Supercross (2005)

Actie / Drama

geregisseerd door Steve Boyum
met Steve Howey, Mike Vogel en Sophia Bush

De broers K.C. en Trip Carlyle zijn fervente motorrijders die dromen van een professionele carrière binnen de motorsport. Wanneer K.C. een contract krijgt aangeboden bij een topteam blijft Trip teleurgesteld achter. K.C.'s vreugde is echter van korte duur. Hij blijkt enkel aangenomen te zijn om de weg vrij te maken voor de ster van het team, de arrogante en oneerlijke Rowdy Sparks. Trip werkt intussen aan zijn eigen carrière en komt daardoor uiteindelijk tegenover K.C. te staan. Maar wanneer het noodlot toeslaat, worden de broers alsnog gedwongen samen te werken...

Als dit ook zo'n torque verhaal wordt laat dan maar...

ps. hier is de trailer...

Mike Vogel & Sophia Bush.. Zelfs als het verhaal suckt heb ik nog altijd mn favoriete actrice & een heeeeel mooi hoofd om naar te kijken =) !

avatar van Fonzo
Iemand enig idee of deze film al op dvd uit is Nederland, of wanneer deze uitkomt?

Ja, hij gaat binnenkort uitkomen. Heb hier de viewing dvd liggen (september-oktober zou hij gereleasd worden)

Het is een film die eerder race fans en kinderen gaat aantrekken, maar een echte hoogvlieger is dit niet. Er zitten wel enkele mooie stunts in. Maar het verhaal is niet erg origineel.

daboymango schreef:

Enig idee of deze dan ook nederlands ondertiteld is?

avatar van De_Hollander
Goeie film, hij boeide me van het begin tot het einde

Matige film, standaard verhaal en weinig specials.

avatar van nachtvlinder
ik heb hem niet gezien maar de imbd score is zeer opmerkelijk!

Geen beste film,de aftiteling begint op de 72ste minuut met een intro van ongeveer 3 minuten en van deze minuten zie je ongeveer 25 minuten motorcrossen.
Nou ga maar na hoeveel minuten er voor het clicheverhaaltje over blijft.
Tja als je gek bent van motorrijden is het misschien nog te pruimen.

idd wel cliche maar ik vond m gewoon leuk om naar te kijken, als je idd van motorcross houdt....

avatar van Fonzo
Heb hem intussen gezien, moet zeggen Top film voor de echt motocross liefhebber(en dat ben ik).

avatar van matthijs_013
Ondanks een fijne verschijning van Sophia Bush is de IMDb rating helaas meer waarheidsgetrouw.

avatar van dekrd
Fonzo schreef:

Dus je hebt eerst 5* gegeven en hem daarna pas gekeken!?!?!?!?

Lekker handig als iemand hier voor een serieuze beoordeling kijkt!!

Achmed
Film is niet al te best , 3* voor Sophia Bush

dekrd schreef:
Dus je hebt eerst 5* gegeven en hem daarna pas gekeken!?!?!?!?

Lekker handig als iemand hier voor een serieuze beoordeling kijkt!!

De 5 staat bij alle drie de reactie's als je het goed bekijkt, heb de film echt niet 3 keer een 5 gegeven hoor.

avatar van DjFrankie
Houdt je van motorcross dan is dit je ding, verders niet bijzonder.

Ik vond er niets speciaals aan; ben ook geen motorcross liefhebber.
Ik heb nu pas gekeken omdat Mike Vogel erin meespeelde die ik zeer goed vond in de serie
"under the dome"en Robert Patrick ,de "slechte" in Terminator en andere b-films..
Dus: oninterressant voor de "leek " maar motor liefhebbers zullen dit wel goedvinden.

avatar van Gang_Star
Leuk onderwerp, maar helaas toch een matige film. Karakters waren niet interessant en de film heeft een matig verhaal. Het wordt nog een klein beetje goedgemaakt door de (geregeld) vrij spectaculaire racescenes, maar helaas is dat dan ook het hoogtepunt.