Barefoot (2014)

3,02

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Andrew Fleming
met Evan Rachel Wood, Scott Speedman en Treat Williams

Het zwarte schaap van een welgestelde familie ontmoet een psychiatrisch patiënte die haar hele leven geïsoleerd is opgevoed. Hij neemt haar mee naar zijn broers huwelijk om zijn familie ervan te overtuigen dat hij weet wat hij met zijn leven wil. Zij weet, op haar beurt, met haar charmes de nodige indruk te maken op de familie en al gauw ontstaat er een onvoorstelbare liefde tussen de twee.

33 BERICHTEN 10 MENINGEN
avatar van DonOswaldo
Leuk!

Origineel niet gezien, voel daar ook niet direct de neiging toe. Dit was iig erg genietbaar. Had een drama/komedie verwacht, maar de nadruk ligt vooral op laatstgenoemde. Wat er aan drama aan bod komt is wel effectief, dat wel, al mocht er iets meer van zijn. Romantiek is over de gehele lijn voelbaar, zonder daarbij te aanwezig te zijn. Het, al dan geremakede, verhaaltje is leuk uitgewerkt en de film komt lekker snel op gang. Doch is het vooral Evan Rachel Wood die de film maakt en haar leuk, schattig karaktertje ontzettend goed neerzet. Niks ten nadele van de overige cast, maar zij steekt er wel bovenuit.

****

avatar van gillie24
Aangenaam.

Evan Rachel Wood maakt deze film. Zij zorgt voor de humor, zij zorgt voor het drama en zij zorgt voor de romantiek. De overige castleden zijn goed, maar Wood trekt de gehele film naar zich toe. Erg knap hoe zij een 'psychiatrische patiënt' zo charmant en lief weet neer te zetten.

Het verhaal wordt leuk genoeg gebracht en de speelduur van 85 minuten is precies goed.

avatar van Leo1954
Gewoon een schattige film, met een glimlach.

Een soort van roadtrip-achtige moeizame, vreemde romantische komedie, in de vorm van een onzinnig sprookje met een ongelooflijk stompzinnig bedacht script, die geen moment kon overtuigen. Het centrale thema "geestesziekte" werd dusdanig serieus benaderd dat het verstikkend werkte en aan de andere kant resulteerde in een aantal gênant pijnlijke scènes waar ik niet om heb kunnen lachen; in de kern waren ze zelfs beledigend voor mensen met echte psychische problematiek. En magisch wilde het allemaal sowieso niet worden. Scott Speedman tenslotte beschikt wel over een natuurlijk charisma.

Aangename Rom/Kom met een geweldige chemie tussen Scott Speedman en een briljante Evan Rachel Wood verder nog rollen van J.K. Simmons (Oz) , Kate Burton ( Greys Anatomy) en Treat Williams. Nogmaals een lekkere feel good movie .

Lief,warm liefdesverhaal. Verhaal die je pakt dankzij prima acteerwerk. Goede chemie ook tussen beide hoofdrolspelers.Met name Evan Rachel Wood ontroert en vertederd.3·5*

avatar van wwelover
Lieve film, niet heel bijzonder maar door de chemie tussen de twee hoofdpersonen erg aanstekelijk. Evan Rachel Wood is erg sterk en schattig in de film en ook Scott Speedman doet het goed en deed me beetje aan Bradley Cooper denken. Het verhaal is ok en misschien ietwat onrealistisch maar dat stoort niet. De film is niet hilarisch maar zorgt wel voor een glimlach.

avatar van blurp194
Fijne en vooral ontzettend lieve film.

Vooral erg mooi gespeeld door Evan Rachel Wood, die een bijzonder goede rol neerzet en met haar schattige zonnige maar ook breekbare en hulpbehoevende karakter de hele film tot iets magisch maakt, de wereld tot een betere plaats maakt, en de onvermijdelijke positieve invloed op Scott Speedman en zijn ouders uitoefent. Het verhaal lijkt misschien wat onrealistisch en vermijdt de echte onderliggende problematiek misschien wat makkelijk, maar er wordt ook wel een aanzet tot een verklaring gegeven waardoor ik er wel in geloof - en sowieso is het geheel eigenlijk een stuk realistischer dan de gemiddelde romantische komedie.

En we krijgen ook nog een mooie road trip te zien. Mooie beelden van het Amerikaanse landschap, absurde avonturen en een paar hartbrekende momenten. Verplichte onderdelen voor een road trip haast, maar wel erg mooi gedaan - en zonder dat soort dingen is het ook niet echt een road trip.

J.K. Simmons heeft een leuk bijrolletje als de ietwat Freudiaans aandoende psychiater. Dat is dan het enige wat mij opvalt als een verschil tussen wat we in de film zien en hoe het in het echt toegaat - deze psychiater kan toegeven dat het mis had. Heb ik in het echt nog niet meegemaakt.

avatar van Dominootje
Misschien iets te overgewaardeerd nu, maar het was zeker een mooie film met een interessante invalshoek!

Ben nu ook wel benieuwd naar meer acteerwerk van beide hoofdrolspelers..!

Een heerlijk vermakende film van het begin tot het eind en verveeld geen seconde! Je zit de hele film met een lach te kijken, het is misschien een beetje het standaard rom/kom verhaaltje maar wat het doet doet het wel goed en met een leuke twist!

het verhaal gaat over een man die een ''onrustig'' leven heeft, gokken..vrouwen
En dan op zijn werk een ''aparte'' (letterlijk) vrouw tegenkomt en die hij dan meeneemt naar een etentje met zijn familie....

Klinkt standaard, inderdaad maar doet alles wel goed en met een leuke twist!

acteerwerk is prima, en heerlijke film om te zien gewoon...

Best een goede aangename film, een echte feelgood movie. Goed acteerwerk en prima chemie tussen de hoofdpersonages.

voor de mannen: waarschijnlijk een film die je het beste tijdens een date of met je vriendin kan kijken

Af en toe is het allemaal wat langzaam, maar niet tot vervelends toe. ik heb er best van genoten.

avatar van PSV_Supporter
Prettige film om naar te kijken. Mooi geacteerd, duidelijk stukje chemie tussen het stel.
En hoewel het plot aardig voorspelbaar is, is het toch verfrissend en origineel.

avatar van cantforgetyou
Wat een zeer slappe film. Wat is het genre eigenlijk? Komisch is die niet? Romantisch is die niet? Het keek nog aardig weg door de knappe hoofdrolspeler, maar erg sympathiek was deze ook niet. Evan Rachel Wood was totaal miscast. Nog vlees nog vis persoon. Nee, deze is echt niet de moeite waard om te kijken.

avatar van Gish
Barefoot is een aangename roadtrip met een leuke rol van de ontwapenende Evan Rachel Wood. Geen bijzonder origineel verhaal, maar wel een film die met liefde is gemaakt. Aanrader.

avatar van laurel
Een kleine, maar héél leuke film. Uitstekend spel door Evan Rachel Wood.

avatar van hutsekluts
Flauw, nergens meeslepend en Evan Rachel Wood zet een bijzonder ongeloofwaardig karakter neer. Scott Speedman speelt nog aardig maar de chemie tussen de twee hoofdrolspelers is ver te zoeken. Leuk in deze film was vooral de camper

Erg goede film! Hier hou ik wel van! Van het begint tot eind zeer boeiend!

avatar van sean-penn
Leuk om te zien hoe de meningen zijn verdeeld. De een vind het leuk of geweldig en de ander vind het flauw en slap. Het belangrijkste is wat ik er zelf van vind en door 4 sterren te geven kan je niet anders concluderen dat Barefoot een goede film is.

Wat deze film nou anders maakt dan de doorsnee romcoms zijn 3 woorden, Rachel Evan Wood.
Als rechtschapen heteroseksuele man viel ik al voor haar de eerste minuten dat ze het beeld in loopt en dat Scott Speedman daar 75 minuten voor nodig heeft blijkt maar weer dat zijn personage het IQ heeft dat gelijk is aan zijn leeftijd. Al je geld vergokken bewijst mijn stelling.
Maar goed, was hij in het begin wel zo snugger om voor haar te vallen dan had je een heel erg korte roadtrip-feel good film gehad en daar zit niemand op te wachten dus kun je mijn eerdere aanname als onzin bestempelen.

Hoe mierzoet de film ook is maar als het resulteert dat ik mijn vriendin trakteer op een avondje uit dan heeft het onbewust toch effect. ' Dit zou je vaker moeten doen' zegt ze onderweg naar huis. Tsja dan moeten ze vaker van dit soort films maken. Overigens heb ik dit niet hardop gezegd

Matige film waarin een man een psychiatrisch patiënte meeneemt naar de bruiloft van zijn broer. Een mager verhaaltje met een nogal ongeloofwaardig personage van de vrouw. De verhoudingen tussen drama, komedie en romantiek zijn hier niet goed in balans. Niet echt vervelend en de cast valt zeker niets te verwijten.

avatar van ambrosini
Ik moet minder films gaan kijken met mijn vrouw.. dit is haar favourite genre...

Verhaal is wel leuk.. tuurlijk zijn de verwachting hetzelfde met dit soort films.. alleen het is niet saai.. dus vandaar 3,5 sterren van mij..

Ikwerk in ggz. Vond haar storend infantiel. Kom ze ook nooit zo tegen. Beetje onrealistisch. Anderzijds mogen films onrealisch zijn......

avatar van Decec
Een redelijk komedie/drama/romantiek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Treat Williams en J.K. Simmons ...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Flauwe film met vervelende personages.
Kan daardoor weinig sympathie opbrengen voor de hoofdrolspelers.
Kan hier niet veel mee. Vondt het verspilde tijd.

Zoetjes en voorspelbaar, maar wel lieflijk en prima om naar te kijken. Mooie sfeer.

avatar van MadMekx
leuke romantische comedy voor met je vriend/vriendin. beetje voorspelbaar inderdaad. wel grappig af en toe.

Echt ontzettend goede film, goed geacteerd en leuk om naar te kijken. De karakters van de hoofdrolspelers zorgen voor een goede chemie tussen deze personages. Daarnaast wordt er serieus om gegaan met geestziektes, maar wordt er ook veel emotie en romantiek in gebracht. Op het moment is de film veel te laag gewaardeerd. Vandaar 5 sterren van mij. Deze film is een echte aanrader!!

avatar van Pim1993
Dappere poging maar het 'feel good' gehalte lag wat mij betreft veel te laag. Evan Rachel Wood is een prachtige vrouw maar ik vond dat ze een enigszins storend karakter vertolkte. B-acteur Scott Speedman heeft wat mij betreft wel indruk gemaakt.

Dan de film zelf, een krankzinnige roadtrip met scenes die komisch over hadden moeten komen maar dat nergens echt waren. Af en toe kon er nog wel een glimlach vanaf. Het tempo van de film was overigens wel prima waardoor hij niet saai werd.

Deze romcom kun je rustig overslaan, qua beoordeling ga ik in het midden zitten.

avatar van rox91
Leuke film met origineel verhaal, wel voorspelbaar.

Leuke film met een verhaal die mij aanspreekt. Zaten voldoende grappige momenten in en ook met de romantiek en met name de chemie tussen Speedman en Rachel Wood zat het wel goed. Heb een goed gevoel overgehouden aan deze film.

Ruim een jaar geleden schreef ik bij de originele Duitse versie Barfuß (2005): Een leuke verrassing. Een onwaarschijnlijk verhaal zo gezellig verteld dat je zou willen dat het waar was. Een op en top feel good movie met romantiek, een beetje dramatiek en vooral veel humor.
Hoewel ik door de bank genomen niet zo geporteerd ben van remakes, kan ik dit commentaar ook op deze versie van toepassing verklaren. Ik heb opnieuw met plezier zitten kijken, mede dankzij de twee aantrekkelijke hoofdrolspelers. Natuurlijk, er zitten gaten in het verhaal, maar een kniesoor die daarover valt.
Ik heb inmiddels nagenoeg alle films van Evan Rachel Wood gezien. Dat mogen er wat mij betreft nog heel veel meer worden.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gewoon een leuke, mooie, luchtige, aandoenlijke Romantiek / Komedie film, met best een zoetsappig, clichématig en voorspelbaar verhaal.

Het verhaal draait om Jay Wheeler (verdienstelijk gespeeld door Scott Speedman) die het zwarte schaap is van een welgestelde familie en waarvan zijn broer op het punt staat om te gaan trouwen. Jay Wheeler die de vloeren boent (hoort bij zijn proeftijd) in een Psychiatrisch ziekenhuis, ontmoet daar de op blote voeten lopende patiënte Daisy Kensington (leuk gespeeld door Evan Rachel Wood die er ook leuk uitzag), die haar hele leven geïsoleerd is opgevoed door haar moeder en die pas is overleden. Omdat ze totaal wereldvreemd is en niet weet wat ze moet doen, is ze opgenomen geworden. Omdat Jay is uitgenodigd voor zijn broers huwelijk en hij middels een leugen aangeven heeft dat hij zijn vriendin meeneemt die werkt in een ziekenhuis (wat natuurlijk beide niet waar is), besluit hij om haar mee te nemen als zijn vriendin (ze moet ook doen alsof ze een verpleegster is) en probeert hij ook zijn familie te overtuigen dat hij weet wat hij met zijn leven van plan is.

Omdat Daisy helemaal wereldvreemd is, levert dat in het begin van het verhaal vaak leuke reacties van haar op in o.a. een striptease bar (waar ze kleren leent voor het huwelijksfeest) "Die dikke man bood me 100 dollar voor wat handwerk. Ik kan helemaal niet handwerken" , het vliegtuig (waarmee ze op weg zijn naar het huwelijksfeest) en natuurlijk ook bij haar familie en op het huwelijksfeest. Ondanks dat ze wereldvreemd is, weet ze wel de nodige indruk te maken op de familie die al gauw denken dat er sprake is van echte liefde tussen haar en hun zoon/broer Jay. Maar door het gedrag van Daisy op het huwelijksfeest loopt dat al snel fout en vertrekt Jay samen met Daisy (hij wilt haar in eerste instantie dumpen) met min of meer een gestolen voertuig (waardoor ze natuurlijk in de problemen komen) van hun vader en daar draait het dan om in dit verhaal. Het einde van het verhaal valt natuurlijk makkelijk te raden, maar was desondanks wel mooi.

Het zoetsappige romantische verhaal zit leuk en mooi in elkaar en ook met de uitvoering van het verhaal zit het wel goed. Dankzij Evan Rachel Wood valt er regelmatig ook wat te (glim)lachen en zij maakt het sowieso al de moeite waard om deze film te bekijken. De overige cast doet het ook verdienstelijk en die is best indrukwekkend met o.a. Treat Williams (in de rol van vader Wheeler) en J.K. Simmons (als doctor van het Psychiatrisch ziekenhuis), waarbij de laatste het eigenlijk altijd goed doet. Omdat de film ook maar iets van 80 minuten duurt, kijkt hij verder lekker weg.

Gewoon een leuke en mooie Romantiek / Komedie film, die leuk is om eens gezien te hebben en dan vooral vanwege het aandoenlijke spel Evan Rachel Wood.

Leuke feel good movie. geen hoogstandje maar zeker fijn om te kijken.

avatar van soom
Vooral Evan (Rachel) Wood is heul schattig en na zo'n drie films gezien te hebben, wel op weg om enige sporen te verdienen. Ik vind haar per film namelijk steeds leuker worden. Ze heeft een bepaalde kwetsbaarheid in zich (ontwikkeld?), bovenop een zeker stoer randje. Dat maakt het werkelijk heerlijk om met haar mee te gaan, in wat ze laat zien. Scott Speedman is wel redelijk. Maar het is dus Evan die de show steelt, meer dan Scott.
De kunstig verpakte plaatjes die men vervolgens toont, brengen een warme glimlach en een fijn gevoel met zich mee. Dankzij Evan dus een feestje, en ze trekt de rest tot een zekere hoogte, enigszins tot haar niveau. Dat is wel het grootste bewijs van haar kunde als actrice, want ze is eenzaam aan de top. Dat ze toch de rest van de andere mensen tot meer kan laten komen dan ze in zich hebben, dat is een kunst op zich. *Behalve dan bij J.K Simmons. Die man is sowieso held.*