Born to Race (2011)

Alternatieve titel: Born 2 Race

Actie

geregisseerd door Alex Ranarivelo
met Joseph Cross, John Pyper-Ferguson en Brando Eaton

Danny Krueger is een jonge rebelse straatracer die goed op weg is om in de problemen te komen. Na een ongeluk tijdens een illegale straatrace wordt hij naar een klein stadje gestuurd om bij zijn vervreemde vader, een uitgerangeerde NASCAR racer, te gaan wonen. Wanneer Danny besluit om mee te doen aan de NHRA High School Drags, is hij genoodzaakt de hulp van zijn vader in te schakelen om de lokale held uit te schakelen.

Uitstekende race film in de stijl van het eerste deel van de Fast and the Furious , het verhaal is wel bekend ook met de nodige clichés maar dat doet niks af aan deze onderhoudende film. Ook kleine rol Sherry Stringfield (ER) als de moeder van Danny Krueger .

ach ik heb me best vermaakt.

als je van Fast and the Furious houd is ie zeker te doen

avatar van erpunited
Lekkere racefilm. Heb me uitstekend vermaakt

avatar van tal1b
goeie racefilm idd. Ondanks het doorsnee verhaal met clichés was het toch leuk om te zien.

avatar van RickZ
Puberale Bfilm over straatracers met een beetje race-actie (maar wel steeds hetzelfde) en dom, dun en zeer voorspelbaar verhaaltje. Doelgroep: pubers die niets te doen hebben (bv omdat hun Blackberry niet meer werkt).

avatar van zorro
heb me prima vermaakt met deze film wat een mooie wagens zeg veel actie alleen het einde hadden ze wel wat beter kunnen maken

avatar van tal1b
grappig omschreven doelgroep rickZ, niet alles over één kam scheren he?

RickZ, volgens mij praat je gewoon over jezelf en vond je de film tegenvallen omdat er niet meer tietjes in zaten Ik val namelijk totaal niet onder je doelgroep en vond de film best wel te doen. Qua verhaal hoef je dit soort films niet te kijken, want je kan na 1 minuut al verzinnen hoe de film gaat lopen, combineer dit met het hele cliché register van films en je houdt niks over. Hetgeen overblijft is precies waar de film om draait. Visueel prima verzorgde race beelden en zeer gelikte wagens

avatar van Ya' Qub
Vind het jammer dat het blijkbaar moeilijk is voor een aantal mensen om hun mening te geven over de film én niet over het commentaar van anderen over de film !!
Gelukkig houdt niet iedereen van dezelfde films, zou een gouden zaak zijn voor de bioscopen en de filmmakers .
Vond zelf deze film een slap aftreksel van de eerste F & F .
Máár, dat is mijn mening !

avatar van MovieHolic
Is dit niet een beetje een cliché verhaal?

Pff jongens van 17 die op een of andere manier al zoveel rij ervaring en geld hebben om in z'n snelle wagens te rijden.

In alle facetten van de film een zwak aftreksel van the fast and the furious reeks. Heb mij niet heel erg vermaakt tijdens de film en de film is erg voorspelbaar.

mauwiewauwie
Scheur maar raak voor een knaak low-budget productie die wel leuk weg kijkt! Het is geen hoogvlieger maar zeker de moeite waard voor de mooie auto's

avatar van MovieHolic
Inderdaad een TFTF rip-off, verder wel ok allemaal, maar niets speciaal en een soms zelfs storend cliche verhaal. Ik ben gek op snelle wagens dus heb me wel vermaakt

avatar van Hollywood007
Hier is niks aan. Goedkoop afkooksel van de fast and the furious films. Slecht geacteerd en slechte special effects. Te voorspelbaar.

Racefilms: graag....maar dit....nee dank je. Niks voor mij.

Dit is echt een zeer vermakelijke film als je van snelle auto's houdt!
Mijn voorkeur: Impreza in de hoofdrol.
Zoals eerder vermeld net als F&F maar meer racen...
Goede special effects. Aanrader dus.

Geen originele verhaallijn, geen bekende acteurs,
en ok ja, misschien een zwak afkooksel van The Fast and the Furious.
MAAR... Vond deze film best OK, ontspannend en absoluut geen moment gehad dat ik hem wilde afzetten.

avatar van Barry83
De auto's waren gewoon vet. Beetje in F&F stijl. Maar acteerprestaties waren ontzettend slecht en einde van het verhaal zag je al mijlenver aankomen. Slappe hap. En wat heeft die Danny (Joseph Cross) een vreselijk arrogante rotkop zeg...bah !!

avatar van Pazmaster
Matige film met een matig verhaal waarin ook matig geacteerd wordt. Misschien leuk als je van racen houdt maar ik vind er niet veel aan. Veel clichés en een hoop haantjesgedrag. Het wordt nergens echt interessant en allemaal veel te voorspelbaar. Een magere 2,5 ster

avatar van FunkStarr
Gewoon een leuke b-film, en misschien afgekeken van TFTF maar dan kijk ik liever hier naar. Met misschien 1% van het budget wat TFTF heeft gebruikt toch een onderhoudende film maken terwijl TFTF gewoon een commercieel en zwaar overdreven nep filmpje is. Acteerwerk was ook weinig verkeerd aan, de auto's waren vet, Eaton acteerde zelfs top, goeie kop ook. John Pyper-Ferguson als vader van Danny vond ik ook niet slecht gespeeld. Mooie dames ook in de film. Een dikke voldoende.

leuke race film. Ik heb me wel vermaakt en daar gaat het om. Maak niet uit of het een dure of geen dure film is. goede film!!!!

avatar van missy85
Leuke film ! Heb me zeker vermaakt met de mooie auto's, vooral de zwarte mustang, dat was mijn favo:-)
Verhaal was leuk, de film had veel weg van The Fast en The Furious. Acteerwerk was prima, niets op aan te merken. Alleen dat eind had wel iets beter uitgewerkt kunnen worden. Dat was het enige aan de film wat beter had gekunt...

avatar van henkula
Er worden in deze film geen grapjes gemaakt over de achternaam, noch is er van nachtmerries sprake. Het verhaal moet om het racen draaien, ik geef het je maar te doen.

avatar van xaid
Goodfella1812 schreef:
Kunnen clowns als 'onhell' niet gewoon verbannen worden hier. Elke film, goed slecht of barslecht 5 sterren geven verpest deze hele site.
zo ken ik er ook nog wel een paar.. oa tattoobob

avatar van jarno1975
xaid schreef:
zo ken ik er ook nog wel een paar.. oa tattoobob

Ik zie bij TattooBob toch geen rare stemverdeling hoor.

Gewoon een redelijke film als je van mooie en/of 'snelle' bolide's houd.
Vind het alleen wel jammer dat de races niet wat realistischer zijn in dit soort films, want dat is toch waar het uiteindelijk om zou moeten gaan? **** op de 1/4 neer zetten met een 2004 sti waar bovendien een 2.0 in hangt ipv een 2.5 met stock sti intercooler (voldoende tot +/- 320pk) die een 700+ pk run(heb je nodig voor zo'n tijd) neer zet. NOT

ipman-99
"Only One Can Win It All." ... " !!!

Fantastische Actiefilm !!! Heerlijke en tevens zeer vermakelijke Actiefilm aka Racefilm !
Deze heerlijke adrenaline Racefilm viel nooit stil en de wagens zagen er bijzonder gelikt uit !
De wagens kreunden en brulden erop los !
De cast levert mooi werk met ook de nodige aandacht voor de menselijke kant van het verhaal !
John Pyper-Ferguson alias de vader van Danny zette een geweldige 'menselijke' performance neer !
Heerlijke races/autoachtervolgingen volgen/wisselen elkaar af in een turbo tempo !

avatar van danny61
Een redelijke film de gulden middenmoot , er zijn er al zoveel van dit soort gemaakt 3 op5

avatar van NielsG60
Zojuist gekeken, en vondt het een zeer goede film! Keek leuk weg, en werd dr goed in meegenomen.

Tuurlijk is het ala The fast and the Furius, maar ze hebben dr een leuk en goede film van gemaakt!

avatar van Phantasm
Redelijke racefilm, geen hoogvlieger, valt voor een keertje te doen.

avatar van schumacher
Vermakelijke film, natuurlijk nie zo goed als fast en need for speed maar toch leuk.

Weet iemand waar deel 2 van Born to race is. Ik kan de film nergens vinden niet op Netflix niet video land of kodi. Kan iemand mij helpen

Weet iemand of er toevallig een deel 2 is van Born to race