Colonia (2015)

Duitsland / Luxemburg / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Florian Gallenberger
met Emma Watson, Daniel Brühl en Mikael Nyqvist

Lena en Daniel, een jong Duits koppel, raken verwikkeld in de Chileense militaire coup van 1973. Daniel wordt ontvoerd door de geheime politie van Pinochet. Lena slaagt erin hem op te sporen in een afgesloten deel in het zuiden van het land, genaamd Colonia Dignidad. De Colonia doet zich voor als een liefdadigheidsmissie onder leiding van lekenpredikant Paul Schäfer, maar in werkelijkheid is het een plaats waar niemand uit ontsnapt.

Goeie film over een jonge vrouw die zich aansluit bij een sekte om zo haar vriend te kunnen vinden. Alhoewel dit deels gebaseerd is op de sekte in Chili, heeft het plot toch voorrang. Iets wat vooral met het nogal gemakkelijke einde naar voren komt. Wel onderhoudend over de volle lengte en een aantal spannende momenten. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van John Milton
Ja, dat was zeker niet gek. Fijn filmpje, wat mij betreft.

Drie fijne acteurs in de verfilming van een onderbelicht verhaal. Frustrerend en bij vlagen spannend. En wat kan JM nog steeds slecht tegen religekkies zoals hier getoond. Veel enger word het niet.

Best een goede film met een puike Emma Watson.
Van het kindsterretje uit de Harry Potter films is nog maar weinig te merken bij Emma Watson, ze doet het hier in dit waar gebeurde verhaal heel goed.
Schokkend verhaal ook dat momenteel wel alom bekend is.
Prima film dus die het waard is om eens te bekijken !!

avatar van Alathir
Prima film, nergens echt heel bijzonder om een topwerk te zijn maar verder is het allemaal prima verfilmd, boeiend en verveelde het geen seconde omdat ik er zelf niets van wist. Misschien heb ik onder een steen geleefd in dit geval maar uiteindelijk is dit voor mijn tijd gebeurd. Religie staat hier redelijk voorop in deze film en dat is iets dat soms erg tegen kan vallen, hier valt het mee. Op bepaalde momenten zeker spannend. Aanrader! Kleine 4*

avatar van nadrin
Goede film op enkele simplistische momenten na. Verder vondt ik Emma te soft ogend in haar rol. Maar toch de moeite van het kijken waard.

avatar van Jan met de pet
Prima film.....waar gebeurt verhaal, spannend dramatisch verhaal, heb echt genoten.....4,0

avatar van Daan258
Geen verkeerde film, mede omdat dit een waargebeurd verhaal is.
Het acteerwerk van Watson is erg sterk en geloofwaardig. De film heeft een aardig tempo en weet met namen de eerste helft best spannend te zijn. De eerste helft vond ik dan ook zeker het sterkst van de film. Wanneer de personage wat Watson zich probeert bij de sekte aan te sluiten gaf een aantal goede scenes.
Er zitten behoorlijk wat bizarre personages in en dan denkend dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt het nog wat meer creepy.
Het laatste half uur vond ik dan net wat minder. Het duurde gewoon net wat te lang en daarom ook de spannende sfeer allemaal wat minder werd.

Goed filmpje.