dit.

Nog eens gekeken en Wat een Schitterend film is het toch
Humor en drama prima film

avatar van RaoulDuke
Het verhaal sprak me niet zo aan, maar als Kate Winslet de hoofdrol heeft dan moet ik hem gewoon zien.
Film wist mij niet echt te boeien , wat onder andere kwam door het rommelige verhaal en het karikaturale en soms irritante karakter van de diverse personages.
De stijl deed me af en toe denken aan Wes Anderson, maar dan minder goed.
Onderhoudend was het wel, ook door de fraaie beelden en door alleskunner Winslet, die ook hier weer een geloofwaardige rol neerzet en de film mede overeind houd.

avatar van Nicolage Rico
Pfoei. Dat viel niet mee. Een dorp vol met karikaturen en chaotische, rommelige en ongrappige scènes. En dan ineens al het drama dat uit de lucht komt vallen. Enig pluspunt is Kate Winslet, zowel haar acteerwerk als haar looks.

Bij de aftiteling vroeg ik me af waar ik nou precies naar gekeken had - en nog meer waarom de users die hier iets bij geschreven hebben zo lovend zijn over dit toneelstukje.

Kende het niet, maar mijn vriendin wilde hem zien, via Netflix.... het begon mooi, beetje dark, had meer dat genre verwacht, (of gehoopt), zeker na dat geweldige begin. Eerst kwam Kate Winslet ubercool over, en zeer sexy maar helaas vond ik het zelf op een gegeven moment iets te zoetsappig worden. Maar, het is zeker wel een goede film, en op laatste stuk gaat het verhaal toch meer de drama kant op.

Echt een meesterwerkje ! locaties, acteurs, muziek, sfeer.... alles zit er in. En zeker het spel van Kate Winslet en haar moeder was briljant. Had het einde liever iets anders willen zien, maar blijf bij 5 sterren.

avatar van Epitaph
Kate Winslet ziet er nog steeds geweldig uit, ze krijgt hier een echte 'Western intoductie. De gehele film heeft wel iets van western vibe.

avatar van rep_robert
Wat een onsamenhangende bende is dit uiteindelijk geworden zeg. Het is allemaal doelbewust gedaan met wat gekke typetjes. Maar waar mensen hier Weaving de hemel inprijzen, doet het mij absoluut niets. De film is dan ook totaal niet komisch, de vele typetjes werken eerder op de zenuwen dan op de lachspieren. De dramatiek richting het einde werkt wat beter en vanaf dat moment komt er ook wat meer structuur in de film. Maar dat neemt niet weg dat je daarvoor anderhalf uur naar niets hebt zitten kijken in een prachtige omgeving.

Vlees noch vis.

avatar van david bohm
Rommelige film die niet in balans is. Ondanks de sterke cast en de interessante locatie. Op zich is de kennismaking met de inwoners geinig maar kluchtige scènes worden op vermoeiende wijze afgewisseld met ronduit drama's.