What's Love Got to Do with It (1993)

Biografie / Muziek

geregisseerd door Brian Gibson
met Angela Bassett, Laurence Fishburne en Vanessa Bell Calloway

Anna Mae heeft altijd al een speciaal stemgeluid gehad. In haar tienerjaren wordt ze ontdekt door de popster Ike Turner. Ze trouwt met hem, wordt de moeder van zijn kinderen en wordt het belangrijkste lid van zijn band. Door Ike's alcohol- en drugsgebruik mishandelt hij haar, maar omdat ze vroeger door haar eigen moeder is verlaten, wil ze niet dezelfde fout maken. Het geweld wordt echter van kwaad tot erger.

avatar van geronimo
Goeie film vooral ook door de muziek, maar Bassett is wel èrg gespierd hier.

Idd vond het een beetje eng :-P

avatar van aSMoDeuS
Laurence kan het nog een beetje goedmaken.

Ik vind hem denk ik vooral niet leuk omdat ik de muziek echt TE erg vind. En daarbij, wat kan mij het verotten wat Tina Turner allemaal is overkomen. Beetje niveau Michael Jackson! (sorry als ik fans heb beledigd)

avatar van dray
aSMoDeuS schreef:

Ik ben helemaal geen fan, dus ook niet beledigd.
Maar wèl nieuwsgierig... Waarom bekeek je uberhaupt de film?

avatar van BenicioDelToro
Vind dit juist een erg goede film, ook al is de muziek ook niet mijn ding (hoewel, de vroege jaren misschien nog wel een beetje). Ik vind dat er goed in geacteerd wordt en leefde echt mee met Tina.
Enneh... ze ziet er gespierd uit in deze film... Heb je de échte Tina Turner wel eens goed bekeken? Die vrouw ís gewoon erg gespierd.

Lis
Pff nou ook al heb ik deze film ook zo vaak gezien,het blijft pakkend! Zoiezo ben ik wel een Tina fan,maar zat vaak met kippevel hoor! Elke keer wel als ik deze film zie.
Ik vind het gewoon een geweldig wijf die Tina!

avatar van mikey
Irritante film is dit toch, vooral die basset en haar overacting.. brrrr.. 2

avatar van Edie
Mwoah, de eerste keer greep de film me wel, nu niet meer zo... Wel redelijk..

avatar van JudithE
Hij was laatst weer op tv geloof ik he? Had alleen even het begin gezien, maar ik kan me herrinneren dat het vroeger best een indruk heeft gemaakt op me.

avatar van raymon
vond het een goeie film, de muziek was goed ja gewoon goed

avatar van Fran
Ik vond die scene in de limo helemaal geweldig. Mooie film. Haar levensverhaal kwam goed over. Laurence Fishburn als Ike was ontzettend goed. Het werd op geen enkel punt langdradig. Precies goed. Aanrader om naar te kijken.

avatar van amanda22
Het verhaal is mooi en dramatisch wat die vrouw allemaal heb moeten doorstaan! Een sterk karakter heeft ze zeker, kijk wat ze heeft bereikt!

Ook vind ik het acteerwerk van Laurence Fishburne en Angela Basset heeeeel sterk!!

avatar van Dreamboy
pracht film! ik was echt geschokt hoe ze behandelt werd door ike.

ik vond het een prachtige film (ik vond het echt erg toen ze zo mishandelt werd!)
kippenvel echt waar, maar wat is dat wijf hier gespierd in zeg?

avatar van DragQueen
Klasse film, waarin het levensverhaal van tina turner erg goed uitgewerkt is. er is trouwens ook goed gecast. fishburne is overtuigend in zijn rol als ike turner. die tina goed het leven zuur heeft gemaakt. maar het is voor mij toch echt bassett als tina turner, die de show steelt. vooral sterk hoe ze haar mondbewegingen ingestudeerd heeft. deze waren zeer gelijkend, en zijn nogal typerend voor la turner. ook was ze net zo gespierd als de echte tina. deze film maakt niet alleen duidelijk dat mevrouw turner toch wat extra respect verdiend vanwege haar moeilijke jaren met ike, maar laat ook zien wat een dijk van een stem deze rasartieste heeft. ik geef de film 4 sterren.

avatar van lucdecoster
Fantastische muziekfilm over Tina Turner. Ik begrijp niet goed dat zo'n vrouw zo lang bij haar slechte man bleef, misschien werden de vrouwen toen niet zo goed door de wet beschermd.

avatar van Dreamboy
limo scene is inderdaad de beste scene in de film!

dit vind ik een geweldige film tina heeft echt erge dingen mee gemaakt ik heb echt respect voor haar hoe ze heeft gevecht voor haar leven en cariere en voor de kinderen hij had meer kinderen maar zij heeft hun ook opgevoed alsof het haar eigen kinderen waren daar heb ik echt respect voor maar angela basset en laurence fishburne zijn echt de goeie keuze geweest want ze speelden het heeeeeeeel erg goed iemand anders had het niet zo gekunt denk ik deze film verdiend van een dikke 5*

avatar van leandra6
dit is gewoon een 5* film!!! nu ben ik misschien iets bevooroordeeld als tina-fan, maar wat een film!! het verhaal is heel mooi neergezet. en hulde aan de acteurs, ze hebben echt iets gemaakt van de film. diep respect voor Tina!

avatar van Erick1985
Deze film heeft mij écht een Tina-fan gemaakt. Wat een fantastische film, alhoewel het verhaal natuurlijk verschrikkelijk is. Hoe die ziekeling haar altijd behandeld heeft, wat een gestoorde iidoot. Maar toch, hun muziek is geweldig. Ik heb nu zoveel respect voor Tina gekregen!! Zij en haar muziek zijn gewoon fantastisch!!! 5 STERREN!

avatar van Le Professionnel
Leuke film over Tina Turner alleen was Basset veel te gespierd het zag er echt niet uit.

Angela Bassett als Tina Turner, Bassett heeft al bewezen dat ze een uitstekende actrice is, maar voor mij blijft dit na zovele jaren nog steeds haar indrukwekkendste rol.
Ze is werkelijk subliem als Tina !!
Laurence Fishburne is uitstekend als Ike Turner, moet voor hem ook geen makkelijke rol zijn geweest.
Wat me rechtstreeks tot het verhaal brengt. Het levensverhaal van Tina Turner kende veel ups met Ike, maar vooral veel downs.
Bij de gewelddadige scènes krijg ik nog steeds de daver op het lijf, zo goed zijn deze gespeeld.
Ik kan deze film zeer warm aanbevelen, ook voor de niet Tina fans, want je leert er ook uit.
Nog een persoonlijke noot van mezelf, een man die dit bij een vrouw doet (het geweld), de zijn of eender welke vrouw, is in mijn ogen niet meer of minder dan een zwijn. Dit is mijn persoonlijke mening daarover en daar sta ik al mijn ganse leven achter !!

avatar van missl
Wat een heftig levensverhaal, prachtige rollen van Angela Bassett en Laurence Fishburne. Sommige scene's waren verschrikkelijk om te zien (bijvoorbeeld die in de studio, dat je weet dat er iets staat te gebeuren, die spanningsboog is groot) goede muziek. Ik heb genoten van deze film.

avatar van the hustler
Angela Bassett is flink doorgeslagen in het krachthonk: haar armen en schouders zien eruit alsof ze zwaar aan de doping gezeten heeft. Precies een Olympische atlete die weldra tegen de lamp gaat lopen. Foute keuze want de echte Tina was namelijk sexy. Wat dit moet voorstellen wil ik niet eens weten.

geweldige film.heb hem al zo vaak gezien maar de film blijft geweldig.wat heeft tina turner veel meegemaakt.heftig hoor.echt geweldig hoe angela basset en laurence fishburne het spelen.lijkt me echt heftig om te spelen.