Wicker Park (2004)

Mystery / Romantiek

geregisseerd door Paul McGuigan
met Josh Hartnett, Rose Byrne en Matthew Lillard

Drama over een man die een obsessieve liefde heeft voor een vrouw op wie hij verliefd werd en die vervolgens spoorloos verdween. Twee jaar na haar verdwijning ziet hij haar voorbij flitsen in een bar, waarna een lastige zoektocht naar de waarheid begint. Remake van L' Appartement.

avatar van SmackItUp
Geen onaardig filmpje. Helaas bij tijd en wijle behoorlijk traag en verwarrend.

(verwijderd)
Geweldige film.

Mooi verhaal, alles wordt rustig gebracht, af en toe wat vaag, maar wel met een mooie opbouw. Het gebeurt zelden dat ik nog vergeet dat ik een film aan het kijken ben, maar hier betrapte ik me daarop toen de ondertiteling kwam. En de start hiervan was al na een half uur ongeveer ingezet, alleen maar positief dus. De spanningen tussen de hoofdpersonen zijn voelbaar.

Josh Hartnett is echt goed. Heel natuurlijk, viel me ook vooral al op in Black Hawk Down. Hij heeft ook een bepaald charisma. Flashbacks van een dansende Diane Kruger als verdwenen vriendin, tjah, daar is ook weinig mis mee natuurlijk. De rollen van Alex en Luke worden prima ingevuld.

Ik maak er maar een spoiler van omdat het als verrassing het leukst is, maar The Scientist (of welk nummer het ook was geweest van Coldplay) als eindtrack... NICE.

Het lijkt nou niet echt een bijzondere film, toch doet de crew iets heel goed waardoor die er tussen uit springt. Mijn tweede McCuigan en tweede 4.0*. Erg vermakelijk dus, aanrader.

avatar van Capablanca
Tsja, vertel dat verhaal maar eens in twee zinnen na. Voor mij bezweek de film in elk geval onder zijn eigen verwikkelingen en ongeloofwaardigheden.

avatar van IH88
“Love makes you do crazy things, insane things, things in a million years you never thought you'd see yourself do. There you are doing it... can't help it.”

Wicker Park is een interessante legpuzzel. De film is een mysterieus en romantisch drama die laat zien hoe ver iemand wil gaan voor de liefde. Met veel misverstanden, leugens en elkaar net misloopsituaties tot gevolg.

De regie van McGuigan is erg sterk met een aantal geweldige scènes en veel visuele flair. Het drietal Hartnett, Kruger en Byrne zijn waanzinnig goed en vooral de dames hebben een aantal geweldige scènes. Mooi acteerwerk. Ook een dikke pluim voor de muziek die op momenten erg sfeervol is en met Coldplay een geweldige uitsmijter heeft. Sterke film over de rare dingen die we doen voor de liefde.