Truth or Dare (2018)

Alternatieve titel: Blumhouse's Truth or Dare

Thriller / Horror

geregisseerd door Jeff Wadlow
met Lucy Hale, Tyler Posey en Violett Beane

Een studente waagt zich met vrienden aan het spel 'Doen, durven of waarheid'. Dat hadden ze beter niet kunnen doen, want het spel heeft dodelijke gevolgen. Bovennatuurlijke verschijnselen duiken op die de jongeren achternazitten en hun leven tot een hel maken. Diegenen die een leugen vertellen of een opdracht niet willen uitvoeren worden genadeloos gestraft.

Vermakelijke film maar niet echt heel eng!

avatar van Glacius
mrklm schreef:
Er is geen leukere manier om Spring Break af te sluiten dan met je 6 vrienden een volslagen vreemde te volgen naar een afgelegen, onheilspellende villa waar het een gigantische puinhoop is en daar een spelletje Truth or Dare te spelen. Wanneer dat irritante ventje van school je blijkt te hebben gevolgd, is het feest helemaal compleet. Maar het verhaal wordt nog sterker: het spelletje 'leeft' en achtervolgt alle deelnemers naar Mexico waar het iedereen die heeft meegedaan aan het spel dwingt om de opdracht uit voeren, op straffe des doods. Het schijnt allemaal iets te maken te hebben met een bloedbad van jaren geleden, maar de vier (!) scenaristen peinzen er niet over om het idiote basisgegeven te verklaren. Wel gooien ze er in de tweede helft een flinke dosis melodrama tegenaan maar tevergeefs: de film is dan, net als de karakters, al niet meer te redden. De twist op het einde geeft een beetje het denkniveau weer van de makers. Dom, dom, dom.

Het basisgegeven wordt wel degelijk uitgelegd...

avatar van vranque
Leuk einde idd. Duurde lang voordat het zover was.

avatar van HollandGermany
Wel aardig en geinig, maar echt goed was het nou ook weer niet. Einde vond ik nogal een anticlimax. Ze zitten tot hun nek in het paranormale en dan grijpen ze ineens weer terug naar het aardse om het op te lossen. Ze hadden over de top moeten gaan met die tong en weet ik allemaal wat nog meer, dan was het echt krachtiger geweest. Onverwacht en een twist is niet per se beter. Verder weinig bijzonders.

avatar van UrbanDjampa
Even simpel nadenken en diegene die aan de beurt vastbinden? Vond het ook maar vreemd dat die ene jongen alle contact met buitenwereld heeft verbroken, maar 'gewoon' in een appartement woont. Die zwerver kon wel inbreken bij Olivia. Is niet helemaal duidelijk of Sam/Carter werd overgeslagen tijdens het spel. Misschien heb ik bits and pieces gemist, maar er zat gewoon meer in.

Op zeker niet helemaal geslaagd, maar als liefhebber van een griezelfilm die het meer van de scares en thrills moet hebben dan van de gore, vond ik hem toch nog acceptabel. Het tien kleine negertjes concept is altijd leuk om te beleven(wie gaat er als eerste aan, wie haalt de aftiteling?), en verbloemd bijna dat de intrige hoe langer de film duurt steeds onbegrijpelijker en gekker wordt. Ook ongeloofwaardige verhalen moeten nog enigszins geloofwaardig blijven om te werken, en de heer Wadlow permitteert zich net een paar zogenaamde spitsvondigheden te veel. Vandaar dat Truth or Dare meer spannend dan echt eng is, een qua opzet enigszins vergelijkbaar project als Final Destination was kwalitatief toch beter en vooral amusanter. De deur na een vervolg staat wagenwijd open, maar een hele reeks films ziet ik niet gebeuren, daarvoor is het allemaal net wat te broos uitgewerkt. Ach, met enige goede wil zou je er nog wat kritiek op de Amerikaanse samenleving in kunnen ontdekken: Amerikanen die in de problemen komen als ze op vakantie in Mexico gaan?...Aanvankelijk lijkt het alsof de heer Trump persoonlijk deze film heeft gesponsord. Maar zie, op het einde kiest Hale er duidelijk voor om vooral zichzelf en haar vriendin te redden ten koste van onschuldige Mexicanen. En dat terwijl ze in het begin van de film bij een van de weddenschappen stellig verklaart eerder haar eigen reisgroep op te offeren dan grotere aantallen anderen.....Toch niet zo dapper als ze zich soms voordoen die Amerikanen.

avatar van filmkul
Redelijke horror/thriller. Het verhaal is best leuk bedacht, maar kent wat plotgaten. De uitwerking is aardig. Wadlow weet de kijker best goed mee te krijgen in het meedenken met de hoofdrolspelers om uit de vicieuze cirkel van het spel te komen. Helaas is het einde wat minder, maar de verwijzing naar de truth-stelling in het begin van de film is leuk gevonden. Verder verloopt de film vlot en bevat wat spannende momenten. Het acteerwerk is redelijk. 3.0

avatar van umbra
Kon me wel vermaken, verveelde geen moment.

avatar van Drifter
De hele film was goed tot het einde. Wat ongelooflijk slecht. Anderhalf uur verspilling van tijd.

avatar van Warp
Drifter schreef:

Anderhalf uur verspilling van tijd terwijl hij juist goed was op het einde na?

avatar van Drifter
Inderdaad. Na anderhalf uur erachter gekomen dat de film geen plot heeft.

avatar van mixmaster
Slap aftreksel van ''The Final Destination'' films, nu in een vorm van het spelletje Truth or Dare.

100 minuten slap gelul en weinig spanning, gewoon saai en langdradig.

mixmaster schreef:

100 minuten slap gelul en weinig spanning, gewoon saai en langdradig.

Daar dacht ik ook meteen aan .

avatar van IH88
“It dared me to choose which one of you to kill.”

Truth or Dare is zo’n belachelijk slechte horrorfilm dat het bijna leuk wordt. De personages zijn allemaal ook ongelooflijk onsympathiek (met uitzondering van Brad), en dat maakt de moordpartijen ook wel vermakelijk om naar te kijken. Domme personages doen nog dommere dingen, en het is een compliment waard dat de acteurs het allemaal overtuigend weten te brengen. Het spel Truth or Dare wordt een regelrechte slachtpartij. Een leuk concept, maar de uitvoering is matig. Met een belachelijk einde, wat dan wel weer passend is.

avatar van Ajax&Litmanen1
Echt heel erg slecht zeg. Truth or Dare is zo'n typische Blumhouse mainstream film, maar dan ook nog eens totaal niet vermakelijk, wat die films normaal ondanks lage budgetten en matige acteurs wel zijn. Het plot is langdradig, de cast is vervelend en spannend wordt het nooit. En ik ergerde me ook aan die blikken in iemands gezicht als ze dat ''truth or dare'' zaten te roepen. Ik weet niet, de film wekte gewoon met alles een hoop irritatie bij me op. Gemiste kans, het concept was namelijk best oké.

avatar van Kondoro0614
Gisteravond de film gezien de we bijna in de bioscoop hadden bezocht. Gelukkig hebben we met z’n vieren maar besloten dit niet te doen want de film was het totaal niet waard om te bezoeken in de bioscoop, al zou ik er dan anders over denken zo’n film thuis bekijken vind ik vaak toch een stuk leuker. De film is mij in ieder geval redelijk bevallen, ik kende het concept met ‘Truth or Dare’ nog niet in een film (zijn er vast wel meer van gemaakt) maar ik kon er nog best naar kijken. Het werd jammer genoeg gewoon nergens een bijzondere horror en dat was jammer.

“It dared me to choose which one of you to kill.”

De cast is redelijk. Geen bekende gezichten zoals ik toch enigszins gehoopt had maar, ze deden het niet heel slecht. Lucy Hale deed het prima, mooie meid ook. Geen bijzondere rol als Olivia al staat ze wel in de spotlight omdat het eigenlijk door haar een beetje begonnen was. De rest van de cast deed het prima, niet verbijsterend goed maar ook niet heel bijzonder. Eigenlijk te standaard om wat echt over te vertellen.

Blumhouse heeft vaak geinige horror films die op de markt komt. Vaak wel films die wat publiek trekt en ook wel erg toffe producties bevat. ‘Truth or Dare’ valt daar helaas niet echt onder, misschien dat de film wel wat publiek trok maar of ik het nou een bijzondere film wil noemen dan pas ik liever. De film is nergens speciaal, dit omdat we dit soort films wel vaker voorgeschoteld krijgen: elkaar vermoorden tot de laatste over blijft. Vrij standaard, alleen met het spelletje er bij vond ik wel weer eens wat vernieuwend al maakt het de film nog steeds niet speciaal.

“The game is real! Wherever you go, whatever you do it will find you.”

Het verhaal was redelijk. Een groepje vrienden word mee gevraagd om mee te gaan in een gebouw / grot (wat het was heb ik zo gemist), en daar het spelletje ‘Truth or Dare’ te spelen. Carter (was volgens mij de gene die hun mee nam) verteld alleen dood leuk waarom hij dit deed en verteld Olivia dat het spel echt is en ze met haar vrienden nu mee doet aan het spel, wat ze natuurlijk niet wil. Ze moeten nu met zijn allen het spel door spelen met de regels die men heeft opgelegd maar komen er al snel achter dat het niet makkelijk is en de één na de ander overlijd door het spel.

Nee, nergens was het echt speciaal en was het meer een doorsnee horror film die geen enkel moment echt bijzonder werd. De overname van de demon die het spel te pakken heeft was leuk, zeker als hij de mensen veranderde als men niet mee deed met het spel maar daar blijft het wel bij.

avatar van Jeilloc
Heb je Lucy Hale, Landon Liboiron en Hayden Szeto in je cast, krijgen ze het voor elkaar om een zwaar cliché verhaal te schrijven en die heel matig te laten uitvoeren. Duidelijk niet wat ik er van had gehoopt.

avatar van schumacher
Middelmaat filmpje, wat braaf ook.
Ondanks alles toch uitgekeken, mede door de mooie dames, die kunnen mij vaak wel doen blijven kijken haha.

avatar van Noodless
Truth or Dare (2012) vond ik wel vermakelijk, maar deze slaat de bal toch wel helemaal mis, vooral naar het einde toe. Het gegeven leek best leuk, maar de uitwerking is flauw waarbij de verschillende personages vaak voor de gemakkelijke keuze ( de waarheid ) kiezen en de consequenties van hun vroegere daden en de gevolgen niet inzien of wel heel gemakkelijk opnemen. Oké, naderhand wordt het wel vlug duidelijk dat durven geen optie is., maar wat hebben die personages onderling toch veel op hun kerfstok. Best ook redelijk wat irritante personages aanwezig en het acteerwerk zelf is matig. Weinig spanning en een tegenvallend, flauw slot. 5/10

avatar van Daan258
Een beetje wat ik ervan verwacht had.
Gewoon een aardig tussendoortje die lekker wegkijkt. Soms komt het een beetje knullig over en hadden ze het van mij zeker een stuk harder gemogen dan zo highschool achtig. Maar zeker goed kunnen vermaken. De film verveeld eigenlijk nergens maar mocht de horror wel wat meer aanwezig zijn.
Het acteerwerk was niet altijd even best en het verhaal ie wat simpeltjes.

Toch een 2.5
5,5/10

avatar van james_cameron
Karig horrorwerkje, bevolkt door vrij vervelende personages en voorzien van een vergezocht plot. Het heeft veel weg van de Final Destination-reeks, vooral qua spanningsopbouw, maar uiteindelijk pakt alles helaas nogal mat en ongeïnspireerd uit. Kijkt vlot weg, maar even vlot weer vergeten.

avatar van Spartaan1986
Door het vlotte tempo en het vermakelijke verhaal kijkt de film makkelijk weg. Het acteerwerk was niet altijd even top en origineel was het zeker niet maar vervelen deed de film geen moment. Het einde is wel wat vergezocht overigens.

De film was wel goed, alleen nogal een raar achterliggend verhaal.

NRT
Heb me vermaakt. Het concept is origineel. Wie speelde vroeger niet doen, durven of waarheid? Maar er is natuurlijk veel afgekeken van andere horrorfilms. Prima voor een avondje.

avatar van john mcclane 2
Erg goede horror film , origineel met uitstekende gore .
Laat deel twee maar komen .

avatar van rondh
Veel negatieve reacties. Ik vond het allemaal wel meevallen; Origineel is het niet. Actreerwerk is gemiddeld, zeker niet goed, maar niet irriterend slecht. Dit soort films moet je sowieso niet gaan kijken alsof het toppers moeten worden. Gewoon kijken en ontspannen (soort van). Gewoon leuk

avatar van lars-pixar
Blum House presenteert hier weer een leuk horror filmpje. Truth or Dare mag dan wel niet origineel zijn of geloofwaardig overkomen, toch bevat het genoeg goede scenes om mee vermaakt te worden. Het verhaal is leuk bedacht en de uitpak daarvan is redelijk tot film gebracht. In eerste instantie is het nog een genot om er naar te kijken, maar langzamerhand lijkt het wel veel van het zelfde te hebben. Hierdoor is het nog even wachten tot het verhaal richting een einde gaat toe werken. Toch blijft het allemaal nog wel redelijk interessant en vermakelijk. De casting werkt daarbij leuk mee met niet veel beter acteerwerk dan je kan verwachten. Regisseur Jeff Wadlow pakte eerder beter uit met Cry Wolf, maar met Truth or Dare weet hij ook leen euk filmpje tot stand te brengen.

avatar van Aapje81
Standaard horrorwerkje dat erg doet denken aan een update van Final Destination (2000). Het scenario was nogal stompzinnig maar zal vast aardig inspelen op de belevingswereld van de gemiddelde tiener.

Het acteerwerk was nog wel redelijk en hoofdrolspeelster Lucy Hale speelde nog best overtuigend maar dat maakt dit nog geen goede film. Alles bij elkaar was de film vrij snel voorbij en dat is altijd wel een pluspunt.

Redelijk!

Als echte horror liefhebber vond ik dit echt bagger. Dan vond ik die van 2017 beter. Denk ik. Die was ook niet al te best, maar had nog een beetje dat gore dat ik dan weer kicken vind.
Tja voor de rest is alles hierboven al gezegd.