ad

Alternatieve titel: Brother's Keeper

Geregisseerd door: Mel Damski

Met onder meer: John Cena, Patricia Clarkson en Danny Glover

Over Legendary

"Some Legends are born out of Struggle."

Cal Chetley is een zeer slimme jongen van vijftien. Hij wordt vaak gepest omdat hij klein van stuk is en niet ‘blue collar class’ is, zoals zijn medescholieren. Mike, de broer van Cal en ooit school kampioen worstelen, liet hem en zijn moeder achter na een tragisch auto-ongeluk waarbij hun vader omkwam en waarvan Mike zichzelf de schuld van geeft. Cal besluit mee aan het kampioenschap voor school worstelen en hoopt op de hulp van zijn broer. Maar nog belangrijker: het herenigen van het gezin.

image

Q Jones

John Cena in een drama, het zal mij benieuwen in The marine en 12 Rounds was hij wel goed op zijn plek maar in een drama??

cm_punk

The Marine was poep man . Ik kijk wel uit naar deze film. 12 Rounds was idd te pruimen.

Wie heeft er trouwens gestemd? Dat kan natuurlijk niet.

Q Jones

Nee ik vond The marine ook wel vet lekker lompe actie en het zag er allemaal wel aardig uit. Ik denk alleen niet echt dat Cena acteer skills heeft, ik ben erg benieuwd hoe hij het er van af gaat brengen in deze film.

Enige positieve aan The Marine was Robert Patrick

avatar van rogymbo

rogymbo

Mooie film die me vanaf minuut 1 boeide en niet meer los liet. Het is niet de meest originele film maar wat nog wel tegenwoordig. Het doet niets af aan het feit dat het een vermakelijke film is!

Q Jones

Wat een uiteenlopende cijfers zeg ik ben echt heel benieuwd

avatar van ken1976

ken1976

Standaard dramafilm, niets bijzonders of nieuws!!!

2,0 sterren!!

avatar van ags50

ags50

Hè jakkes, die irritante Danny Glover speelt mee !!

avatar van Waku

Waku

Ondanks een niet verrassend en eigenlijk weinig origineel verhaal is deze "Legendary"prima in orde.

Omdat het verhaal dik in orde is en de cast naar behoren acteert is ook de rol van John Cena ruim voldoende.

Hij overtuigt als norse broer met klein hartje.

Er valt weinig negatiefs aan te merken op deze "Legendary".

Hij kijkt lekker weg en laat een positieve indruk achter.

Al is het alleen al omdat het einde niet zomaar standaard en voorspelbaar is als in de meeste films genre.

3*/3.5*

cm_punk

Danny Glover had de mooiste rol. Zeer bescheiden maar toch van grote waarde. Patricia had hier een terechte prijs (of nominatie) voor gekregen. Muziek paste goed bij de bepaalde scene's

Na de belabberde The Marine, en een redelijke 12 rounds nu een goede Legendary met Cena. Beste WWE film tot heden.

avatar van Showey

Showey

Een drama, normaal niet zo weg van, maar hier had ik echt zin in om naar te kijken. Waarom?

Cena is toch iemand die ik wel kan waarderen. Hier krijgt hij ook een geschikte rol in. 12 Rounds is een totaal andere rol als in deze film, maar ook hier weet hij me te overtuigen dat hij wel degelijk goed kan acteren.

Naast Cena spelen o.a Graye en Glover ook goede rollen.

Film zelf is zoals een drama in mijn ogen moet zijn. Er is leuk gespeeld met het worstelen. Het doet mee een beetje denken aan Karate kid, maar toch bevat deze film een andere sfeer.

Leuke film om te kijken vandaar de 4,5!

avatar van totkijkdanmaar

totkijkdanmaar

Viel mij tegen. Cena speelde weliswaar de beste rol die ik van hem tot nu toe heb gezien (veeeeel beter dan zijn actiefilms, maar ja, ik hou ook niet zo van dat genre) maar zijn rol in de film is eigenlijk net te klein om die te kunnen redden. Hij was ook meteen de beste acteur, want de rest van de cast viel wat tegen. Vooral van Glover had ik meer verwacht, al moet gezegd worden dat hij helemaal gehinderd werd door een gebrek aan speeltijd.

Wat mij het meest stoorde was de matige kwaliteit van de dialogen. Die stonden veel te vaak bol van overdreven/vals/Amerikaans sentiment. Dat ging me echt een beetje de keel uithangen op een gegeven moment.

Het verhaal op zich was niet erg origineel, maar nog wel redelijk uitgewerkt. De worstelscenes werden behoorlijk goed in beeld gebracht.

Al met al een zes minnetje, ofwel 2,5*

avatar van PascaL

PascaL

Erg mooie film. Cena en vooral de jongen die Cal speelt doen het erg goed. Kippenvelmomentjewanneer bleek dat RED de coach van cal's vader was..

Cena! nu terug naar actie films

totkijkdanmaar schreef:

Spreek jij jezelf nu niet tegen? Hoe kan jij hem dan beoordelen als je m te weinig screen tijd vond hebben? Een voetbal wedstrijd kan je ook niet beoordelen door maar 10 min. te zien van de 90.

avatar van tal1b

tal1b

ken1976 schreef:

Standaard dramafilm, niets bijzonders of nieuws!!!

2,0 sterren!!

standaard 'sport' film wel ja, maar toch, mede dankzij het eind, een prima film.

zeker de moeite waard, zeker meer dan 2 sterren.

avatar van james_bond_008

james_bond_008

De film kijkt wel redelijk weg, prima voor een avondje niks doen.

het verhaal is oké en het acteerwerk ook. De film heeft wel wat weg van de karatekid.

avatar van daxclusive

daxclusive

• 1997 stemmen

Sterke film van John Cena.

Een vermakelijke film die gemakkelijk weg kijkt.

Ideaal voor een avondje thuis.

scorsese

Goed sportdrama waarin een jongen in de voetsporen treed van zijn vader en zijn grote broer. De sport is ondergeschikt aan het drama waarbij het familiverhaal het middelpunt van de film vormt. Voorspelbaar in opzet en ook het einde zie je al mijlenver aankomen. Maar dat mag de pret niet drukken, want de film kijkt verder lekker weg en het acteerwerk is ook naar behoren.

avatar van Veni Vidi Film

Veni Vidi Film

Aardige "feel good" film die zo van Disney had kunnen zin (of was hij dat ook...). Het is allemaal redelijk voorspelbaar, maar desondanks kijkt het lekker weg.

gauke

Een serieus en sentimenteel, maar saai drama, dat eerder op een tv-film dan op een biosversie lijkt. Het draaiboek is zwak, er is geen fantasie, niets nieuws onder de zon, noch enige creativiteit en de regisseur probeert met een beetje familietragiek (tranentrekker) en een clichématig einde te scoren. On deze film nog een beetje te redden wordt er nogal wat van de cast verlangt, echter ook deze gaat mede ten onder in de neerwaartse spiraal.

avatar van MizKriz

MizKriz

Heel erg pakkend verhaal.

John Cena, die dit toch op magische wijze brengt,

Chique film!!

avatar van Elkie Brooks

Elkie Brooks

Film komt langzaam op gang. Goed genoeg om tot het einde te blijven kijken.